Gå til innhold

Anonyme brukere, et spørsmål.


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Hvis man rapporterer anonyme brukere her ( de som ikke bruker nick ), finner dere ut hvem de er i hvert enkelt tilfelle? Hvis ikke, når finner dere ut av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Hvis man rapporterer anonyme brukere her ( de som ikke bruker nick ), finner dere ut hvem de er i hvert enkelt tilfelle? Hvis ikke, når finner dere ut av det? 

Admin på KG kan vel det, ja. Men de har jo regler for dette da, moderatorer har ikke lov å sjekke opp hvem som står bak et anonymt innlegg sånn helt uten videre.

Anonymkode: 21b2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Admin på KG kan vel det, ja. Men de har jo regler for dette da, moderatorer har ikke lov å sjekke opp hvem som står bak et anonymt innlegg sånn helt uten videre.

Anonymkode: 21b2c...c76

Grunnen til at jeg spør er at det da kan være fritt fram å fks bedrive regelbrudd så lenge man er anonym. Om admin altså ikke sjekker hvem brukeren er i hvert tilfelle. Jeg har lurt litt på dette, så får se hva admin svarer her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør er at det da kan være fritt fram å fks bedrive regelbrudd så lenge man er anonym. Om admin altså ikke sjekker hvem brukeren er i hvert tilfelle. Jeg har lurt litt på dette, så får se hva admin svarer her. 

De gjør vel ikke det uten at det foreligger en rapportering, og de konkluderer med at det er et regelbrudd. Dette er jo av respekt for at folk skal få være nettopp anonym også. Man må ha brutt regler og ha blitt rapportert.

Om det finnes moderatorer som selv bryter regler og « spionerer» kan nok være, men de har altså ikke lov til det uten videre. 

Anonymkode: 21b2c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De gjør vel ikke det uten at det foreligger en rapportering, og de konkluderer med at det er et regelbrudd. Dette er jo av respekt for at folk skal få være nettopp anonym også. Man må ha brutt regler og ha blitt rapportert.

Om det finnes moderatorer som selv bryter regler og « spionerer» kan nok være, men de har altså ikke lov til det uten videre. 

Anonymkode: 21b2c...c76

Ja altså, om de rydder vekk kommentarer på grunn av regelbrudd. Det er jo et visst antall regelbrudd man kan gjøre før man fks får advarsel, og da slipper jo anonyme unna det hvis ikke antall blir registrert, og det kan man jo bare gjøre ved å vite hvem brukeren er. 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (6 minutter siden):

Ja altså, om de rydder vekk kommentarer på grunn av regelbrudd. Det er jo et visst antall regelbrudd man kan gjøre før man fks får advarsel, og da slipper jo anonyme unna det hvis ikke antall blir registrert, og det kan man jo bare gjøre ved å vite hvem brukeren er. 

Tror ikke akkurat du trenger å vurdere eller legge deg opp i akkurat det.

Anonymkode: 56648...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NotNaomi skrev (6 timer siden):

Grunnen til at jeg spør er at det da kan være fritt fram å fks bedrive regelbrudd så lenge man er anonym. Om admin altså ikke sjekker hvem brukeren er i hvert tilfelle. Jeg har lurt litt på dette, så får se hva admin svarer her. 

Nei, det er selvfølgelig ikke fritt frem. Jeg har fått påminnelse om forumreglene fra moderaor i innboksen min, og jeg skriver alltid som anonym.

Anonymkode: dcb76...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Admin på KG kan vel det, ja. Men de har jo regler for dette da, moderatorer har ikke lov å sjekke opp hvem som står bak et anonymt innlegg sånn helt uten videre.

Anonymkode: 21b2c...c76

Moderatorene på KG er jo helt idioter da. Man kan ikke skrive det man mener uten å bli utestengt. KG burde vært forkortelse for Krenkeguiden. 

Anonymkode: a89d8...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Nei, det er selvfølgelig ikke fritt frem. Jeg har fått påminnelse om forumreglene fra moderaor i innboksen min, og jeg skriver alltid som anonym.

Anonymkode: dcb76...561

Ja, jeg lurer bare på om de finner brukeren i hvert enkelt tilfelle for å vite antall regelbrudd. Og om de ( admin ) ikke gjør det, så i hvilke tilfeller finner de brukernavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Moderatorene ser IP-adressen så de kan stenge ute om det trengs. 

Anonymkode: f5cb4...504

Ja jeg vet at den kan finnes frem. Jeg tenker på en som ikke bruker nick, og som stadig bryter regler, som et eksempel. La oss si at den brukeren blir rapportert og også ryddet i flere tråder. Hvordan vet admin om det er samme bruker om de ikke hver gang finner ut hvem det er? Eller, om de faktisk undersøker det ved hvert regelbrudd. Det er det jeg lurer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Ja jeg vet at den kan finnes frem. Jeg tenker på en som ikke bruker nick, og som stadig bryter regler, som et eksempel. La oss si at den brukeren blir rapportert og også ryddet i flere tråder. Hvordan vet admin om det er samme bruker om de ikke hver gang finner ut hvem det er? Eller, om de faktisk undersøker det ved hvert regelbrudd. Det er det jeg lurer på. 

De teller jo ikke hver gang en bruker får ryddet noen kommentarer.

Anonymkode: dcb76...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De teller jo ikke hver gang en bruker får ryddet noen kommentarer.

Anonymkode: dcb76...561

Man må vel bryte regler et visst antall ganger før de fks får advarsel. Ellers er det jo bare merkelig. Da blir det jo helt tilfeldig hvem som får advarsler og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NotNaomi skrev (1 time siden):

Man må vel bryte regler et visst antall ganger før de fks får advarsel. Ellers er det jo bare merkelig. Da blir det jo helt tilfeldig hvem som får advarsler og ikke. 

Det burde vel ikke du trenge å bry deg om dersom du ikke bryter reglene?

Anonymkode: 56648...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det burde vel ikke du trenge å bry deg om dersom du ikke bryter reglene?

Anonymkode: 56648...d44

Jo selvfølgelig. Det er anonyme som stadig bryter reglene, og som jeg har begynt å rapportere. Da vil jeg gjerne vite om den brukeren kan fortsette uten advarsler og konsekvenser fordi alle regelbrudd ikke blir registrert. For eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Jo selvfølgelig. Det er anonyme som stadig bryter reglene, og som jeg har begynt å rapportere. Da vil jeg gjerne vite om den brukeren kan fortsette uten advarsler og konsekvenser fordi alle regelbrudd ikke blir registrert. For eksempel. 

Du har jo fått et godt svar her:

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er selvfølgelig ikke fritt frem. Jeg har fått påminnelse om forumreglene fra moderaor i innboksen min, og jeg skriver alltid som anonym.

Anonymkode: dcb76...561

 

Anonymkode: ef91e...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Jo selvfølgelig. Det er anonyme som stadig bryter reglene, og som jeg har begynt å rapportere. Da vil jeg gjerne vite om den brukeren kan fortsette uten advarsler og konsekvenser fordi alle regelbrudd ikke blir registrert. For eksempel. 

Det er ikke din sak. Du er ikke dronningen av forumet og har ikke noe med hvilke konsekvenser dine rapporter får. Fei for egen dør, du. 

Anonymkode: 56648...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du har jo fått et godt svar her:

 

Anonymkode: ef91e...93b

Ja, det var et svar. Jeg lurer fremdeles på om det blir registrert hver gang når man er anonym. 

Jeg tror jeg avventer svar fra admin, så det ikke utarter seg til en usaklig diskusjon her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er anonym eller ikke utgjør ingen forskjell ved regelbrudd. Såfremt man utfører ett regelbrudd vil det bli registrert og gir følger deretter. Derimot er det ikke alltid man registrerer at f.eks en som alltid poster som AB blir utestengt, fordi personen nettopp bare poster som AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Admin skrev (3 minutter siden):

Om man er anonym eller ikke utgjør ingen forskjell ved regelbrudd. Såfremt man utfører ett regelbrudd vil det bli registrert og gir følger deretter. Derimot er det ikke alltid man registrerer at f.eks en som alltid poster som AB blir utestengt, fordi personen nettopp bare poster som AB.

Du skriver at det blir registrert og gir følger deretter. Betyr det at kommentar blir slettet uten at du vet hvilke bruker/hvilke nick vedkommende har? 

Men da var jeg inne på noe, når jeg skrev at som anonym uten nick er det fritt frem å fortsette regelbrudd uten at de risikerer konsekvenser som utestenging? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Du skriver at det blir registrert og gir følger deretter. Betyr det at kommentar blir slettet uten at du vet hvilke bruker/hvilke nick vedkommende har? 

Men da var jeg inne på noe, når jeg skrev at som anonym uten nick er det fritt frem å fortsette regelbrudd uten at de risikerer konsekvenser som utestenging? 

Leseforståelse må du jobbe med, virkelig. 

Anonymkode: ef91e...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Leseforståelse må du jobbe med, virkelig. 

Anonymkode: ef91e...93b

Alle må registrere seg med brukernavn her på forumet. Hvis noen velger å poste som  anonym, så blir de ikke registrert ved alle regelbrudd, og dermed unngår de å bli utestengt. Det er opplysningen jeg mener jeg akkurat fikk av admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (11 minutter siden):

Alle må registrere seg med brukernavn her på forumet. Hvis noen velger å poste som  anonym, så blir de ikke registrert ved alle regelbrudd, og dermed unngår de å bli utestengt. Det er opplysningen jeg mener jeg akkurat fikk av admin. 

Det er jo ike det det står da.

Anonymkode: dcb76...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ike det det står da.

Anonymkode: dcb76...561

Nei du har rett 🙂 gikk litt fort unna her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (22 minutter siden):

Du skriver at det blir registrert og gir følger deretter. Betyr det at kommentar blir slettet uten at du vet hvilke bruker/hvilke nick vedkommende har? 

Men da var jeg inne på noe, når jeg skrev at som anonym uten nick er det fritt frem å fortsette regelbrudd uten at de risikerer konsekvenser som utestenging? 

Og for at det skal bli registrert og gi følger så må jeg vite hvilken bruker som står bak innlegget, da har det ingenting å si om det er postet som anonym bruker eller med brukernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...