Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #1 Skrevet 20. september 2022 Vi står og prater, tre stk i gangen på kontoret, om løst og fast. Plutselig sier han ene «Sånn, nå kan du gå, Lene, sånn at vi får snakke dritt om deg i fred.» Eller vi sitter i et møte og venter på at sjefen skal komme, og så sier en plutselig «Lene, sitter du der og promper? Hahahah!» Hva er vitsen? Sette meg ut? Få meg forlegen? Jeg er så lei. Det er hele tiden. Anonymkode: e2361...007
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #2 Skrevet 20. september 2022 Le med. Senk skuldrene. Ikke ta deg selv så pokkers høytidelig alltid. Anonymkode: 39067...ee9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #3 Skrevet 20. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Vi står og prater, tre stk i gangen på kontoret, om løst og fast. Plutselig sier han ene «Sånn, nå kan du gå, Lene, sånn at vi får snakke dritt om deg i fred.» Eller vi sitter i et møte og venter på at sjefen skal komme, og så sier en plutselig «Lene, sitter du der og promper? Hahahah!» Hva er vitsen? Sette meg ut? Få meg forlegen? Jeg er så lei. Det er hele tiden. Anonymkode: e2361...007 Det er sosiale ting som sies for å ikke si ting så direkte. Det er som, "nei! er du her?!?!!!!", selvfølgelig er "jeg" her. Men det er slik en sier for å starte en samtale. Det med, "sånn, nå kan du gå, Lene", er en måte å si det på at, "jeg trenger å prate med Anne litt i fred, om litt private ting", uten å si det direkte. For det er ikke ment på sårende måte, som å si at, "jeg vil ikke prate sammen med deg", det er ikke "deg" det dreier seg om, altså, det er ikke det at "du" er i veien. Det er det at det er noe som er viktig å få pratet med "Anne" (eller hva vis skal kalle tredjeperson) med i enerom før hun også må gå og drive på med noe annet. Meningen er egentlig ikke å være så morsom, men det å heller ikke være så rett frem at det er sårende. Anonymkode: de928...016
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #4 Skrevet 20. september 2022 Dersom det bestandig er deg det går utover og det er ofte hadde jeg tatt det med sjefen eller verneombudet. Da er det mobbing Anonymkode: b5f96...05c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #5 Skrevet 20. september 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Vi står og prater, tre stk i gangen på kontoret, om løst og fast. Plutselig sier han ene «Sånn, nå kan du gå, Lene, sånn at vi får snakke dritt om deg i fred.» Eller vi sitter i et møte og venter på at sjefen skal komme, og så sier en plutselig «Lene, sitter du der og promper? Hahahah!» Hva er vitsen? Sette meg ut? Få meg forlegen? Jeg er så lei. Det er hele tiden. Anonymkode: e2361...007 Huff, er de stygg med deg, Lene😂 Anonymkode: ddc10...463
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Litt dårlig humor kanskje, men ikke ta det personlig. Anonymkode: a6ae9...9e2
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Jeg opplevde slikt på en arbeidsplass i Finnmark. Som søring ble det for direkte og feil humor, selv om jeg er halvt finnmarking og har masse familie nordpå. Vi har ikke sånn humor, så jeg trivdes ikke og flyttet sørover igjen. Jeg har ikke opplevd det på andre arbeidsplasser. Anonymkode: f69bf...cfb
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 Veldig dårlig humor på en arbeidsplass, og om det alltid er deg det går utover er det tydelig at dette er en person som har valgt deg ut som offer for egen humor. Speilvend det, hver gang. Du kan jo ta det opp, men sånne mennesker forstår det gjerne ikke... -Nå kan du gå Lene, så vi kan prate dritt om deg... -Hæææ, du må ha misforstått, det er du som skulle gå for vi har en del dritt om deg nå. -Næmmen, Lene, sitter du og promper? -Akkurat, så du har ikke hørt ordtaket om hvem som et fisens far? Den slår nok rett tilbake på deg gitt.... Anonymkode: 70272...582
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #9 Skrevet 20. september 2022 Om det er samme person som sier det og det er bare rett mot deg, ville jeg tatt det opp med ledelsen. Men mange tror dette er humør , dessverre Anonymkode: 6cd1a...c23
Anonym bruker Skrevet 20. september 2022 #10 Skrevet 20. september 2022 Hvis det er bare du som får høre sånt, så er det ikke greit. Jeg tror ikke at det er mobbing som en skriver her, for da ville de sagt andre ting. Jeg ser for meg at du er en skikkelig person som er ganske seriøs, at du kanskje rødmer fort og slike ting. Det er nok en dum og unødvendig fleiping, men tror de syns du er søt og hyggelig med tanke på hvordan humor det er. Lær deg å parere sånne utsagn eller bare følg opp med å si fks takk for oppmerksomheten og slike ting. Anonymkode: de88c...9d9
Alicia M. Skrevet 20. september 2022 #11 Skrevet 20. september 2022 Er det en bestemt person som retter disse "vitser" mot deg? Eller er det flere? Er det kun mot deg eller mot de andre på kontoret også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå