Gå til innhold

Er dette så rart da? Suppe til frokost.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser nesten ikke brød eller kornprodukter, så jeg kan godt spise salat, suppe eller middagsrester til frokost, alt ettersom.

Mitt forslag - i morgen tar du med en ekstra porsjon med suppe, og når hun kommer med sin vanlige kommentar henter du frem den ekstra porsjonen og sier blidt "Kari, nå har du mast så mye om den suppen min at jeg antar du egentlig er litt småmisunnelig på den, og det kan jeg jo forstå, for den er god ;) Se her, jeg tok med en porsjon til deg i dag, det er xxxsuppe med xxx i. Nyt maten :) " Og så sier du bare generelt til resten, var det sak yyy vi skulle begynne med i dag? I så fall er det vel bare å komme igang.

Det tror vil stoppe henne ;)

Anonymkode: aeb9d...128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart, kjedelig med folk som skal kommentere det samme hver dag uansett hva det er. Jeg er glad i chips, og hver gang jeg sier at jeg spiser chips eller godteri, så sier kollegaen min, men du er jo så tynn så du kan spise det du vil. Jeg er ikke spesielt tynn, er fornøyd med vekten min, bilringer på magen, godt med magefett 😊🙂. Men plagsomt at hun alltid skal kommentere vekten min. 

Anonymkode: 08d33...251

Skrevet

Jøss, alt man skal legge seg borti. Spis suppe, bare sørg for at den ikke lukter mye. Synes det høres godt ut, jeg. 

Neste gang spør du henne om du skal ta med en porsjon til henne ved neste anledning, siden det høres ut som hun egentlig har så lyst på. 

Anonymkode: 0c358...773

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva er det hun lukter mener du?

Anonymkode: 31b2d...e65

Thaisuppe, selvsagt. Det er mat som lukter. Og til frokost er det ingen som vil sitte med andres lukt. 

Anonymkode: 9bcfc...792

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Reagerer mest på at det spises frokost på jobb. Håper ikke dette er i det offentlige. Jeg hadde ikke brydd meg om hva du spiser, men jeg hadde heller ikke brydd meg om at en kollega påpekte hva jeg spiste.

Anonymkode: f39f1...352

Hvorfor kan man ikke spise mat på et møte om man jobber i det offentlige? Har vi morgenmøter på min jobb så spiser mange en yoghurt eller ei skive. Har vi lunsjmøter så spiser vi selvsagt mat. Hva er så galt med dette i det offentlige?

Anonymkode: 14b2f...176

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Thaisuppe, selvsagt. Det er mat som lukter. Og til frokost er det ingen som vil sitte med andres lukt. 

Haha. Seriøst. Det er mat som lukter. Er du en sånn en du da? Bare konkluderer med at annerledesmat lukter uansett. Thaisuppe er så mangt. Det er litt chilli i den, det lukter ikke. Ellers så er det jo koriander, chilli og kokosmelk. Ingen av delene lukter spesielt mye. Som jeg skrev, eggene til hun som klager lukter mye kraftigere. Også salami og makrell lukter mye kraftigere. 

Anonymkode: 687a7...4ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Haha. Seriøst. Det er mat som lukter. Er du en sånn en du da? Bare konkluderer med at annerledesmat lukter uansett. Thaisuppe er så mangt. Det er litt chilli i den, det lukter ikke. Ellers så er det jo koriander, chilli og kokosmelk. Ingen av delene lukter spesielt mye. Som jeg skrev, eggene til hun som klager lukter mye kraftigere. Også salami og makrell lukter mye kraftigere. 

Rettelse. Koriander og ingefær. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg kjenner jeg driter ganske inderlig i om jeg lukter mat.

Anonymkode: 4f001...6b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du er avviker her. Det er du som ikke spiser normalt. Så selvsagt er du verre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du er avviker her. Det er du som ikke spiser normalt. Så selvsagt er du verre.

Vet nå ikke det. Om det er meg eller deg med dine smått forutinntatte meninger om mat med bakgrunn fra andre land, lett krydret med fremmedfrykt og en dæsj rasisme muligens. 
Jeg tar til meg de fleste meninger, meninger som «sånn mat lukter» kan man ikke ta seriøst. 😊

Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva andre måtte mene om maten din?

Du har jo ikke jobbet der så lenge heller, så de kjenner deg kanskje ikke godt nok enda. 

Anonymkode: 7acba...0e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har jo ikke jobbet der så lenge heller, så de kjenner deg kanskje ikke godt nok enda. 

Så siden hun er ny og de ikke kjenner henne "godt nok", så kan de gjentatte ganger kommentere hva hun velger å spise? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Å ja så det er sånn det er! Siden hun har jobbet der så kort så må hun spise skiver med svett brunost 😂😂

Anonymkode: f5d2d...978

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Så siden hun er ny og de ikke kjenner henne "godt nok", så kan de gjentatte ganger kommentere hva hun velger å spise? 

Å ja så det er sånn det er! Siden hun har jobbet der så kort så må hun spise skiver med svett brunost 😂😂

Anonymkode: f5d2d...978

Lurer på hvor jeg skrev noe av dette. Har dere lest «mellom linjene»? Dere vet det kan komme et tog der?

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Lurer på hvor jeg skrev noe av dette. Har dere lest «mellom linjene»? Dere vet det kan komme et tog der?

Så hva i huleste har det med saken å gjøre at hun ikke har jobbet der så lenge og at de ikke kjenner henne godt nok? Forklar gjerne hvis det var en mening med det. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Så hva i huleste har det med saken at hun ikke har jobbet der så lenge og at de ikke kjenner henne godt nok. Forklar gjerne hvis det var en mening med det. 

Hvis du ikke forstår, så kan jeg ikke forklare deg i det uendelige. Og hvorfor omtale seg selv i 3. person?

Skrevet

Hvis du ikke forstår, så kan jeg ikke forklare deg i det uendelige. Og hvorfor omtale seg selv i 3. person?

Nei akkurat... 🙂

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Nei akkurat... 🙂

Selvsagt. At du nettopp har startet der og han vaner de ikke kjenner til, gjør at de merker det. Ikke noe sted skrev jeg at det var greit. Ikke noe sted skrev jeg at du skulle spise noe annet. Når de venner seg til det, så stopper det. Eller du må si fra. Du har sjelden problemer med å havne i konflikter, så hvorfor ikke vare si fra? 

Skrevet

Selvsagt. At du nettopp har startet der og han vaner de ikke kjenner til, gjør at de merker det. Ikke noe sted skrev jeg at det var greit. Ikke noe sted skrev jeg at du skulle spise noe annet. Når de venner seg til det, så stopper det. Eller du må si fra. Du har sjelden problemer med å havne i konflikter, så hvorfor ikke vare si fra? 

Jeg er ikke HI. Men ok, folk kan kommentere maten man spiser mm helt til de "venner seg til det" Javel 🙂

Forøvrig kan jeg ikke huske sist jeg var i konflikt med andre enn ene søsteren min. Og vi har hatt dårlig tone siden hun var 10 år. Krangler aldri med folk ellers jeg. 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke HI. Men ok, folk kan kommentere maten man spiser mm helt til de "venner seg til det" Javel 🙂

Forøvrig kan jeg ikke huske sist jeg var i konflikt med andre enn ene søsteren min. Og vi har hatt dårlig tone siden hun var 10 år. Krangler aldri med folk ellers jeg. 

Nei. Jeg skrev ikke noe sted at det er greit å kommentere maten til andre. Men jeg skrev at man kan si fra at det IKKE er greit. See?

Skrevet

Neste gang hun kommenterer ditt valg av matrett til frokost, kommenterer du hennes mangel på dannelse.

Anonymkode: 556ec...271

Skrevet

Suppe til middag?? Hadde jeg svart. Suppe er forrett for meg hehe. Blir passe mett, som er fint til frokost. 

Skjønner meg ikke på folk som må kommentere hva andre spiser eller gjør. Spesielt. Sier ganske mye om den personen. 

Anonymkode: 2cd51...e68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...