Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Hvordan fordeler dere utgifter når dere får besøk? Står dere for alt? Får besøk av en venninne som før var fattig nå mer penger enn de fleste. Jeg spanderte alt, absolutt alt. Ut fra forventningene ser det ut til at det blir sånn denne gangen også «det er jo så godt og være hos deg…» men Jeg gruer meg for denne gangen går jeg sikkert i minus! Hvordan løser jeg det? Er konfliktsky! Anonymkode: 909fc...dde
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Hvor lenge skal hun være hos deg? Anonymkode: f5c77...304
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvor lenge skal hun være hos deg? Anonymkode: f5c77...304 5 dager Anonymkode: 909fc...dde
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Er dere så gode venninner at hun skal være hos deg i 5 dager, da er dere også gode nok venninner til at dere må kunne kommunisere forventninger og realiteter. Om ikke kan hun ta inn på et hotell og så kan du heller påspandere en lunsj en dag. Snakk sammen! Ikke lag problemer ut av små kommentarer. Anonymkode: c5a91...7cf
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Dere må jo snakke sammen om forventninger? Hvis jeg skulle bodd hos en venninne i fem dager, ville jeg uavhengig min og hennes tidligere og nåværende inntekt, sett på det som en selvfølge at vi kjøper inn måltidene sammen. Det hadde også vært en selvfølge for meg, hvis jeg var vertinnen, å gjøre klart første måltid (lunsj, middag, kveldsmat avhengig av når på døgnet gjesten kommer) og det ville jeg stått for, i tillegg til at jeg på forhånd ville ha handlet inn litt ekstra. Anonymkode: 5406b...636
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Du bare tar henne med i butikken og sier at hun kan vippse deg halvparten. Lag middag første dag, også handle inn for de 4 neste. Si at du ikke har fått handla inn mat. Spander vin? Ikke la deg utnytte. Anonymkode: 8c2cc...53c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Si det som det er. «Du, det har vært litt mye utgifter i det siste, så kontoen min er skrapa. Går det greit om vi spleiser på maten?» Det er helt innafor både å ha lite og å be om bidrag i en slik situasjon👍🏻 Neste gang kan det være motsatt ❤️
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Jeg skjønner ikke hvordan du tolker det utsagnet som at hun forventer at du skal betale alt. Da skal jeg slutte å si at det er kosli å være hos noen, hvis det kan mistolkes sånn. Anonymkode: 8bc8b...5c9
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Hadde aldri ramlet meg inn å forvente at folk som kom på besøk skulke betale for seg. Dere bytter vel på? Anonymkode: 5ec4f...201
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 Hadde sagt: Jeg har litt dårlig råd for tiden, håper det går greit at vi spleiser på maten.☺️ Anonymkode: c164f...ea8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Ikkje handle inn noko på forhånd, gå i butikken sammen, så kan det jo vere i foreslår å dele rekninga av seg sjølv. Dersom ikkje, så snakk om det 😊 Anonymkode: 6e73e...4e3
Anonym bruker Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Har hun vunnet i lotto? Anonymkode: e9255...756
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 Eller så kan du faktisk legge inn en kommentar om det faller seg sånn at det er tøft om dagen med alle de økte prisene. Da har hun muligheten til å foreslå det selv. Jeg hadde satt pris på at en venninne hadde sagt det som det er. Fem dager er liksom ikke en jentekveld. Anonymkode: 3a229...105
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Sørg for at dere handler sammen og spør om dere kan spleise på summen. Anonymkode: 8d766...ed8
Ciki Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 Er litt vanskelig å svare for vet jo ikke hva dere pleier å gjøre. Er det bare hun som kommer på besøk hos deg? Eller besøker du henne like mye- og betaler hun da eller spleiser dere? Jeg personlig har aldri tatt betalt av noen som har vært på besøk, heller aldri betalt noen for å være på besøk. Har hatt med og fått vertinnegaver da.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 7 minutes ago, Ciki said: Er litt vanskelig å svare for vet jo ikke hva dere pleier å gjøre. Er det bare hun som kommer på besøk hos deg? Eller besøker du henne like mye- og betaler hun da eller spleiser dere? Jeg personlig har aldri tatt betalt av noen som har vært på besøk, heller aldri betalt noen for å være på besøk. Har hatt med og fått vertinnegaver da. Pleier du virkelig å betale alt når folk er på besøk i 5 dager? Det hadde jeg følt veldig ubehagelig. Blir jo mange tusen Anonymkode: 8c2cc...53c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Pleier du virkelig å betale alt når folk er på besøk i 5 dager? Det hadde jeg følt veldig ubehagelig. Blir jo mange tusen Anonymkode: 8c2cc...53c Mange tusen??? Altså, hva spiser dere? Kun russisk kaviar, hummer og champagne? Det blir noen hundrelapper. Så mye spiser neppe ei dame altså. Anonymkode: 5ec4f...201
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 4 minutes ago, Anonym bruker said: Mange tusen??? Altså, hva spiser dere? Kun russisk kaviar, hummer og champagne? Det blir noen hundrelapper. Så mye spiser neppe ei dame altså. Anonymkode: 5ec4f...201 Noen hundrelapper for 3-4 måltider i 5 dager..? 🤨 Anonymkode: 8c2cc...53c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Pleier du virkelig å betale alt når folk er på besøk i 5 dager? Det hadde jeg følt veldig ubehagelig. Blir jo mange tusen Anonymkode: 8c2cc...53c Det gjør I hvertfall vi. Nå har vi akkurat hatt 3 tenåringer, barnet til en gammel klassekamerat av mannen og hans vanner, boende en uke. De har betalt egne bussbiletter og når de har vært på bar ol, men ellers har vi betalt alt. Anonymkode: f9268...95e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #21 Skrevet 25. september 2022 On 9/23/2022 at 9:44 AM, Anonym bruker said: Hvordan fordeler dere utgifter når dere får besøk? Står dere for alt? Får besøk av en venninne som før var fattig nå mer penger enn de fleste. Jeg spanderte alt, absolutt alt. Ut fra forventningene ser det ut til at det blir sånn denne gangen også «det er jo så godt og være hos deg…» men Jeg gruer meg for denne gangen går jeg sikkert i minus! Hvordan løser jeg det? Er konfliktsky! Anonymkode: 909fc...dde har jeg besøk betaler jeg alt og når jeg er hos noen betale dem. sikkelig uvanlig at en gjest skal betale Anonymkode: ee801...d87
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #22 Skrevet 25. september 2022 Hvorfor spanderer du? Ikke normalt. Både jeg og venninnegjengen min har god økonomi men vi betaler da for oss selv, alltid. Om vi så er ute å spiser eller på hytteturer. Anonymkode: dae14...e7b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #23 Skrevet 25. september 2022 Det er stor forskjell på å for eksempel invitere noen på middag, da spanderer man selvsagt alt av mat, drikke, snacks,- og at noen spør om å få overnatte i fem dager. Da er det vel en selvfølge at de bidrar? Jeg hadde aldri bodd hjemme hos noen mer enn en natt uten å bidra med handling, spandere middag el.l. Anonymkode: 8b1cc...04a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2022 #24 Skrevet 25. september 2022 Anonym bruker skrev (På 24.9.2022 den 10.35): Noen hundrelapper for 3-4 måltider i 5 dager..? 🤨 Anonymkode: 8c2cc...53c Ja? Igjen, HVA spises det om måltid for en ekstra person i 5 dager blir mange tusen?????? Anonymkode: 5ec4f...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå