Gå til innhold

Føler jeg holder på å bli gal


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 14.. jeg har vært usikker på graviditeten helt siden vi fant ut. Barnefar ønsket dette veldig sterkt å de rundt meg. Jeg tenkte det kom til å gå fint, men jeg har det helt forferdelig å ingen forstår meg. Jeg klarer ikke å like barnefar lenger, jeg tåler så vidt å se han å det eneste han gjør er å legge alt på meg. Jeg må fikse absolutt alt. Jeg føler meg helt forferdelig for å si dette, men jeg hater både barnefar og baby. Jeg vil ikke ha noen av de. Jeg ble så glad da vi var på ultralyd å fant ut det var en liten gutt. Men 1 uke etter det har ting endret seg ekstremt. Jeg klarer ikke å være glad, jeg vil ikke se mannen, jeg gråter lett, krangler for absolutt alt. Jeg har mistet meg selv å det føles helt forferdelig. Jeg vet jeg er et forferdelig menneske akkurat nå, jeg prøver så hardt jeg kan å ha god tone med mannen, men jeg klarer ikke. Fikk nesten et panikk anfall her for noen minutter siden fordi ALT føles så feil. Tenk jeg vil ikke ha noen av dem. Jeg trenger virkelig noen å snakke med å psykologene på nett har ikke noe ledig før 3. oktober.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan det ha seg sånn at jeg har blitt så jævlig mot mannen.. jeg var så forelsket før graviditeten. Det gjør virkelig vondt. Jeg ønsker ikke barnet, men jeg vil jo også ha han på en måte. Det er en rar følelse. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men føler meg helt tom, er redd jeg skal bli gal for det føles virkelig sånn.

Anonymkode: 858e9...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så uvanlig å føle som du gjør. Det kan være ekstreme humørsvingninger i begynnelsen av svangerskap, og det er også flere som får helt mot mannen sin. Bare tenk at dette kan høre med og går under normale tilstander der du er nå. Du blir neppe gal altså.

Det som er synd er hvis mannen din ikke forstår dette, og at du føler at han legger alt på deg. 

Kanskje du bør bestille time hos legen din og snakke med han/henne? Du trenger bare noen som forstår hvordan du har det og kan berolige deg.

Ps du er IKKE et forferdelig menneske! 😊

 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg er gravid i uke 14.. jeg har vært usikker på graviditeten helt siden vi fant ut. Barnefar ønsket dette veldig sterkt å de rundt meg. Jeg tenkte det kom til å gå fint, men jeg har det helt forferdelig å ingen forstår meg. Jeg klarer ikke å like barnefar lenger, jeg tåler så vidt å se han å det eneste han gjør er å legge alt på meg. Jeg må fikse absolutt alt. Jeg føler meg helt forferdelig for å si dette, men jeg hater både barnefar og baby. Jeg vil ikke ha noen av de. Jeg ble så glad da vi var på ultralyd å fant ut det var en liten gutt. Men 1 uke etter det har ting endret seg ekstremt. Jeg klarer ikke å være glad, jeg vil ikke se mannen, jeg gråter lett, krangler for absolutt alt. Jeg har mistet meg selv å det føles helt forferdelig. Jeg vet jeg er et forferdelig menneske akkurat nå, jeg prøver så hardt jeg kan å ha god tone med mannen, men jeg klarer ikke. Fikk nesten et panikk anfall her for noen minutter siden fordi ALT føles så feil. Tenk jeg vil ikke ha noen av dem. Jeg trenger virkelig noen å snakke med å psykologene på nett har ikke noe ledig før 3. oktober.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan kan det ha seg sånn at jeg har blitt så jævlig mot mannen.. jeg var så forelsket før graviditeten. Det gjør virkelig vondt. Jeg ønsker ikke barnet, men jeg vil jo også ha han på en måte. Det er en rar følelse. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Men føler meg helt tom, er redd jeg skal bli gal for det føles virkelig sånn.

Anonymkode: 858e9...c11

De følelsene der er HELT normalt. Når du anerkjenner det, puster, og tenker at dette er normalt og daa det er mye hormoner i sving,så får du deg bedre. ❤️Snakk med jordmor. 

Rekk opp hånda de som under graviditet hadde blandede følelser og mislikte mannen! 🙋🏼‍♀️ 

Det går over. 

Anonymkode: 83873...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...