Gå til innhold

Korona - hvor lenge syk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Følte meg rar onsdagskvelden og fikk kraftig verking i kropp og hodet natt til torsdag.
 

37,7 og verking i hodet og kropp hele torsdag. Idag noe hoste, kraftig verking overalt + hodepine og knapt effekt av ibux. 39,2 i feber på formiddagen + positiv test. Masse blodtrykksfall og nesten besvimelser idag tidlig, hvilepuls på 90-95. 

Hva kan jeg vente meg framover? Hvor lenge varer det? Blir det verre? Hva er din erfaring? 
 

Er trippelvaksinert med siste dose for 10 mnd siden. Føler meg totalt elendig.

Anonymkode: c0d29...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde korona I mars. For meg var det som om jeg ble vanlig syk, feber og slapp i kroppen.

Anonymkode: db2c9...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadde korona I mars. For meg var det som om jeg ble vanlig syk, feber og slapp i kroppen.

Anonymkode: db2c9...e30

Takk for svar! 

Anonymkode: c0d29...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk og korona etter tre vaksiner. Var veldig syk en uke, slapp en uke. Var sykmeldt to uker. 

Anonymkode: f9eec...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Fikk og korona etter tre vaksiner. Var veldig syk en uke, slapp en uke. Var sykmeldt to uker. 

Anonymkode: f9eec...06a

Huff da, det var lenge! Var du omtrent slik jeg beskriver?

Anonymkode: c0d29...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingenting. Hadde jeg ikke tatt test, hadde jeg ikke visst det. Uvaksinert forresten.

Hvorfor tok du test egentlig?

Man må jo ikke det nå?

Anonymkode: 6d963...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ene barnet mitt og broren min fikk akkurat de samme symptomene. De var sånn i 2-3 dager før de ble bedre litt etter litt. Svimmel varte faktisk lengst

Anonymkode: 9b9f1...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber i 2 dager, følte meg dårlig i 4-5 dager. Hodepine i 3 uker, tett I nesa av og på i 3 mnd.

Hadde tre vaksiner. Ble syk i vinterferien.

Anonymkode: d2d18...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra badeland, følte meg heeeelt utslitt. Tenkte det var pga herjing i vann i flere timer. Våkna dagen etter og dro på jobb. Ble dårligere og dårligere utover dagen, øya svei, susete i hue, kollegaene sa jeg var bleik. Fikk aldri reist hjem pga møter og drit, men da jeg omsider fikk kjørt hjem følte jeg meg skikkelig full! Testa, slo ut. Fikk feber, lå i fosterstilling i 4 dager. Prøvde å åpne pc’n på dag 5, men klarte ikke lese… hadde skyhøy puls ved minste anledning i 3 mnd etterpå, men var tilbake på jobb etter en uke 

Anonymkode: df281...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den akutte fasen var ca feberfri, med hodepine, litt hoste og noe kvalme i 1-2 dager. Noen dager senere moderat utmattelse i noen dager og av alle ting, synsforstyrrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var syk en ukes tid med vanlige forkjølelsesymtomer. Dette var runde 2 med korona for meg. Er vaksinert 2 ganger. 

Anonymkode: b70cd...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var syk i fem dager. To dager med feber og hodepine. Hadde også vondt i halsen og tett i nesen i 5 dager. Det verste var at med minste anstrengelse så fikk jeg pusteproblemer,jeg heiv etter pusten. Det var veldig skummelt å føle at jeg ikke fikk puste. Om natten var det vondt å puste å jeg pustet så andtrengt. Jeg var redd for å sove for fryktet at jeg kanskje ikke våknet igjen da siden jeg pustet så dårlig.

Anonymkode: fb2d0...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var dårlig i 1 mnd. Kjempe sliten og det hang i lenge. Runde nummer to varte bare 1 uke. 
God bedring!

Anonymkode: d2c58...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et i hus i sommer og alle tre lå strak ut en uke før det gradvis ble bedre. Vi ble alle veldig dårlige. Eldste vurderte å ringe 113 på meg den ene dagen og jeg vurderte på hun en annen dag. Febern var over 40 hos oss alle og vi hadde dører og vinduer åpene for ingen følte i fikk nok luft. Smaksansen forsvant på slutten av uka og den tok det ganske lang tid før var som normalt igjen. Jeg var sykemeldt i 2,5 uke. Jeg var ikke tilbake som normalt, men klar for jobb med litt tilpassninger. Jeg har en fysisk krevende jobb,å det var endel det tok lengre tid før jeg kunne gjøre. 

Anonymkode: 46670...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var syk i fem dager, med nye symptomer hver dag. Var litt slapp et par dager etter at jeg begynte på jobb igjen. Selve corona var ikke så ille, værre med tinitusen som kom rett etterpå.  

Anonymkode: 747b4...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aldri syk i det hele tatt da jeg hadde korona. Testet meg fordi jeg jobber i helsevesenet og vi hadde smitte på jobb.. 

Anonymkode: 2a4b4...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var syk i fem dager circa med vondt i halsen og småkvalme. Ingen feber. Var slapp i (minst) en uke til etter det, men kunne jo gå på jobb og sånn.

(Det var i vinter, vet ikke om det er samme variant som går nå.)

Anonymkode: 12560...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var syk omtrent en uke og så har jeg høstet og vært tett i brystet i 6 uker nå.

Anonymkode: cab0a...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Følte meg rar onsdagskvelden og fikk kraftig verking i kropp og hodet natt til torsdag.
 

37,7 og verking i hodet og kropp hele torsdag. Idag noe hoste, kraftig verking overalt + hodepine og knapt effekt av ibux. 39,2 i feber på formiddagen + positiv test. Masse blodtrykksfall og nesten besvimelser idag tidlig, hvilepuls på 90-95. 

Hva kan jeg vente meg framover? Hvor lenge varer det? Blir det verre? Hva er din erfaring? 
 

Er trippelvaksinert med siste dose for 10 mnd siden. Føler meg totalt elendig.

Anonymkode: c0d29...5ea

To dager ca slik du beskriver, så sakte men sikkert mye bedre. Likevel slakk/redusert i ca 10 dager, men var tilbake på jobb etter 6 dager.

Anonymkode: 35d45...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

 

Var syk i fem dager, med nye symptomer hver dag.

 

Ja det glemte jeg helt. Veldig mange ‘vandrende’ symptomer i over en uke. Kvalme, mageverk, hodeverk, muskelverk, feber og fatigue hos meg. Merkelig nok ingen forkjølelse. 

Anonymkode: 35d45...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde korona i august, og har 3 vaksiner. Var syk i en uke, det begynte med intens frysing langt inn i margen og så på kvelden så lom feberen, den varte i 4.5 dager. Nesa mi rant og rant, jeg kunne ikke bevege hodet nedover i det hele tatt. Jeg hosta til jeg brakk meg og spøy, hosta voldsomt om nettene. Var skikkelig tett i luftveiene og tung i pusten, den tunge pusten og hosten hang i i noen uker.
Men jeg som har kronisk migrene hadde ikke et snev av hodepine/migrene den uken i det hele tatt, litt snodig. Testen min var veldig klart positiv etter bare få sekunder.

Anonymkode: 25f5d...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...