Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Har ei på 11 år som går gjennom skuffer og skap i hele huset med en gang vi er ute. Jeg har forklart henne så mange ganger ang.dette og at noe faktisk er privat og om hun hadde likt om jeg eks.leste dagboka hennes eller annet som er privat.Det går ikke inn! Vi kan ikke ha NOE privat.Hun er absolutt overalt.Om jeg hadde gjemt noe bakerst i skapet mitt innpakket, så hadde hun funnet det. Noen forslag?Kjenner jeg blir frustrert her…. Anonymkode: 0717e...aaa
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Lås dørene til hun slutter Anonymkode: e4fee...05f
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Lås dørene til hun slutter Anonymkode: e4fee...05f Skulle gjerne gjort det, men da må vi bytte lås🙈Og hun er i hele huset, blir mye styr og ikke alt som kan låses🤷🏼♀️ Anonymkode: 0717e...aaa
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Da kan hun aldri være alene hjemme. Synd for henne? Hun kan fint sitte utenfor å vente til dere kommer hjem fra jobb, det er konsekvensen av å ikke følge beskjeder. Anonymkode: 0224b...36e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Skulle gjerne gjort det, men da må vi bytte lås🙈Og hun er i hele huset, blir mye styr og ikke alt som kan låses🤷🏼♀️ Anonymkode: 0717e...aaa Hvis ikke noe annet hjelper, så må det til. Hengelåser på skapene, låse dører til de rommene hun ikke får være på. Anonymkode: e4fee...05f
Gjest NotNaomi Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Hva er det hun leter etter? Det er jo første spørsmål. Ellers er det ikke særlig lurt å si at "noe er privat" uten å forklare nærmere, for det tenker jeg er med på å gjøre henne utrygg på hva du egentlig skjuler. Hvis det er noe du er redd hun vil oppdage, så må du jo ha et skap/skuff med lås. Er ikke hjemmet et sted hvor alle har tilgang til skuffer og skap?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Hva er det hun leter etter? Det er jo første spørsmål. Ellers er det ikke særlig lurt å si at "noe er privat" uten å forklare nærmere, for det tenker jeg er med på å gjøre henne utrygg på hva du egentlig skjuler. Hvis det er noe du er redd hun vil oppdage, så må du jo ha et skap/skuff med lås. Er ikke hjemmet et sted hvor alle har tilgang til skuffer og skap? En 5-åring kanskje ja. Men en på 11 forstår at noe er privat uten nærmere forklaring. Anonymkode: e4fee...05f
Gjest NotNaomi Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): En 5-åring kanskje ja. Men en på 11 forstår at noe er privat uten nærmere forklaring. Anonymkode: e4fee...05f Når hun går gjennom alt av skuffer og skap så er det en grunn til det. Dessuten trenger ikke foreldre ha så mye privat rundt i huset at det blir et problem at ungene åpner skuffer og skap! De får kjøpe et skap de kan låse.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 Hva er egentlig problemet da? Er det så mye hemmelig som hun må skjermes fra da? Jeg ville låst medisinskap, ellers tar hun vel ikke skade av at hun finner en vibrator, f.eks? Anonymkode: a430d...9a0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 I så fall får hun ikke være hjemme alene. Det er en tillitgssak å overlate huset til henne - den tilliten er hun ikke verdig. Veldig enkel konsekvens. Anonymkode: bfe87...1f1
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Hva leter hun etter? Jeg tenker at det må gå an å låse døren til deres soverom. Og utover det bør det være åpent for alle å gå i de skuffer og skap de ønsker i sitt eget hus. Anonymkode: 37233...d43
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 Privat? Vi har et felles hjemmet vi alle går overalt vi vil. Veldig spesielt at barn får forbud mot å se i skap/skuffer/rom. Hva er det som er hemmelig? leter hun etter mat og godteri så ville jeg kastet dette. Mat ville jeg forklart var innkjøpt til middag osv og forventet at hun spiste ok mat når hun var hjemme alene. har du noe veldig privat ville jeg kjøpt et låsbart skap på soverommet deres. Anonymkode: 720bd...26a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 NotNaomi skrev (16 minutter siden): Når hun går gjennom alt av skuffer og skap så er det en grunn til det. Dessuten trenger ikke foreldre ha så mye privat rundt i huset at det blir et problem at ungene åpner skuffer og skap! De får kjøpe et skap de kan låse. Grunnen er vel ikke at foreldrene har sagt at det er privat og derfor går hun igjennom det. Det er fordi hun har gått igjennom det at foreldrene må si at noe er privat. Anonymkode: e4fee...05f
Gjest NotNaomi Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Grunnen er vel ikke at foreldrene har sagt at det er privat og derfor går hun igjennom det. Det er fordi hun har gått igjennom det at foreldrene må si at noe er privat. Anonymkode: e4fee...05f Og? Jeg lurer jo på like fullt hvorfor en forelder reagerer sånn på dette. Hva er det liksom datteren har funnet som gjør at hun gang på gang må si fra at noe er privat? Og å spørre hvordan datteren ville reagert om hun leste dagboken hennes? Alt er bare merkelig her...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Og? Jeg lurer jo på like fullt hvorfor en forelder reagerer sånn på dette. Hva er det liksom datteren har funnet som gjør at hun gang på gang må si fra at noe er privat? Og å spørre hvordan datteren ville reagert om hun leste dagboken hennes? Alt er bare merkelig her... Det handler om oppdragelse. Det er ikke ok å snoke i andres ting uten tillatelse. Spiller ingen rolle om man har noe å skjule eller ikke. Antakelig har hun ikke funnet noe, men fortsetter å snoke. Anonymkode: e4fee...05f
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 For en rar ting å gjøre... Hva er opptakten, hva tror hun dere skjuler, hva leter hun etter? Har dere sagt noe som gjør at hun tror dere gjemmer noe unna for henne? Skyldes det usikkerhet, eller bare nysgjerrighet? Anonymkode: fe18e...7d6
Gjest NotNaomi Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 (endret) Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det handler om oppdragelse. Det er ikke ok å snoke i andres ting uten tillatelse. Spiller ingen rolle om man har noe å skjule eller ikke. Antakelig har hun ikke funnet noe, men fortsetter å snoke. Anonymkode: e4fee...05f Oppdragelse? Igjen så syns jeg at det er merkelig at en forelder misliker så mye at jenta åpner skap og skuffer i sitt eget hjem. Veldig merkelig også. Hva har hun funnet? For noe må det være når moren jo helt åpenbart vet at hun gjør det, og forteller at noe er privat gang på gang. Skal man spekulere i dette, eller kanskje forelderen som skriver dette kan komme med litt info? Endret 11. september 2022 av NotNaomi
topaz Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 Hva sier hun at hun ser etter? Jeg ser poenget ditt veldig godt, HI. Ungene mine skal lære at de ikke snoker i andres eiendeler. Selv om mine skap ikke er hemmelige, så er det ikke hyggelig eller nødvendig for mine barn å gå igjennom tingene mine. Og hvis barna ikke lærer det hjemme, hva hindrer dem da i å snoke i skapene hos andre?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Privat? Vi har et felles hjemmet vi alle går overalt vi vil. Veldig spesielt at barn får forbud mot å se i skap/skuffer/rom. Hva er det som er hemmelig? leter hun etter mat og godteri så ville jeg kastet dette. Mat ville jeg forklart var innkjøpt til middag osv og forventet at hun spiste ok mat når hun var hjemme alene. har du noe veldig privat ville jeg kjøpt et låsbart skap på soverommet deres. Anonymkode: 720bd...26a Tja, kanskje ikke alle vil at ungene skal finne dildoen sin, diverse medisiner, brev fra fortiden osv. Jeg synes ærlig talt det er mer spesielt at man som voksen ikke har noe som føles privat, for de fleste voksne har noen grenser for hva de synes det er greit at barna vet om dem. Anonymkode: 5ade1...c2e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Privat? Vi har et felles hjemmet vi alle går overalt vi vil. Veldig spesielt at barn får forbud mot å se i skap/skuffer/rom. Hva er det som er hemmelig? leter hun etter mat og godteri så ville jeg kastet dette. Mat ville jeg forklart var innkjøpt til middag osv og forventet at hun spiste ok mat når hun var hjemme alene. har du noe veldig privat ville jeg kjøpt et låsbart skap på soverommet deres. Anonymkode: 720bd...26a Mener du virkelig at man i en familie ikke skal kunne ha noe for seg selv? Jeg legger ikke sexleketøy midt på bordet i stua. Det er på soverommet mitt. Er det noe som skal deles med barn? Eller er det uforsvarlig å ha slikt når man har barn? Vi har som anbefalt kontanter liggende. Er det noe 11-åringer skal ha full tilgang til? Hva med mine arvesmykker som jeg er glad i og redd for? Skal mine barn ha tilgang til det også? Rett til å gå gjennom det. Hva hvis de tar det frem og mister det? Og betyr det at jeg kan snoke i dagboken til 15-åringen? Min manns brev og e-post? Privat? Ja akkurat. Barn bør respektere grenser. Til HI, jeg hadde kjøpt en kasse med lås. I tillegg hadde hun ikke fått være hjemme alene, men blitt behandlet som en 5-åring i så henseende. Anonymkode: 5d9fe...802
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #21 Skrevet 11. september 2022 NotNaomi skrev (27 minutter siden): Oppdragelse? Igjen så syns jeg at det er merkelig at en forelder misliker så mye at jenta åpner skap og skuffer i sitt eget hjem. Veldig merkelig også. Hva har hun funnet? For noe må det være når moren jo helt åpenbart vet at hun gjør det, og forteller at noe er privat gang på gang. Skal man spekulere i dette, eller kanskje forelderen som skriver dette kan komme med litt info? Man vet at hun gjør det fordi hun ikke forsøker å skjule det antakelig. Man ser jo lett om noen har gjennomsøkt undertøysskuffen. Jeg mener det er oppdragelse å si at noen ting er privat. Er det fritt frem hjemme, kan de lett grave i andre foreldres undertøy om det skulle friste. Og for denne jenta virker det som at det frister ofte Anonymkode: e4fee...05f
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #22 Skrevet 11. september 2022 Hos oss hadde det ikke vært et problem. Vi har ingen hemmeligheter som hun ikke kunne sett, men det er jo litt rart at hun på fast basis gjennomsøker huset. Hva sier hun at hun leter etter da? Anonymkode: 64b1d...a5e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #23 Skrevet 11. september 2022 Vi har ikke noe «farlig» å skjule, men noe er ok å få ha for seg selv. Vil lære henne grenser. Jeg er ikke vokst opp selv med å snoke i mamma sine skuffer, selv om det ikke var noe «farlig». Vil ikke hun skal tro det er greit å gå i andre hus og «ta for seg». Anonymkode: 0717e...aaa
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #24 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Man vet at hun gjør det fordi hun ikke forsøker å skjule det antakelig. Man ser jo lett om noen har gjennomsøkt undertøysskuffen. Jeg mener det er oppdragelse å si at noen ting er privat. Er det fritt frem hjemme, kan de lett grave i andre foreldres undertøy om det skulle friste. Og for denne jenta virker det som at det frister ofte Anonymkode: e4fee...05f Hvis man lett ser at noen har gjennomsøkt ting betyr det jo at de roter, og det er jo ikke greit. Men om ikke de roter vet man jo ingenting? Anonymkode: 360b7...ff2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #25 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har ei på 11 år som går gjennom skuffer og skap i hele huset med en gang vi er ute. Jeg har forklart henne så mange ganger ang.dette og at noe faktisk er privat og om hun hadde likt om jeg eks.leste dagboka hennes eller annet som er privat.Det går ikke inn! Vi kan ikke ha NOE privat.Hun er absolutt overalt.Om jeg hadde gjemt noe bakerst i skapet mitt innpakket, så hadde hun funnet det. Noen forslag?Kjenner jeg blir frustrert her…. Anonymkode: 0717e...aaa Dette er barnet ditt.. Hva skjuler du? Redd hun skal finne vibratoren din? Hvis hun får beskjed om IKKE se i skuffer og skap skjønner jeg hvorfor hun gjør det. Anonymkode: 4c366...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå