Gå til innhold

Sjekker kinoen alder på barn/ungdommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan man som 13 åring se film med 15 årsgrense om det er ok for foreldrene?

Anonymkode: 567cc...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg aldri opplevd at de har gjort

Anonymkode: 49c96...a2a

Skrevet

Ifølge Medietilsynet kan barn ned til 12 se 15-årsgrense sammen med foreldre. Hvis ungene går alene, kan de risikere å bli sjekket, men jeg vil tro det er avhengig av både kinoen og den enkelte ansatte om det faktisk skjer.

Anonymkode: a44fb...1cb

Skrevet

Her sjekker de ofte om de er gammel nok til å komme inn. Hjelper ikke om foreldrene sier at det er greit,regler er regler!

Anonymkode: f233e...f49

Skrevet

Her sjekker de når de er usikre, ungene min har blitt sjekket flere ganger. Jeg har bl.a en datter som er veldig lita og nett, hun ble spurt når hun var yngre og hun har blitt spurt nå.

Anonymkode: 9978c...903

Skrevet

Vet om flere som har måttet snu i døra på 15-årsgrense, ja.

Anonymkode: 235c5...c37

Skrevet

Her sjekker de. Minsta hadde bilde av pass på mobil før hun fikk noe id som passet i mobil/lommebok. Skal sies hu er veldig lav. Hu lo så hu grein når hu ble sjekka for en 12års film i sommer. Hu er straks 18år. Hu ser ikke ut som 12 år, men når hu gikk sammen med kjæresten som er 2m så skjønner jeg godt de stussa, for hun er mer enn en halv meter lavere. 

Anonymkode: b4819...eac

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Eller kan man som 13 åring se film med 15 årsgrense om det er ok for foreldrene?

Min gutt og kompisene blei sjekket på alder da de var 12, men jeg var med gjengen, så da fikk de se film på 15 års aldersgrense

Anonymkode: bccec...db3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kommer litt an på, her har de oftest ikke gjort det, men de gjorde det da eldste og venninna skulle se "Smile" 

Anonymkode: a54b8...4ca

Skrevet

De sjekker. Min gutt skulle se en film med 15 års aldersgrense. Dette var 2 dager før han fylte 15. Han ble stoppet. Kameratene var 15. 

Anonymkode: 89bea...022

Skrevet

Du kan ikke stole på at de ikke sjekker, for plutselig gjør de det. Kjedelig å kjøpe billetter også kommer de ikke inn...

Datteren min på 13 var på en 15-årsgrensefilm tidligere i høst, og da hadde de tre venninnene med seg mannen min, i tilfelle de ville sjekke. 

Mange ganger sjekker de ikke, men plutselig gjør de det.

Anonymkode: 9978c...903

Skrevet

Synes de sjekker alt for sjelden her. Men kanskje ikke så rart når de som skal sjekke knapt er 15 år selv…

Anonymkode: 335a0...5ca

Skrevet

Jeg såg Sonic filmen med 5 åringen, ingen som spurte hvor mange år han var, grensen for å se 9 års grense sammen med voksne, er 6 år tror jeg.

Anonymkode: b49f5...512

Skrevet

De er nok strengere jo høyere aldersgrensa er.  

Anonymkode: d2c38...b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...