Gå til innhold

Inspirert av alle disse trådene om matbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at jeg skal finne ut hvor lite jeg kan bruke på ei uke til mat- da alle måltider. Frokost til barna, lunsj til barna (jeg betaler 100kr mnd for lunsj på jobben), middag og kveldsmat samt frukt og mellombar.

Så da spør jeg her: 

uavhengig av hva du skal lage til middag. Dette trenger ikke være satt sammen. Det kan jeg ordne selv. Gi tips på hva som er billig mat, mel, pålegg, hva som helst. Vi spiser det meste. Kjøper alltid linser, kikerter, mais, pasta, kidneybønner når jeg handler. Men hva mer?

Handler på rema eller kiwi (foretrekker kiwi)

Anonymkode: c1bb0...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye billigere å bake brød selv enn å kjøpe. Du baker gjerne tre brød for prisen av ett kjøpebrød.

Havregryn med melk på blir spist endel til frokost her, det metter lenge og er ganske rimelig. Har et sukkerdryss og rosiner på da.

Frukt og grønt kjøper du etter hva som er på tilbud og i sesong. Pass på kiloprisen som skal være oppgitt på prislappen. Enkle ting er at f.eks løk i løsvekt er mye billigere enn løk i nett. Sjekk eplene også, epler i 6-pk er mye dyrere enn løsvekt, men ofte har de noen poser med mindre epler i som er enda billigere enn det igjen også.

Ofte kan frossent være vel så bra som ferskt. Frossen frukt og grønt er fryst nyplukket og ferskt, og har alle vitaminer o.l. inntakt. Å lage en smoothie med frossen frukt og bær kan være billigere enn ferske frukt og bær. Frosne grønnsaker i gryter og supper kan være billigere og like bra som ferske. Her i huset blir det mye mindre svinn om jeg lager lapskaus av en frossenpose med grønnsaker f.eks, billig og bra.

Anonymkode: b3fa7...03c

Skrevet

Det er mye bra i billigmerkene, fra First Price f.eks :

1 kg epler koster under 20 kr
gulrøtter
bananer
2 kg kyllinglår koster 129
16 pk sandwichbaguetter til 39 eller 4 pk til 10-12 kr
250 kokt skinke
karbonader
kyllingfileten har gått opp i pris, men de er fremdeles billigst tror jeg, de er ganske fine og.
leverposteien er god, den kom som nr 2 på best i test i fjor

Fullkornspasta og fullkornsnudler fra Eldorado

Hodekål 7,90 for kiloen
3 bunter purre til 19,90.
Blomkål og brokkoli koster fremdeles 14,90

Havregryn er billig

Kiwi har gårsdagen brød til halv pris. Hvis du er trumfmedlem, husk trippeltrumf torsdager.

Anonymkode: 426eb...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...