Gå til innhold

Familieliv vs sosialt liv


rebelle

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger synspukter fra andre med barn. Jeg og samboeren har to barn, minste er bare to måneder. 
Så åpenbart er jeg i permisjon nå, det vil si at jeg har alt ansvar for ungene i hverdagen. Når helgen kommer gleder jeg med til litt tid med hele familien. Men mannen prioriterer ofte kompiser. Jeg er veldig for at vi skal ha tid til venner, og jeg er også for at begge skal føle seg som frie mennesker og ikke for «fastbundet» selv om vi har barn. Altså, familien først alltid såklart. Men å være mamma er ganske krevende, selv om jeg elsker det. Problemet er at jeg føler meg så alene om ansvaret for barna når han drar ut/prioriterer kompiser i helgene. Jeg vil ikke nekte han det, så jeg sier alltid at han må gjøre det han selv har lyst til. Men innerst inne syns jeg det er urettferdig, siden babyen er så liten enda. *sliten*. Burde han ikke ønske å være der for meg og ungene og stille opp når han kan? I allefall nå mens babyen er så liten og nå som jeg ikke har samme mulighet til å ta meg en «frikveld» uten ansvar for barna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...