Gjest NotNaomi Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Når jeg ber ungene på middag, så kommer de alltid med ønsker. Nå var det yngste sin tur til å ønske noe, og det var kjøttboller. Jeg vil prøve noe nytt, og lurer på din beste oppskrift. Ikke italienske med koriander da vi alle smaker såpe av det 🙂 om noe kan erstatte det i såfall? Hva er tilbehør? Og hvilken saus foretrekker dere? Fløtesaus eller brun saus? Grønnsaker til? Tyttebærsyltetøy eller annet? Jeg lager ofte helt enkle med potetstappe og brun saus. Litt kjedelig
TøffiTrynet☠ Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg lager italienske, men bruker aldri koriander i. Jeg bruker denne oppskriften: https://meny.no/oppskrifter/kjottdeig/Hjemmelagde-italienske-kjottboller/ Unga her liker dem med en helt enkel tomat/fløtesaus til: Smelt smør/margarin i en kasserolle, rør inn tomatpuré, spe med matfløte. Smak til med salt/pepper. Serveres med spaghetti og salat eller grønnsaker til. 😊 Det går også fint an å bruke pastasaus på glass til. Den til Dolmio med ekstra hvitløk er god. Men sånn bortsett fra det kan du krydre kjøttboller med hva som helst, nesten! 😅 Vi lager noen gresk-inspirerte med mye purre og cumin i. De serverer jeg i pitabrød med tzatziki, fetaost, oliven, tomat og rødløk. Det er også snadder.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Google etter svenske kjøttboller med fløtesaus, det er de beste synes jeg. Krydrer de ganske likt som kjøttkaker egentlig. Anonymkode: 3e862...fef
Gjest NotNaomi Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 TøffiTrynet☠ skrev (2 timer siden): Jeg lager italienske, men bruker aldri koriander i. Jeg bruker denne oppskriften: https://meny.no/oppskrifter/kjottdeig/Hjemmelagde-italienske-kjottboller/ Unga her liker dem med en helt enkel tomat/fløtesaus til: Smelt smør/margarin i en kasserolle, rør inn tomatpuré, spe med matfløte. Smak til med salt/pepper. Serveres med spaghetti og salat eller grønnsaker til. 😊 Det går også fint an å bruke pastasaus på glass til. Den til Dolmio med ekstra hvitløk er god. Men sånn bortsett fra det kan du krydre kjøttboller med hva som helst, nesten! 😅 Vi lager noen gresk-inspirerte med mye purre og cumin i. De serverer jeg i pitabrød med tzatziki, fetaost, oliven, tomat og rødløk. Det er også snadder. Jeg tror jeg går for den første med tomatsaus! Og pasta. Så perfekt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå