Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Da mener jeg hvilke gaver som gjorde mest inntrykk på deg da du var barn? Jeg fikk en liten lekevaskemaskin som jeg kunne fylle med vann, og det var en slange hvor vannet rant ut ved å trykke på en knapp. Et par knallrøde polvotter med hvit hvit pels inni, og et keramikksett med leire og tilbehør. Anonymkode: 56b4c...0c8
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 En valp ❤️ har vært den beste. Et enslik stearinlys var vel den dårligste Anonymkode: e4b44...3ab
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #3 Skrevet 21. oktober 2022 Fingervanter med hver finger i forskjellig farge, slik det var poppis da, strikket av min grandtante. Har dem ennå, 30 år senere. Anonymkode: 6089e...891
ostepop123 Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Lykken var stor da jeg fikk walkman, husker jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 Et blomstrete og skikkelig stygt sengesett da jeg var 8-9 år fra mine stebesteforeldre (det var allment kjent at jeg avskydde blomstrete ting på den alderen). Lappen med "Salg" hang fortsatt på. Deres ordentlige barnebarn fikk kjeledresser, kjelker, bøker og diverse liker. Mine besteforeldre på den siden ga likt til meg og min stesøster. Jeg husker enda alle følelsene veldig godt, og jeg bestemte meg der og da for hvilken type menneske jeg skulle bli som voksen, og det var et rettferdig et. Ellers husker jeg best da jeg fikk sakkosekk og en hundebamse, bamsen hadde jeg i sengen helt til jeg ble 16 år. Anonymkode: 57d13...e64
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 Ett stort barbie slott med to etasjer,jeg elsket det! Bilbane med kontroller så vi kunne kappkjøre,den hadde jeg ønsket meg lenge. Anonymkode: c5dbf...fdf
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 En onkel lagde et skap til meg. Det er like nydelig i dag. En tante gav meg en bøtte med paprika. Det året var hun den eneste som hørte meg. 😅 Anonymkode: 02db7...cbe
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 Den julen jeg fikk bikini av tante tutta. HUn var min fars veldig mye eldre søster Jeg var 7 år og fikk en bikini i str 42 med lappen "salg" på.... Anonymkode: 1c39d...3f4
Elizabeth Skrevet 21. oktober 2022 #9 Skrevet 21. oktober 2022 Fikk min første el-gitar som fjortiss. Hadde ønsket meg det i mange år. Pappa har alltid vært flinkest med gaver😅 Er han jeg har arvet fotball og heavy metal interessene fra.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #10 Skrevet 21. oktober 2022 Det jeg husker best er det året jeg fikk mine første tåspissko. Vi hadde ikke veldig god råd da jeg var barn og ungdom og jeg visste at de var dyre så jeg satte de ikke på ønskelista en gang. Gleden da jeg pakka de opp kan jeg fortsatt kjenne på. Anonymkode: 27464...c80
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #11 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg fikk en rød dings av besteforeldrene mine da jeg var 7-8 år. Ingen visse hva det var. Mamma spurte dem, men de visste heller ikke. Den bare minnet om meg visstnok. Vet fortsatt ikke hva det var, aldri sett noe likt før eller senere. Kastet den for noen år siden. Var kjøpt i utlandet… Anonymkode: 356eb...eb4
*Miss Marple* Skrevet 21. oktober 2022 #12 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg ble overlykkelig da jeg fikk en kjempestor og flott dukke. Skuffelsen ble stor da jeg oppdaget at den var for stor for både dukkeseng- og vogn. Men det var den eneste dukken jeg hadde, så den ble flittig lekt med.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #13 Skrevet 21. oktober 2022 Den fineste gaven fikk jeg som voksen. Fikk en bil. Trengte den sårt♥️ Anonymkode: fbdd2...9c5
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #14 Skrevet 21. oktober 2022 Er det rart å ikke komme på en eneste gave man fikk som barn? Har prøvd å tenke her gjennom tråden, men kommer ikke på noen ting 😔 Anonymkode: c637a...20f
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #15 Skrevet 21. oktober 2022 Husker jeg fikk en liten, hvit porselen sparegris av oldemor med et hjertesmykke inni. Noe som festet seg Også husker jeg en barbiedukke jeg fikk av bestefar med blodrøde lepper og ikke rosa. Den ble mye lekt med☺️ Og når jeg og broren min fikk en Sega! Vi spilte sammen hele romjula. Var overlykkelig 😂 Den gaven jeg ble mest skuffet over var en mørkeblå kabelflettet Levis genser. Hadde ønsket meg en Levis college genser i lyseblått i et helt år. Maaaast på foreldrene mine om å få den i et år også kom julaften og de kjøpte noe en på 40 synes er fint😂jeg var 13. men var Levis. Mamma ble sur over hvor skuffet jeg ble (synes jeg var litt bortskjemt) så hun beholdt den genseren selv, he he. Anonymkode: fa78c...970
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #16 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg husker jeg gråt av glede da jeg fikk et fotografiapparat som 12-13 åring, det var stort altså. Ellers kan jeg huske at jeg og søsteren min fikk hver vår doble kassettspiller, ikke helt ghettoblaster, men nesten. Gud, den var tøff. Kunne ta opp og greier, spille på den ene spilleren og ta opp på den andre. Tok opp en del fra Ti i skuddet også, men ble så frustrert over at de alltid tok inn klapping og sånt på slutten av sangene Fra jeg var enda yngre husker jeg at jeg fikk et smykkeskrin med ballerina inni av mormor, et sånt til å trekke opp. Det var så fiiint, elsket det. Gavene fra farmor husker jeg for de var så dårlige, alltid en marsipangris med noe attått. F.eks pudderfarget strømpebukse fra matbutikken, sånn tynn. Husker jeg satt der som 8-10 åring og fikk en "gammel dame" strømpebukse jeg aldri kom til å bruke. Hun var ingen søt gammel dame som gjorde så godt hun kunne, hun var ganske ung og sa klart ifra at hun "ikke likte jenter så godt". Så hennes eneste guttebarnebarn fikk de dyreste gaver og ble skjemt bort etter noter, mens vi jentene bare fikk en liten gave fordi det var forventet at alle barnebarna skulle få noe. Anonymkode: 179c0...096
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #17 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Den fineste gaven fikk jeg som voksen. Fikk en bil. Trengte den sårt♥️ Anonymkode: fbdd2...9c5 Den må du lengre ut på landet med. Veldig halvhjertet forsøk på en spøk. Anonymkode: 7cb98...432
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #18 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Den må du lengre ut på landet med. Veldig halvhjertet forsøk på en spøk. Anonymkode: 7cb98...432 Slutt da, vær så snill! Anonymkode: 2f9a4...804
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #19 Skrevet 21. oktober 2022 Som barn: en krakk. Min farfar hadde kjøpt seg en krakk som var cs like høy som en barstol og under kunne du vippe frem to trinn som du da vippet inn igjen om du skulle flytte den eller sette den bort. Farfar trodde jeg tulla, men han skulle tulle tilbake og kjøpte den til meg. Den er fortsatt ofte i bruk, men jeg får ikke lov å føytte den ut av huset til mamma og pappa. Den fikk eget hull under benken den står i og det blir helt feil å fjerne den for mine foreldre, nå har også alle barnebarna brukt den når de har vært små og vanlig stol ar for lav. Som ungdom: ett tova eple mitt enesøskenbarn hadde laget i barnehagen. Det var meg og min søster som fikk det sammen, min søster har ikke fått det for å si det slik. Fortsatt den gaven jeg har satt størst pris på og den måopp på juletreet hvert år. Anonymkode: 17a96...58a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #20 Skrevet 21. oktober 2022 Kassettspiller ❤️ Anonymkode: 139d5...119
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #21 Skrevet 21. oktober 2022 Styreakebrett, jeg satt på det resten av kvelden. Min første tohjulsykkel var kjempestort å få. Jeg fikk hjemmelaget julepynt av bestefaren min, de andre synes nok det var litt "skrot", mamma ble overrasket da hun skjønte at jeg har den enda, det er over 20 år siden jeg fikk den, men jeg liker den veldig godt og den henger oppe hvert eneste år. Anonymkode: 9cee3...c9f
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #22 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Den må du lengre ut på landet med. Veldig halvhjertet forsøk på en spøk. Anonymkode: 7cb98...432 Hvorfor? Gidder vel ikke å spøke om sånt😅 Anonymkode: fbdd2...9c5
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #23 Skrevet 21. oktober 2022 Stereoanlegg med plass til 5 CDer, bass, lys og 2 høyttalere, kjempetøft i svart og oransje. Anonymkode: 029a9...2c6
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #24 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Stereoanlegg med plass til 5 CDer, bass, lys og 2 høyttalere, kjempetøft i svart og oransje. Anonymkode: 029a9...2c6 Haha, nå kom jeg til å tenke på den mcdonalds reklamen med faren som synes sønnen bør brenne CDer til kjæresten sin 😁 Anonymkode: 9cee3...c9f
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #25 Skrevet 21. oktober 2022 Litt trist, men jeg kan ikke huske en eneste gave fra barndommen som har gjort inntrykk. I de senere år er det vanskelig å ikke huske gaver dra svigermor og svigerinne til guttene mine forrige jul: ulltøy fra Pierre Robert (forsåvidt ok) men da i rosa, str 104-110. Guttene mine var da fra 9-12 år. Altså det er ikke første gang de gjør dette. Sååå merkelig. Det blir jo ikke brukt. Anonymkode: 8ab60...491
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå