Gå til innhold

Mannen til venninne reagerer på aldersforskjell.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Jeg har vært på date med en i slutten av 20-årene noen ganger nå, det er ikke noe seriøst enda, og det er heller ikke sikkert at det blir det. Han er bare en veldig allright fyr som er interessant å prate med, han studerer litteratur, har et oppdatert kvinnesyn, spiller i band og jobber med mennesker som jobb ved siden av studiene, så han har fine verdier også. Venninnene mine er mellom 36 og 48 år, og de reagerer ikke på dette i det hele tatt. De har møtt han ved to anledninger ute til middag, og det har vært veldig god tone mellom alle. To av partnerne til venninnene mine har vært med, og alle har gått bra sammen. Nå har den ene invitert alle på tur med overnatting, men så setter den ene mannen seg på bakbeina og sier at han ikke føler det komfortabelt med en som er på sin sønns alder ( han er mer enn ti år eldre enn dama, og hun er den eldste av oss, så han er i 50-årene ) Jeg blir jo litt satt ut, for hvorfor i all verden skal han reagere?? Han sier at han ikke er interessert i å bli med om daten min blir med, så jeg vurderer jo selvfølgelig å trekke meg fra turen. Veldig synd da det er til et land jeg aldri har besøkt ( langhelg fra torsdag-søndag )

Er det ikke litt merkelig at han som den eneste er negativ til dette, og ville dere trukket dere hvis dere var meg? 

Endret av NotNaomi

Fortsetter under...

Så lenge det ikke er han som inviterer hadde jeg ikke brydd meg om han. 

Om han er 10 år eldre enn sin kone, hun igjen er noen år eldre enn deg. Så vil jo ALLE du kommer med være yngre enn han, med mindre du velger en som er 15 år eldre.  Hvem er han til å bestemme hvem du skal være sammen med??  Han får lære seg å omgås folk i alle aldre! 

Anonymkode: 93682...c26

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du kan bedre enn dette. Dårlig forsøk på å engasjere/provosere. 

Men for å svare på spørsmålet, så ja, jeg hadde trukket meg. 

Anonymkode: fb1ed...f67

Gi deg? Dette var så langt fra et forsøk på å provosere som det kan komme!! Det er en reell problemstilling som faktisk overrasker meg, for menn bruker da virkelig være ganske runde og tolerante på dette området.. 

Men takk for svar i hvertfall. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge det ikke er han som inviterer hadde jeg ikke brydd meg om han. 

Om han er 10 år eldre enn sin kone, hun igjen er noen år eldre enn deg. Så vil jo ALLE du kommer med være yngre enn han, med mindre du velger en som er 15 år eldre.  Hvem er han til å bestemme hvem du skal være sammen med??  Han får lære seg å omgås folk i alle aldre! 

Anonymkode: 93682...c26

Nei, ikke han som inviterer nei. Det er et av parene som eier et hus i landet som inviterer. Jeg skjønte heller ingenting av den reaksjonen !

Annonse

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Fult forståelig å ikke ha lyst til å dra på tur med en ny partner som er nærmere 30 år yngre.

Anonymkode: 532f9...dfe

Nå er det min date da. Jeg vet ikke hva problemet er. Det visste ikke venninnen min heller, så hva er egentlig problemet? Det blir jo litt som at hun på 36 år ikke skulle ville dra på tur med han da, som er på alder med faren hennes? Og hun har heller aldri vært et problem for han i så måte. Jeg prøver bare å skjønne hva som er greia her. Daten er langt fra umoden på noen måte, og han snakker om helt greie temaer. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Sære folk har sære venner... 

Anonymkode: 5a590...6ce

Nå er det kun han av flere som reagerer her, og han er strengt tatt ikke min venn heller, men mannen til en venninne, som ikke bryr seg. Så den falt vel på steingrunn. Bedre om du kunne bidratt med noe konstruktivt i tråden da. Det er jo sært å gå inn på en tråd kun for å prøve å disse folk, er det ikke? 

Annonse

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da må du jo spørre han, ikke folk her inne.

Anonymkode: 3e4f5...abd

Nå er det ikke min sak å konfrontere han. Han er mannen til en venninne, så jeg har ingenting med å bry meg. Han sa det ikke til meg, men til venninnen min, dama si, så jeg syns det blir et veldig lavmål og tullete drama å begynne å konfrontere han. Venninnen vår syns jo at det allerede er flaut at han oppfører seg sånn. 

Nå er det jo de i tråden som skjønner han, så det ville jo vært veldig fint om de kunne begrunnet da. 

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (10 minutter siden):

Nå er det kun han av flere som reagerer her, og han er strengt tatt ikke min venn heller, men mannen til en venninne, som ikke bryr seg. Så den falt vel på steingrunn. Bedre om du kunne bidratt med noe konstruktivt i tråden da. Det er jo sært å gå inn på en tråd kun for å prøve å disse folk, er det ikke? 

Det er bare han som har sagt noe, det kan jo godt være at andre også reagerer. For egen del hadde jeg ikke likt at en fremmed som ikke engang betegnes som kjæreste hadde blitt med på tur med en etablert gruppe, noe jeg syns både er merkelig at du inviterer han med på og at han takker ja. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er bare han som har sagt noe, det kan jo godt være at andre også reagerer. For egen del hadde jeg ikke likt at en fremmed som ikke engang betegnes som kjæreste hadde blitt med på tur med en etablert gruppe, noe jeg syns både er merkelig at du inviterer han med på og at han takker ja. 

Det er fint om du lar spekulasjoner ligge, og som sagt har flere møtt han og alle hadde en veldig god tone. Flere har sagt mye positivt om han i ettertid også, men det er ikke poenget. Jeg har ikke invitert han heller! Han ble invitert under ene middagen av han som eier huset! Og dette er ikke noen høytidlig greie på noen måte, og her er vi ikke så nøye på om man er "etablert" i gruppen. Det er en veldig avslappet gjeng, det er bare denne fyren som reagerer. 

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Det er fint om du lar spekulasjoner ligge, og som sagt har flere møtt han og alle hadde en veldig god tone. Flere har sagt mye positivt om han i ettertid også, men det er ikke poenget. Jeg har ikke invitert han heller! Han ble invitert under ene middagen av han som eier huset! Og dette er ikke noen høytidlig greie på noen måte, og her er vi ikke så nøye på om man er "etablert" i gruppen. Det er en veldig avslappet gjeng, det er bare denne fyren som reagerer. 

Lar spekulasjonene ligge? Du ber oss jo spekulere i hva vi tror partneren til din venninne mener.

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor gammel er du? Det er stor forskjell på det svaret jeg gir om du er 36 eller 48..

Anonymkode: d3c93...149

Det spiller ingen rolle. Dette handler ikke om meg, men han som ikke vil dra. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Lar spekulasjonene ligge? Du ber oss jo spekulere i hva vi tror partneren til din venninne mener.

Ja? Og da er det ingen vits i å spekulere i om andre er enige med han. Vi har ikke så anstrengt forhold at vi ikke tør å si ting til hverandre heller. 

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Ja? Og da er det ingen vits i å spekulere i om andre er enige med han. Vi har ikke så anstrengt forhold at vi ikke tør å si ting til hverandre heller. 

Tydeligvis så har dere jo det.

NotNaomi skrev (35 minutter siden):

Nå er det min date da. Jeg vet ikke hva problemet er. Det visste ikke venninnen min heller, så hva er egentlig problemet? Det blir jo litt som at hun på 36 år ikke skulle ville dra på tur med han da, som er på alder med faren hennes? Og hun har heller aldri vært et problem for han i så måte. Jeg prøver bare å skjønne hva som er greia her. Daten er langt fra umoden på noen måte, og han snakker om helt greie temaer. 

Vi kan jo ikke skjønne hva greia er hvis vi ikke får spekulere. Du får nesten spør han selv om du ikke skjønner det. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan jo ikke skjønne hva greia er hvis vi ikke får spekulere. Du får nesten spør han selv om du ikke skjønner det. 

Jeg syns bare det er veldig rart at de som forstår han her, ikke vil begrunne det? Kanskje jeg ville fått en idé om hva det handler om? Og som sagt lager jeg ikke noe tullete og lavmål drama med å konfrontere mannen til venninna mi liksom. Kjære vene. 

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Jeg syns bare det er veldig rart at de som forstår han her, ikke vil begrunne det? Kanskje jeg ville fått en idé om hva det handler om? Og som sagt lager jeg ikke noe tullete og lavmål drama med å konfrontere mannen til venninna mi liksom. Kjære vene. 

Jeg har begrunnet hvordan jeg hadde sett på det, men det hadde jo ikke vært pga aldersforskjellen. 

Han syns vel daten din er umoden og anstrengende å være sammen med da. Kjære vene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...