Gå til innhold

Tanker om barnevern?


Maren Nyhove

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flinke menneskekjennere er de hvertfall ikke! Barnefaren fikk bekymringsmeldinger fra flere hold;innkludert fra barnehagen. Det gikk på at faren har veldig sinne og er veldig utolmodig med barnet. Skriking og kjefting på barnet var helt vanlig. Han så heller ikke barnets behov. Likevel avslutter de saken etter ett hjemmebesøk og noen møter hos barnevernet,for de fikk jo så godt inntrykk av far og syns han virket flink med barnet. Klart far klarer å spille de få timene de er der!

Anonymkode: b2bcd...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle bare visst at hver gang barnet kommer fra samvær med far så viser han veldig sinne! Blir da veldig ofte oppringt av læreren på mandag eller tirsdag fordi barnet utagerer,ødelegger ting i sinne osv. Å når det alltid skjer etter helgen han har vært hos far så må det jo være en grunn til det. Skolen pleier alltid å spørre om det har skjedd noe spesielt i helgen som kan forklare oppførselen,å jeg må alltid si at han har vært hos far i helgen så det vet jeg ikke noe om,men skal høre med far. Å far sier alltid bare at helgen har gått fint uten problemer.

Anonymkode: b2bcd...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har hørt mye drit om barnevernet, men aldri vært i en situasjon med barnevernet selv (takk Gud), ble veldig bekymra for at datteren min skulle bli innblandet der etter at hun ble anmeldt for å følge etter to jenter, (vet ikke om dette stemmer) men de var på en skole, også kom plutselig foreldrene til disse jentene og begynte å kjefte på barnet mitt og vennene hennes.. truet med å anmelde de fordi de lo litt av det.(har vært mye med disse familiene opp igjennom, så var nok nervøs latter regner jeg med), men plutselig blir dattera mi kjefta ut som bare det for å le litt over situasjonen, mens barna til foreldrene som kjefta satt i bilen og lo av dattera mi og de andre. Faren til ho ene hadde lyst å anmelde dattera mi for å være slemme, og jeg var kjemperedd for at barnevernet eller noe skulle blande seg inn pga oppførselen til dattera mi. Har også hørt mye fra dattera mi at barn innen barnevernet poster bare masse drit om selve barnevernet. Kan ikke si så mye om det, men barna som er der har ikke alltid noe positivt å si.

Anonymkode: 41e09...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være rimelig psyk for å få jobbe der. For å finne glede i å ta barn fra foreldrene dems. Det at de blir færre gjør meg glad.

Anonymkode: e9efe...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 26.9.2022 den 8.37):

Man må være rimelig psyk for å få jobbe der. For å finne glede i å ta barn fra foreldrene dems. Det at de blir færre gjør meg glad.

Anonymkode: e9efe...e94

Det er ingen som føler glede av å ta fra foreldrene barna deres! Men når barnevernet vet at barnet opplever vold fra foreldrene eller at de på andre måter ikke klarer å ta seg av barnet,så er det klart barnevernet må gripe inn! Det er til barnets beste!

Anonymkode: b2bcd...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...