Gå til innhold

Lat du være å kontakte venner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

fordi du ikke har tid eller lyst til å ha kontakt eller møtes? 

Har ikke hatt kontakt med venner på lenge. Trist å ikke høre noe, men begynner å bli vant til å ha det sånn. Så prøver å ikke tenke for mye på det. Og bare være for meg selv. 

Er dere ofte sosial/har kontakt med venner? 

Anonymkode: f56e7...3be

Har du sendt meldt? Hørt h ordan det står til med dem? Kanskje derfor de ikke sender deg meld, fordi du ikke lar deg høre fra deg. De tror at du ikke er interessert, men det virker som du er det. I aller høyeste grad. Så hvorfor sender du ikke en meld? Redd for å bli avvist? Redd for at de takker ja? Hva er problemet? 

Anonymkode: ea566...d7c

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jo,det ble. Vet ikke om vi treffes igjen, men var koselig. Får se om noen tar noe mer initativ. 

Hvorfor er det så utrolig viktig for deg at andre skal ta kontakt med deg og ikke omvendt? 

Hvorfor holder du regnskap? Kanskje DU hjelper noen hvis du sender meld og spør om å sees? 

De er glad i deg og bryr seg om deg, selvom du tar kontakt. Du er ikke mindre verdt fordi du tar kontakt og ikke dem. 

Jeg er mye syk. Har jeg en ledig dag, vil jeg bare sove. Heldighvis har jeg én venn, som alltid har spurt om finne på noe. Jeg sier ja hver eneste gang hun spør,og hun fortsetter å spørre meg selvom jeg aldri spør henne. Hun vet jo at jeg svarer ja. Det holder heldighvis for henne. Fører ikke regnskap. Det er tiden sammen som er viktig. 

Du går glipp av livet du. Du må begynne å tenke anderledes. ❤️

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tar kontakt selv, men noen ganger ønsker man at andre parten og gjør det. Da får man bekreftelse på at vedkommende vil. Er det rart? 

JA, DET ER RART. Jeg skjønner ikke greia. Hvis du spør 100 ganger, og personen svarer ja 100 ganger, da er dere jo sammen 100 ganger. Samme hvem som spurte. Blir helt frustrert jeg. Hadde blitt lei meg hvis jeg visste at venninnen min hadde tenkt slik som deg. Her må du rydde opp i tankene dine. Du legger altfor mye vekt på dette. 

Så dere sees bar 10 ganger dere da. Ikke noe mer, siden du har spurt mest. 🙄

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har venner jeg ikke snakker med årlig engang. 

Anonymkode: 90f34...4c8

Jeg har også venner jeg snakker sjelden med, har ikke kapasitet til det rett og slett. Men det er alltid hyggelig når vi møtes. Jeg prøver å ha jevnlig kontakt via snap osv, men fysiske møter blir sjelden. Og jeg er ikke et telefonmenneske, har aldri vært det.

Anonymkode: 62fda...648

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje det er dumt, men ønsker litt begge veier. Noe er det, men oftest meg. 

Problemet er at jeg blir lei meg. Mer for hverdag uten kontakt, men prøver å ikke bry meg. 

Men du ser jo at det ikke er sånn at "alle andre" har kontakt med venner ofte? Er selvsagt mye opp til en selv, men kanskje mange har nok med seg og sitt? Har man mange venner som ikke er i samme vennegjeng, tar det mye tid hvis man skal møte alle hver uke hver for seg. Har de fleste vennene dine mann og barn, eller er de single? Det har mye å si for mange med tanke på hvor mye tid og kapasitet de har til venner og sosialt. Dette er selvsagt individuelt og, men mange lever et hektisk liv. Du burde kanskje prøve å utvide vennekretsen/omgangskretsen din, du har fått mange gode tips til hva du kan gjøre for det. Personen du møtte i forrige uke, f.eks. Bruk mulighetene du får.

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Neida. Det viktigste er at dere er sammen. 

Joda. Enveiskjøring blir man lei av. Det er lite givende å alltid være den som inviterer. Man føler at man maser og er til bry.

Anonymkode: 61617...4cb

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Men du ser jo at det ikke er sånn at "alle andre" har kontakt med venner ofte? Er selvsagt mye opp til en selv, men kanskje mange har nok med seg og sitt? Har man mange venner som ikke er i samme vennegjeng, tar det mye tid hvis man skal møte alle hver uke hver for seg. Har de fleste vennene dine mann og barn, eller er de single? Det har mye å si for mange med tanke på hvor mye tid og kapasitet de har til venner og sosialt. Dette er selvsagt individuelt og, men mange lever et hektisk liv. Du burde kanskje prøve å utvide vennekretsen/omgangskretsen din, du har fått mange gode tips til hva du kan gjøre for det. Personen du møtte i forrige uke, f.eks. Bruk mulighetene du får.

De fleste er i forhold. En som ikke er. 

Er bare lei meg og trist nå. Ihvertfall ikke lyst å kontakte nå.  Håper det går seg til. 

Jeg har ikke overskudd til noe sosialt liv nå. Jeg tar derfor ikke initiativ til å treffe noen, både fordi jeg ikke ordner, og fordi jeg frykter at de skal tro jeg vil være masse sammen med dem. Og det orker jeg ikke🥴

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

De fleste er i forhold. En som ikke er. 

Er bare lei meg og trist nå. Ihvertfall ikke lyst å kontakte nå.  Håper det går seg til. 

Men da har du jo ikke lyst til å emdre det heller da? Andre som skal ordne det for deg?

Annonse

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor er det så utrolig viktig for deg at andre skal ta kontakt med deg og ikke omvendt? 

Hvorfor holder du regnskap? Kanskje DU hjelper noen hvis du sender meld og spør om å sees? 

De er glad i deg og bryr seg om deg, selvom du tar kontakt. Du er ikke mindre verdt fordi du tar kontakt og ikke dem. 

Jeg er mye syk. Har jeg en ledig dag, vil jeg bare sove. Heldighvis har jeg én venn, som alltid har spurt om finne på noe. Jeg sier ja hver eneste gang hun spør,og hun fortsetter å spørre meg selvom jeg aldri spør henne. Hun vet jo at jeg svarer ja. Det holder heldighvis for henne. Fører ikke regnskap. Det er tiden sammen som er viktig. 

Du går glipp av livet du. Du må begynne å tenke anderledes. ❤️

Kloke ord her❤️

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men da har du jo ikke lyst til å emdre det heller da? Andre som skal ordne det for deg?

Akkurat i nuet ikke, men jeg ser at andre forandrer seg ikke. Så da blir det ganske enveiskjørt om jeg vil det. 

Den perfekte mor, påan igjen skrev (30 minutter siden):

Jeg har ikke overskudd til noe sosialt liv nå. Jeg tar derfor ikke initiativ til å treffe noen, både fordi jeg ikke ordner, og fordi jeg frykter at de skal tro jeg vil være masse sammen med dem. Og det orker jeg ikke🥴

Skjønner. Kanskje klokt det. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Akkurat i nuet ikke, men jeg ser at andre forandrer seg ikke. Så da blir det ganske enveiskjørt om jeg vil det. 

Hva med å få nye bekjentskaper da? Ingenting kommer av seg selv.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å få nye bekjentskaper da? Ingenting kommer av seg selv.

Ikke så lett å finne det heller. Det er det det ikke gjør. 

Nå skal jeg slutte å sutre, men den følelsen av å aldri kunne få det som man ønsker er en vond følelse. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ikke så lett å finne det heller. Det er det det ikke gjør. 

Nå skal jeg slutte å sutre, men den følelsen av å aldri kunne få det som man ønsker er en vond følelse. 

Du har jo nettopp tatt opp igjen kontakten med noen, hva med å bruke den sjansen i stedenfor å bare vente og se om det blir mer?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du har jo nettopp tatt opp igjen kontakten med noen, hva med å bruke den sjansen i stedenfor å bare vente og se om det blir mer?

Kan være at jeg bygger videre på det. For var hyggelig. 

Takk for at du tar deg tid til å svare meg 😊

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Det er litt sært. Er man venner snakker man ukentlig minst.

Anonymkode: 1d01c...33c

Det gjør man virkelig ikke. Jeg har flere gode venner. Vi har alle travle jobber, 2-3 barn, foreldremøter, trening, husarbeid, foreldre som trenerhjelp, bursdagsbesøk osv. Plutselig har det gått to måneder uten at vi har snakket sammen. Jeg har venninner i Oslo som jeg bare snakker med/møter når jeg er der. 

Anonymkode: 91037...cca

18 minutes ago, Anonym bruker said:

I dag sto jeg opp kl 2030. Ikke en meld, tlf eller snap. Ingen har tenkt på jeg tro. Og bare gråt. Livet et herlig! 

Jeg får ikke snap hver dag jeg heller. Skal det bety at folk ikke bryr seg om meg, liksom? Jeg er lite aktiv selv, så da sier det seg nesten selv at jeg ikke får mengder med snapper fra andre. 

Telefonsamtalene i dag har kun vært jobbrelaterte. Burde jeg føle meg såret over det også? 

Du beskriver normalhverdagen til de fleste. 

Anonymkode: 0bb7d...e22

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

I dag sto jeg opp kl 2030. Ikke en meld, tlf eller snap. Ingen har tenkt på jeg tro. Og bare gråt. Livet et herlig! 

Jeg har heller ikke fått snap i dag. Ikke melding heller. Har kun snakket med kollegaer på jobb. Man kan jo ikke grave seg under dyna og gråte av den grunn. Du må jammen skjerpe deg!

Anonymkode: 90f34...4c8

Jobber du ikke? Får inntrykk av at du er veldig mye oppe på natta, og sover til langt på dag. Jeg får heller ikke mye meldinger eller snap, går ikke i kjelleren av den grunn. Sender du noe selv da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...