Gå til innhold

Matchende navn på tvillinger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det for teit å gi tvillingene matchende navn? Tenker typ Julie og Julia, Kristine og Kristina, Sofie og Sofia osv.. Evt. gi dem navn som rimer? Celine og Kristine, Tina og Ina, Janne og Hanne? Liker klangen det gir.

Anonymkode: 6dc86...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du nevner synes jeg ikke er matchende navn, men nesten identiske navn. Teit er det ikke, men upraktisk at de skal hete nesten det samme, det vil gi mange misforståelser og forvirring. Når du sier matchende navn så tenker jeg mer på to navn som er litt i samme stilen og klinger godt sammen, som f.eks. Lukas og Leon, Max og Mina, Lilly og Leah, ikke at det er det samme navnet bare med a/e ending. Jeg ville unngått å velge altfor like navn til søsken generelt og spesielt til tvillinger. De skal dele mye og bli forvekslet nok gjennom oppveksten uansett, så gi dem hvert sitt navn som er lett å høre forskjell på.

Anonymkode: 1dc9d...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit at de er i samme gate men ikke identiske med kun en bokstav på slutten som er ulik(?) 

 Eller tenke litt på fks at ett langt, passe tungt navn som Charlotte fks kan passe med navn som Agnes elle Kristine. Ett lett navn som Ida ville passe med fks Julie eller Olivia. 
men det er mere min «gate» da. Kanskjw noen ville velge ett langt og tungt navn og ett kortere helt uavhengig av hverandre .. man trenger ikke tenke likt bare fordi de blir født samtidig😶 tenk søsken! At navnene harmonerer med hverandre! 

Anonymkode: 1c9c5...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint, men ikke veldig viktig, vet om mange tvillinger som bare har navn som foreldrene likte, trenger ikke å matche, jeg liker disse 

Tiril og Tilde / Tuva, Thea

Maria og Matilde 

Erle og Eira 

Amalie og Emilie 

Louise og Linnea 

Mina og Mille / Mie 

Sol og Luna 

Anna og Mari 

 

 

Anonymkode: fcda3...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det for teit å gi tvillingene matchende navn? Tenker typ Julie og Julia, Kristine og Kristina, Sofie og Sofia osv.. Evt. gi dem navn som rimer? Celine og Kristine, Tina og Ina, Janne og Hanne? Liker klangen det gir.

Anonymkode: 6dc86...2d3

Jeg synes det er fjollete. 

Anonymkode: b8900...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at søsken/tvillinger har navn som passer sammen. Men må si meg enig med noen her inne at de navnene du nevner blir for like! 
Men kjenner tvillingpar som heter 

Ada og Amanda

Leon og Lukas

det synes jeg er fint at navnene passer sammen, men ikke for like😊

synes og det er veldig søtt når de er små at de har like klær💚

Julie og Jenny

Kristine og Karoline 

Sofie og Silje 

Tobias og Teodor

Sånne tvillingnavn synes jeg passer fint sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/13/2022 at 2:22 PM, Anonym bruker said:

Er det for teit å gi tvillingene matchende navn? Tenker typ Julie og Julia, Kristine og Kristina, Sofie og Sofia osv.. Evt. gi dem navn som rimer? Celine og Kristine, Tina og Ina, Janne og Hanne? Liker klangen det gir.

Anonymkode: 6dc86...2d3

Det blir altfor likt,men med lik forbokstav og slik går fint :)  Jeg hadde bare surret 😅 Kjenner et tvillinger som heter Emil og Emrik, det er for likt for min del og Matheo og Mathias, er kanskje ikke så like ,men betyr det samme det blir for likt for min del.

Men noen jeg synes er fine er :

Synne og Sigrid

Emma og Eline

Emil og Erik

Even og Eirik

Daniel og Dominic

og også navn som jeg synes er fint til tvillinger er :

Alexander og Christoffer

Daniel og Tobias

Emil og Lucas

Mathias og William

Emrik og Silas

 

Emma og Synne

Malin og Madelen

Guro og Mari

Alexandra og Angelica

Ane og Oda

Thea og Mina

Julie og Maiken

 

Emil og Eline

Emil og Thea

Noah og Olivia

Frida og Mathias

Oliver og Mathea

 

Anonymkode: a6f01...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit. Og upraktisk. De er jo såpass like ofte også at å skille med tydelige ulike navn er viktig synes jeg. Navnene bør jo passe sammen men ikke være for lite slik som Julie og Julia. 

Synes også det er utrolig harry med folk som velger navn kun ut fra samme forbokstav. 

Anonymkode: c3535...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes navn skal være såpass ulike at det ikke blir masse misforståelse. Vet ei jente som heter Ellie hvor familien hadde en katt som het Elliott og det ble for likt og de forandret navn på katten etter bare noen dager for det fungerte ikke. 

De kan jo klinge bra sammen, men skal ikke være noe mer likt enn hvilke som helst søsken synes jeg. Helst forskjellig forbokstaver. Det skal faktisk fungere i hverdagen og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig dårlig smak og med-opphav til tvillinger sitt slit med identitetsbygging som egne individer.

Anonymkode: 0a368...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor like de navnene du nevner. Det vil stadig bli misforståelser om det er Julie eller Julia som ikke kan komme til klarinettimen eller om det er Tina eller Ina som skal løpe førsteetappe. De skal ha samme etternavn, antagelig gå i samme klasse og ha de samme vennene. La dem i det minste ha hvert sitt navn. La de heller få to navn du liker som er litt i samme sjanger. F.eks Kristine og Julie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjell på at navnene passer sammen fordi de er ulike, enn at de passer sammen fordi de er omtrent identiske. Det vil bli masse misforståelser, slik omtrent alle som svarer deg, har nevnt. 

Du kan se deg litt rundt, hva andre gjør, familier som har mer enn 1 barn velger som regel navn som matcher i rekkefølgen.

Feks:

Markus og Martin,

Thea og Julie,

Christel og Henrik,

Herman og Nora, 

Sigrid og Lene

Astrid og Linus

Signe og Anne

Ville ha passet meg for å blande mellom et helnorsk navn for så et utenlandsk navn. Blir litt rart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (5 timer siden):

Forskjell på at navnene passer sammen fordi de er ulike, enn at de passer sammen fordi de er omtrent identiske. Det vil bli masse misforståelser, slik omtrent alle som svarer deg, har nevnt. 

Du kan se deg litt rundt, hva andre gjør, familier som har mer enn 1 barn velger som regel navn som matcher i rekkefølgen.

Feks:

Markus og Martin,

Thea og Julie,

Christel og Henrik,

Herman og Nora, 

Sigrid og Lene

Astrid og Linus

Signe og Anne

Ville ha passet meg for å blande mellom et helnorsk navn for så et utenlandsk navn. Blir litt rart.

 

Disse synes jeg var fine! Klinger bra sammen, men ulike nok til at det ikke blir forvirring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...