Gå til innhold

Klage til husbank lån


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk avslag på startlån og lån fra husbanken pga lav inntekt. Betaler allerede 12k for husleie idag. Noen som fikk avslag pga lite inntekt, klage og fikk innvilget? Har noen gode tips?

Anonymkode: 46918...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på, har du for lav inntekt så er det begrenset hva du kan få i lån. Bor du et sted der en liten leilighet koster 3.5 millioner eller mer så vil ikke husbanken si ja hvis du tjener 300.000, uansett hvor mye du klager. 

Har du egenkapital?

Jeg fikk avslag. Men etter flere runder med vanlige banker kunne jeg dokumentere avslag fra vanlige banker. I tillegg printet jeg ut en oversikt over forbruket mitt, som viser at jeg har et nøkternt forbruk og sparer hver mnd til tross for enn inntekt på 305.000 i året FØR skatt. 

Jeg klagde ikke skriftlig, men ringte de. Fikk snakke med en veileder, og sendte all dokumentasjon på mail til veilederen. Hun tok en vurdering og ga meg det lånet jeg trengte. 

Men jeg hadde aldri fått den summen om ikke egenkapital var som den var. 

Så det er håp, men det er vanskelig å gi tips uten litt mer info dessverre. 

Men ring dem, snakk med dem. Og lykke til 😊

Anonymkode: 46c76...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye du trenger i lån. Har en venninne som søkte nå, og hun fikk 1,3 som maks hun kunne få. Finnes jo ikke leiligheter til den prisen her. Ikke engang de på 20 m2.

Jeg har nå nesten 12 000 kr i boutgifter, det er boliglån på 1 mill og husleie. Så det er ikke mye lån du kan ta, selv om du klarer boutgifter på 12 000 kr.

Anonymkode: 62c77...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...