Gå til innhold

Moral eller teipe - gjenstand. Kjip start på helgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært uheldig og klart å knuse en pynte gjenstand i gulvet. Jeg vet ikke hvor den er kjøpt; det eneste jeg vet er at den var dyr. Det en mine foreldre sin. Jeg har ikke penger til og erstatte den.  (Nå) og vet skuffelsen er stor om dette blir oppdaget. Jeg har i midlertidig limt den fast, så om man ikke studerer den går det ikke an å se. Hva gjør jeg? Later som ingenting? Later som ingenting helt til det blir oppdaget? 

Anonymkode: 0e9a4...3ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor dypt stikker samvittigheten din? Klarer du å sitte i samme stue som dine foreldre? Klarer du det over tid? Klarer du å gå forbi den pyntegjenstanden? Du vet jo at en dag blir det oppdaget. Hvordan reagerer du da? Når de lurer på hvordan dette har skjedd... Jeg hadde ikke klart det.

Anonymkode: 9f106...5b8

Skrevet

Som jeg sier til barna mine: gi beskjed med en gang og beklag. Lyving gjør ting verre. Tenk så skuffet foreldrene dine blir når de ser tingen er ødelagt OG limt uten at du gav beskjed.

Anonymkode: b3786...6e3

Skrevet

Selvfølgelig si ifra, du er ikke 10. Det kommer til å bli oppdaget. 

Anonymkode: aef9a...413

Skrevet

Det hadde vært én grunn til å lyve om det, og det var hvis de på noen måte straffet deg for det, enten psykisk eller fysisk. 

Ellers er det "bare" å si det og at du er lei deg for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor dypt stikker samvittigheten din? Klarer du å sitte i samme stue som dine foreldre? Klarer du det over tid? Klarer du å gå forbi den pyntegjenstanden? Du vet jo at en dag blir det oppdaget. Hvordan reagerer du da? Når de lurer på hvordan dette har skjedd... Jeg hadde ikke klart det.

Anonymkode: 9f106...5b8

Den stikker dypt den, men jeg har foreløpig ikke sagt noe. Planen var egentlig å skylde på noen andre…. Jeg vet det er kynisk. Tror derfor jeg ikke går for den… men jeg gruer meg til å si det, dette fordi det ble gitt til en spesiell anledning… jeg må jo si det en dag. 

Skrevet
NotNaomi skrev (5 timer siden):

Det hadde vært én grunn til å lyve om det, og det var hvis de på noen måte straffet deg for det, enten psykisk eller fysisk. 

Ellers er det "bare" å si det og at du er lei deg for det. 

Er ingen fare for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig si ifra, du er ikke 10. Det kommer til å bli oppdaget. 

Anonymkode: aef9a...413

Ja før eller siden, blir den oppdaget! 

Skrevet

Hvor gamle er folk her inne? Er det mange små tenåringer her?

Anonymkode: 6667b...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...