Gå til innhold

Tilrettelegging på jobb - hva har man krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i en bilulykke for en stund siden, og var sykemeldt ganske lenge.
Når jeg kom tilbake på jobb var jeg i kontakt med bedriftshelsetjenesten og HMS avdelingen i firmaet jeg jobber i.
Hadde med meg et skriv fra lege og fysioterapeut angående noen tilrettelegninger jeg trenger.  
Det er ikke så mye, men jeg trenger en hev og senk pult og en spesiell pult.
Bedriftshelsetjenesten og HMS avdelingen hadde ingen innvendinger på dette, men sjefen på avdelingen jeg jobber i sa nei siden han syns det var helt feil å gi en av de ansatte en så dyr pult og stol som jeg trenger.

Er det noen her som kan arbeidsmiljøloven og vet om jeg har krav på den tilretteleggingen?

Anonymkode: f84ae...3c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* mente "en spesiell STOL", ikke en "en spesiell pult".
Beklager, det gikk litt fort her

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var i en bilulykke for en stund siden, og var sykemeldt ganske lenge.
Når jeg kom tilbake på jobb var jeg i kontakt med bedriftshelsetjenesten og HMS avdelingen i firmaet jeg jobber i.
Hadde med meg et skriv fra lege og fysioterapeut angående noen tilrettelegninger jeg trenger.  
Det er ikke så mye, men jeg trenger en hev og senk pult og en spesiell pult.
Bedriftshelsetjenesten og HMS avdelingen hadde ingen innvendinger på dette, men sjefen på avdelingen jeg jobber i sa nei siden han syns det var helt feil å gi en av de ansatte en så dyr pult og stol som jeg trenger.

Er det noen her som kan arbeidsmiljøloven og vet om jeg har krav på den tilretteleggingen?

Reglen er at arbeidsgiver skal strekke seg svært langt, så hev og senk pult er innafor 

Anonymkode: 5fb22...d8d

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har krav på, men hev-og senkpult trenger ikke være så dyrt. Hva med å foreslå en brukt fra Finn?

Anonymkode: 00358...aed

Skrevet

Sjefen er en pingle. Hva er alternativet? At du ikke kan jobbe? Ta kontakt med HMS / sjefen-over-sjefen eller bedriftshelsetjenesten og bring sjefens beskjed videre.

Anonymkode: 172ce...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...