Gå til innhold

Kunne ikke Martha skrevet bok om morsrollen?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hun har jo vært opptatt av alternative ting, og det er jo greit. Men smalt kan man kanskje si... 

Jeg tenker at hun virker som en fantastisk mor. Spesielt evnen til å fremheve og respektere samt oppmuntre døtrenes særegenheter. De er fine personligheter alle tre, men virker ganske ulike, men de virker veldig trygge som den personen de er. Jeg tipper vel også at faren deres Ari, r.i.p, også var en dyktig pappa på samme måte, men Martha burde skrevet bok om hvordan hun oppdrar barna sine. De har jo også et nært og veldig godt forhold. All respekt til henne! Tror den boka ville nådd bredere ut enn annet hun har gitt ut. At flere ville vært interessert i, og hatt utbytte av den. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
NotNaomi skrev (9 minutter siden):

Hun har jo vært opptatt av alternative ting, og det er jo greit. Men smalt kan man kanskje si... 

Jeg tenker at hun virker som en fantastisk mor. Spesielt evnen til å fremheve og respektere samt oppmuntre døtrenes særegenheter. De er fine personligheter alle tre, men virker ganske ulike, men de virker veldig trygge som den personen de er. Jeg tipper vel også at faren deres Ari, r.i.p, også var en dyktig pappa på samme måte, men Martha burde skrevet bok om hvordan hun oppdrar barna sine. De har jo også et nært og veldig godt forhold. All respekt til henne! Tror den boka ville nådd bredere ut enn annet hun har gitt ut. At flere ville vært interessert i, og hatt utbytte av den. 

Jeg er enig i at hun virker som en helt fantastisk mamma ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Anonymkode: de934...040

Skrevet

Du bruker ganske mye tid på å tenke på kjendisers liv. Hva med å løfte blikket litt?

Anonymkode: aef8e...d31

Skrevet

Hun burde ikke gjøre noen verdens ting. 

Anonymkode: d3d1b...4d2

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du bruker ganske mye tid på å tenke på kjendisers liv. Hva med å løfte blikket litt?

Og du bruker litt for mye tid på meg. Vet ikke hvorfor det er så mye mer givende men...

Jeg følger med jeg vet du  🙂 på de som påvirker oss. Kunne sikkert blitt en bra bok om søsteren min skrev om oppdragelse også, for tross alt så er hun en veldig flink mor. Men spørs om den ville solgt like bra siden hun er ukjent. Martha har jo allerede et kjent navn, og hun er utvilsomt en flink mor. 

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Og du bruker litt for mye tid på meg. Vet ikke hvorfor det er så mye mer givende men...

Jeg følger med jeg vet du  🙂 på de som påvirker oss. Kunne sikkert blitt en bra bok om søsteren min skrev om oppdragelse også, for tross alt så er hun en veldig flink mor. Men spørs om den ville solgt like bra siden hun er ukjent. Martha har jo allerede et kjent navn, og hun er utvilsomt en flink mor. 

Følger med på deg? Du er nå søt. 

Hun er den beste mor for sine barn, men jeg tviler på at hun har så mye å komme med til andre. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Følger med på deg? Du er nå søt. 

Hun er den beste mor for sine barn, men jeg tviler på at hun har så mye å komme med til andre. 

Takk 😊

Det er jo skrevet mange klisjebøker om oppdragelse. Vi vet ikke om det alltid virker engang. Kanskje det slår helt feil ut når ungene bikker tenårene fks. Eller tidligere.

Her ser vi jo med egne øyne ei som har lykkes som mor da. Ikke bare at hun klarer å se hver enkelt av dem, men å ha et så nært forhold osv. Det har ikke akkurat vært så himla enkelt å være Martha opp gjennom årene heller, og likevel har hun gjort en fantastisk jobb som mor. Tror hun har noe å komme med for de fleste jeg da.

Skrevet

Märtha

Anonymkode: f3f8a...c95

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Takk 😊

Det er jo skrevet mange klisjebøker om oppdragelse. Vi vet ikke om det alltid virker engang. Kanskje det slår helt feil ut når ungene bikker tenårene fks. Eller tidligere.

Her ser vi jo med egne øyne ei som har lykkes som mor da. Ikke bare at hun klarer å se hver enkelt av dem, men å ha et så nært forhold osv. Det har ikke akkurat vært så himla enkelt å være Martha opp gjennom årene heller, og likevel har hun gjort en fantastisk jobb som mor. Tror hun har noe å komme med for de fleste jeg da.

Du vet at vi ikke vet noe om hvordan de har det hjemme bak husets fire vegger? Du er for gammel til å la deg blende av glansede bilder fra offentlige arrangement. 

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du vet at vi ikke vet noe om hvordan de har det hjemme bak husets fire vegger? Du er for gammel til å la deg blende av glansede bilder fra offentlige arrangement. 

Nå har jeg sett ganske mye av dem, og også både lest og hørt hvordan de omtaler hverandre. Tror nok ikke de spiller og juger akkurat. Det er vel en av de tingene de nettopp har blitt oppdratt til ikke å gjøre antar jeg. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (7 minutter siden):

Nå har jeg sett ganske mye av dem, og også både lest og hørt hvordan de omtaler hverandre. Tror nok ikke de spiller og juger akkurat. Det er vel en av de tingene de nettopp har blitt oppdratt til ikke å gjøre antar jeg. 

Fakta er at du vet ingenting om hva som skjer bak lukkede dører, uansett hvor mye du har lest eller hørt hvordan de omtaler hverandre. Du tror ikke de spiller og juger, er det fordi de er kongelige du er sikker på det?

Anonymkode: 15e73...f44

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fakta er at du vet ingenting om hva som skjer bak lukkede dører, uansett hvor mye du har lest eller hørt hvordan de omtaler hverandre. Du tror ikke de spiller og juger, er det fordi de er kongelige du er sikker på det?

Anonymkode: 15e73...f44

Når jeg opplever noe jeg syns er fint gang på gang, så sitter jeg ikke med en kynisk tanke om at det nok ikke er så bra. Jeg er kritisk jeg altså, men kynisk og å mistenke at alle skjuler noe- der er jeg veldig langt fra. Jeg er kanskje mer vant til å stole på dømmekraften min da sikkert.

Nå tror jeg ikke at de har det problemfritt heller. Men at hun er en god mor og har tre døtre som får være egne personligheter, det er vel ganske opplagt. Også at de har et veldig nært forhold. Det er elementer hun og de viser som jeg syns er veldig gode ting. Som jeg tror mange kunne hatt nytte av å lese, og også hvordan man klarer å fungere så godt som mor i kriser. Jeg er ikke opptatt av det perfekte, men mer gode verdier i alt det uperfekte heller. 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 time siden):

Hvor har du sett dem? Du tror altså at det de viser ute er det de er? Både komisk og skremmende, egentlig. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvor har du sett dem? Du tror altså at det de viser ute er det de er? Både komisk og skremmende, egentlig. 

Du ser vel jentene hennes du også, og hvilket forhold de har. Dessuten har vel Martha vist ganske godt at hun er selvstendig og har erfart hvordan det er å leve i en rolle hun ikke ville være i. Og det er overveiende sannsynlig at hun har spart sine egne barn for den opplevelsen. Så...med det vi vet og det vi ser, så syns jeg at det ikke er noen grunn til å tro at det skjuler seg en dårlig mor og tre barn med store  utfordringer bak de dørene 🙂

Tvert i mot. 

Skrevet

Det må du jo spørre henne om. Du kan jo ikke forvente å få svar på det her😂

Anonymkode: 7389d...13c

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det må du jo spørre henne om. Du kan jo ikke forvente å få svar på det her😂

Anonymkode: 7389d...13c

Sant nok 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enig, offentligheten vet så godt som ingenting om hvem de er og hvordan de har det. At offentligheten får et bilde de og familien ønsker å vise utad (de er tross alt noenlunde drevne til å ha offentlige roller i den familien...), det betyr ikke at folk vet nok om dem til å vurdere dem.

En annen ting er å diskutere det som enda er barn...

Märtha kunne sikkert kommet med litt av hvert positivt hun, men samtidig er det å være ekstremt priveligert trebarnsmor noe helt annet enn å være en ordinær trebarnsmor. Så forskjellig at tilværelsen knapt kan sammenlignes. Det er ikke kritikk, det er bare fakta.

Anonymkode: f9b21...a46

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Enig, offentligheten vet så godt som ingenting om hvem de er og hvordan de har det. At offentligheten får et bilde de og familien ønsker å vise utad (de er tross alt noenlunde drevne til å ha offentlige roller i den familien...), det betyr ikke at folk vet nok om dem til å vurdere dem.

En annen ting er å diskutere det som enda er barn...

Märtha kunne sikkert kommet med litt av hvert positivt hun, men samtidig er det å være ekstremt priveligert trebarnsmor noe helt annet enn å være en ordinær trebarnsmor. Så forskjellig at tilværelsen knapt kan sammenlignes. Det er ikke kritikk, det er bare fakta.

Du blir ikke flinkere til å oppdra barn selv om du er privilegert. En "ordinær" trebarnsmor kan klare den jobben også. Men det er mange som kunne ha nytte av Marthas verdier på enkelte områder. Og vi diskuterer hennes rolle som mor her, og ikke barna i seg selv! 

Skrevet

Martha? 

Du mener Märtha Louise? Det er fullt mulig å skrive i nærheten av korrekt. 

Anonymkode: c7232...870

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Martha? 

Du mener Märtha Louise? Det er fullt mulig å skrive i nærheten av korrekt. 

Anonymkode: c7232...870

Det der for eksempel, det tror jeg aldri Martha ville skrevet 🙂 det er det med verdier da, og hvordan behandle andre. Det er der jeg tror hun hadde hatt mulighet til å påvirke noen... 

Skrevet
NotNaomi skrev (31 minutter siden):

Du blir ikke flinkere til å oppdra barn selv om du er privilegert. En "ordinær" trebarnsmor kan klare den jobben også. Men det er mange som kunne ha nytte av Marthas verdier på enkelte områder. Og vi diskuterer hennes rolle som mor her, og ikke barna i seg selv! 

Jaha, hvilke verdier er det du mener du vet Märtha har?

Og du, hun heter Märtha, ikke Martha!

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jaha, hvilke verdier er det du mener du vet Märtha har?

Og du, hun heter Märtha, ikke Martha!

Jeg mener at hun er klok, flink til å se mennesker rundt seg, tøff, sterk, selvstendig og attpåtil har humoristisk sans. Flink til å formidle er hun også, ikke minst. 

Men nå har jeg sett noen intervjuer med henne da. Jeg har lest mye og sett hva hun skriver. Så det er jo en fordel å ha fulgt med for å mene noe. 

Skrevet
NotNaomi skrev (23 minutter siden):

Jeg mener at hun er klok, flink til å se mennesker rundt seg, tøff, sterk, selvstendig og attpåtil har humoristisk sans. Flink til å formidle er hun også, ikke minst. 

Men nå har jeg sett noen intervjuer med henne da. Jeg har lest mye og sett hva hun skriver. Så det er jo en fordel å ha fulgt med for å mene noe. 

Nå velger jeg stort sett å heller ta noen dypdykk i samfunnsviktige temaer, holde meg oppdatert på nyheter og verdenssituasjon, oppdatere meg på forskning - fremfor å dykke ned i ulike kongelige og kjendiser, slik du gjør.

Märtha har jeg ikke noe mot, men jeg har veldig mye mot at hun godtar at forloveren hennes utnytter henne og hennes prinsessestatus og kongelige tilknytning for å tjene penger selv. Jeg har også mot at hun lar sine barn bli så involvert i en mann som utnytter deres mor og hennes familie på en så ekstremt tydelig måte.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå velger jeg stort sett å heller ta noen dypdykk i samfunnsviktige temaer, holde meg oppdatert på nyheter og verdenssituasjon, oppdatere meg på forskning - fremfor å dykke ned i ulike kongelige og kjendiser, slik du gjør.

Märtha har jeg ikke noe mot, men jeg har veldig mye mot at hun godtar at forloveren hennes utnytter henne og hennes prinsessestatus og kongelige tilknytning for å tjene penger selv. Jeg har også mot at hun lar sine barn bli så involvert i en mann som utnytter deres mor og hennes familie på en så ekstremt tydelig måte.

Det går helt fint an å lese både forskning og om kjente mennesker altså. Null problem om man har tid og kapasitet på andre måter 🙂

Nå er vel oppdragelse ganske samfunnsnyttig da. Gode oppdragelse må ikke undervurderes...

Skrevet

Det må hun gjerne gjøre, men den måtte jeg fått betalt for å lese.

Anonymkode: b3950...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...