Gå til innhold

Hva er drømmejobben din og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville din drømmejobb sett ut? Hvis du har drømmejobben allerede kan du beskrive hvordan den er?

Drømmejobben min er en jobb der jeg bidrar til at mennesker får en bedre hverdag eller bedre liv. Jeg er sosionom og vil ikke ha en klassisk hjelper-jobb der jeg kommer inn og fikser alt FOR mennesker. Jeg vil heller jobbe i kulissene slik at den og de det gjelder selv får til de endringene som skal til slik at de føler de eier prosjektet selv. Til dette kreves mye fagkunnskap som ikke "vises". Jeg vil ikke ta noen ære, jeg vil bidra til at folk føler seg bedre og sterkere. Psykisk helse og internasjonalt arbeid er mine drømmeplattformer.

Hva med deg?

Anonymkode: 3eb53...74b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min drømmejobb er en hvor inntekt ikke betyr en dritt 😅 Hvor ikke livet handler om frister og regler, hele veien på jag fra ene fristen til den andre. 

Hvis jeg noen gang vant i Lotto (la oss innse det, begrenset hvordan ellers en skal få til både frihet OG økonomisk trygghet) ville jeg rigget meg med ett lite verksted og startet gjenbruk av klær og møbler, hvor jobben var å fikse fra slitent og glemt til å skinne igjen 🤩 

Anonymkode: 4540b...3d0

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg var marinbiolog. Men det fikk jeg vite at jeg var alt for dum til å bli. Og valgte da noe annet. Og i dag vet jeg jo, at jeg var ikke for dum til å bli marinbiolog.

Anonymkode: 172a8...d4d

Skrevet

Aktor. Det handler om rettferdighet for ofre

Anonymkode: d67a8...2b5

Skrevet

Verdenshersker, slik at alle lyttet til det jeg hadde å si og tok meg på alvor når jeg sa i fra.

Anonymkode: 6ddf1...fbf

Skrevet

Lærer i videregående skole, minus det unødvendige administrative arbeidet og det meste av rettebunkene. Det hadde vært perfekt! 😁

Anonymkode: 99e91...b1c

Skrevet

Forfatter. Grunnen til dette er at jeg har mange ideer som dukker opp i hodet til alle døgnets tider, og det er veldig givende å skrive. Jeg holder også på å realisere drømmen. 

Anonymkode: be1cd...5df

Skrevet

Jeg har egentlig drømmejobb iom at den handler om å se andres ressurser og få til gode samarbeid. Men jeg tror jeg ville ha trivdes med å være forsvarsadvokat også. Kanskje hakket bedre. 

Skrevet
NotNaomi skrev (2 timer siden):

Jeg har egentlig drømmejobb iom at den handler om å se andres ressurser og få til gode samarbeid. Men jeg tror jeg ville ha trivdes med å være forsvarsadvokat også. Kanskje hakket bedre. 

Kan jeg spørre hvorfor forsvarsadvokat?

Skrevet

Tror jeg ville trivdes aller best som bonde.

Anonymkode: b7727...5cf

Skrevet

Musikklærer 

Anonymkode: 46ebc...78d

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hvorfor forsvarsadvokat?

Fordi jeg liker å forsvare mennesker, og å se at ting aldri har en side, tvert imot. Det er også å kjenne lovverket og bruke det i en sak. Mest for å se at ingenting er ukomplisert og at man må se hvorfor ting skjer. Eller , hvorfor det ikke skjedde. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (13 minutter siden):

Fordi jeg liker å forsvare mennesker, og å se at ting aldri har en side, tvert imot. Det er også å kjenne lovverket og bruke det i en sak. Mest for å se at ingenting er ukomplisert og at man må se hvorfor ting skjer. Eller , hvorfor det ikke skjedde. 

Men i mange av tilfellene vil man måtte forsvare folk som virkelig har gjort noe galt. Forsøke å holde kriminelle ute av fengsel blant annet. Samme hvor skyldig man vet at personen er. Og de som er gode på dette kan være årsaken til at feks flere overgrep, overdoser, drap og voldtekter gjennomføres. Fordi de var dyktige og fikk en skyldig frikjent.

Skrevet

Jeg hadde drømmejobben, helt til byråkratiet og NPM overtok hele butikken. Heretter gjør jeg bare det jeg må. 

Anonymkode: eb06b...83d

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men i mange av tilfellene vil man måtte forsvare folk som virkelig har gjort noe galt. Forsøke å holde kriminelle ute av fengsel blant annet. Samme hvor skyldig man vet at personen er. Og de som er gode på dette kan være årsaken til at feks flere overgrep, overdoser, drap og voldtekter gjennomføres. Fordi de var dyktige og fikk en skyldig frikjent.

Det er din mening. Jeg ser mer på det som å forsvare hvorfor ting skjer, forståelse og at de også kan være uskyldige. 

Skrevet
NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Det er din mening. Jeg ser mer på det som å forsvare hvorfor ting skjer, forståelse og at de også kan være uskyldige. 

Takk til deg. Ikke kupp tråden min mer, takk. 

Anonymkode: 3eb53...74b

Skrevet
NotNaomi skrev (7 minutter siden):

I noen tilfeller vil personene være skyldige. Alle tiltalte er ikke uskyldige. Greit å ønske å jobbe med jus og som jurist, men det å forsvare trenger man mye teft og bein i nesa for å klare. Men nok om det. Dette handler ikke om deg, så avslutter her

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I noen tilfeller vil personene være skyldige. Alle tiltalte er ikke uskyldige. Greit å ønske å jobbe med jus og som jurist, men det å forsvare trenger man mye teft og bein i nesa for å klare. Men nok om det. Dette handler ikke om deg, så avslutter her

Helt enig i alt.  

Skrevet

Jobben jeg allerede har: tatovør. Givende jobb, man er litt psykolog, litt «tante/onkel», litt veileder. Ja, litt av hvert. 

Kan styre arbeidsdager og tider helt selv,får vært kreativ, det er sosialt og ingen dager er like.

Ekstra hyggelig er det de dagene jeg får dekke over arr kunden har av diverse grunner. Men generelt sett uansett en veldig givende og fin jobb.

Anonymkode: 4dd3d...215

Skrevet

Jobb som miljøterapeut på institusjon for ungdom. Det er målet mitt for å gjennomgå behandling for dyp depresjon. Å komme frisk ut på andre siden (eller i hvert fall friskere), så jeg kan jobbe. Akkurat nå jobber jeg som miljøterapeut for rusavhengige og psykisk syke i en liten prosentstilling. Får litt erfaring også tar jeg sikte på videreutdanning når formen tillater det. 

Anonymkode: bb497...bc5

Skrevet
NotNaomi skrev (19 timer siden):

Jeg tror du like gjerne kan legge bort narritiativet om den spennende lederjobben din nå. Bare et vennlig råd. 

Anonymkode: 576ad...5b8

Skrevet

Jeg ville vært organisasjonspsykolog. Da ville jeg kunnet ha spennende fag i bunnen, samtidig som ville ha jobbet med å få ting til å fungere så tilfredsstillende som mulig - både for enkeltmennesker, men mest av alt for en gruppe mennesker samtidig.

Anonymkode: 60ba4...73b

Skrevet

Arbeid med dyr på en eller annen måte. 

Skrevet

Finnes det en jobb hvor folk stort sett er veldig takknemlig for jobben du gjør samtidig som jobben er spennende/utviklende? Den jobben ønsker jeg meg .

Anonymkode: bd2f8...c15

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Finnes det en jobb hvor folk stort sett er veldig takknemlig for jobben du gjør samtidig som jobben er spennende/utviklende? Den jobben ønsker jeg meg .

Anonymkode: bd2f8...c15

Barnehagelærer ☝️

Anonymkode: 32ac9...bca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...