Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Jeg hamstrer gjerne kjøttvarer på tilbud. Kyllingfilet kan mange ganger være upraktisk store, og jeg pleier derfor å åpne dem og pakke dem om før jeg fryser dem. Kjøttdeigene tar jo også dobbelt så stor plass som nødvendig. Jeg vurderer derfor å kjøpe vakuumeringsmaskin til dette formålet. Vil vakuumering påvirke holdbarheten til maten?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Det er ikke vanlig luft, men en pakkegass som er inni pakkene fra butikken. Men hva som er lurt når du skal fryse det ned vet jeg ikke. Anonymkode: 3f144...6a5
Anonym bruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Kanskje du finner noen nyttige tips her: https://www.matprat.no/artikler/oppbevaring-og-holdbarhet/oppbevaring-og-holdbarhet-pa-kjott/ Anonymkode: 3f144...6a5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Jeg lærte å stikke hull på kjøttdeigpakker før frysing for å få ut gassen, så vil derfor tro vakumering er bedre for holdbarheten enn å bare lage hull sånn som jeg gjør. Anonymkode: 4d412...34d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Duft, det er for at det skal dufte godt. Anonymkode: de624...b58
Anonym bruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 Den har noe for seg når den er fersk. Skal du fryse den har den ikke joe for seg. Jeg pleier å pakke den om i brødposer for da tar den mindre plass i frysen. Jeg pleier også å trykke den litt flatere for da tiner den jevnere i microen. Jeg liker heller ikke å tine i pakkene som de blir solgt i. Anonymkode: 2e92f...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå