Gå til innhold

Hva er det rareste du har opplevd fra naboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En petimeternabo der jeg vokste opp hadde ødelagt raken sin. Men denne fyren var ikke tapt bak en vogn, og hadde ingen intensjoner om å la det avklipte gresset ligge etter at han slo plenen, så han brukte like godt støvsugeren over hele tomta. 
En annen luring svingte motorsaga og tok ned store trær i baris, bermudashorts og flip-flops (skrå og vanskelig tilgjengelig tomt).

Naboen da jeg studerte var operasanger. Det var egentlig skikkelig kult. 

Anonymkode: d2a9e...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, mye artige naboer. Ler av julepynten. 

For en del år siden flyttet det inn ett ungt par rett ved oss. Hun var veldig hyggelig, mens han var en form for feig Kopperud. Dikterte rundt, men turte ikke stå inne for det, så han skyldte alltid på kona. Kom frem etterhvert at han selv stod bak etter noen pinlige episoder. Han var veldig opptatt av status, jobb og fine saker. Stadig han ville ha med mannfolkene ut for å vise frem sin nye fangst og snike inn hvor mye han tjente og hvor flott og fint alt var. Sluttet forøvrig når skattelistene ble publisert i lokalavisen og det kom frem at enkelte rundt tjente nok litt mer 😅 

Det var mange små øyeblikk, til min glede. Som da han var hjemme i pappapermisjon, kona var på jobbreise og han stod på lekeplassen med to unger som gråt om kapp og var i motsatt ende av idyllisk. Jeg satt på verandaen som var vendt mot lekeplassen og fikk med meg hele seansen, surfet på Instagram og plopp, plutselig publiserte naboen ett bilde av en ølboks i hånda, tærne i sanden med #pappaperm 😂😂😂 Det var ikke ironisk, han gjorde slikt hele tiden. 

Anonymkode: 7c308...079

Skrevet

Det rareste er naboer som har katter, men som ikke tar ansvar for kattenes ødeleggelser. (Tissing i barnevogn og hagemøbler, oppgravde og ødelagte planter osv).

Gøy med den stygge julepynten🤣🤣🤣

Anonymkode: 4504e...2ba

Gjest NotNaomi
Skrevet

Har hatt mange. Da jeg bodde på bordell så snakket jeg og naboen med hverandre i vinduene. Hun kunne si : han som kommer nå lager mye støy, så gå ut å ta deg en røyk du. ( dengang røyka jeg ) 

Så var det naboen min da jeg en periode av flere bodde i England. Han sto ute på verandaen ved siden av min og røyka marihuana og snakka med månen hver gang det var fullmåne. Og så hørte jeg dama hans innenfra som ropte : fuck Art. People think you are crazy. Get back in here! 

Så en annen i Sveits ( jeg bodde aldri der, var der kun et par ganger ) Han gikk alltid kledd i dyre flotte klær og smidde smykker. Han ga meg ett og sa at det ville bringe meg lykke. Dagen etter måtte vi evakuere på grunn av brann. Da sa han etterpå at det var flaks at jeg fikk det smykket i tide, for ellers ville jeg brent inne. ( hvordan motsi sånn "logikk"?)

Det var første stedet jeg bodde i Norge, og naboen fortalte meg at norske menn kunne jeg stole på. Hun var inne hos meg x antall ganger fordi hennes norske mann banket henne. En gang traff han meg da jeg stilte meg foran henne. Han ba MEG om unnskyldning. 

Har tusen andre nabohistorier..

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.9.2022 den 1.12):

Nå strømmer minnene på! 😂

Bodde i blokk da jeg var barn. Husker nabokona, en kjempegammel krok, sto og hang over på vår siden. Vi bodde i 4.etg. Hun sto med svære brød, brød-brød og hoia tidlig på morgenen. Skemte livet av meg. Men hyggelig at hun bakte til oss da. 

Bodde i blokk i min ungdomstid. Hun under oss var en skrue. Hver natt til tirsdag satte hun på samme sangen på repeat. Hele natten. Jeg gråt. Fikk ikke lov av kjæresten til å banke på der. Dagen etter møtte jeg på henne ute i gangen. Hun ville låne tlf, så jeg var hyggelig. Hun var lunefull, og skremmende. Vi flyttet til slutt. I samme blokk var det en en bil som parkerte i bakken utenfor. Alarmen gikk hver eneste natt pga måten han parkerte på. 😑

Kjøpte oss enebolig. Var stille noen år. Før en 40 år gammel cowboy flyttet inn ved siden av her. Verste tiden i mitt liv. 

Fest fra morgen til kveld, eller mener fra 23- 07 på morgenen. 😑😑😑helst i ukedagene. På dagtid hadde han ett plaskebasseng med to 18 år gamle jenter oppi. De hørte på "Rosa helikopter" på full guffe. Gikk over og ba de roe ned musikk. Men hjalp ikke nevneverdig. Ringte etterhvert til politiet hver eneste natt han holdt oss våkne. Politiet kom hver gang. Så han flyttet. Det siste han sa til oss var:" Nå er dere vel glad for at jeg flytter." oh yes. 

Flyttet inn en syrisk familie der. De fikk barna til å stjele alt vi naboene hadde løst i hagene. Hver dag var det folk i hagen deres som hentet tilbake tingene sine. Jeg gikk over noen ganger jeg også. Men han faren var ikke helt god. Han sitter inne på livstid nå. 

Anonymkode: a580f...d92

Det var trist med hun med sangen på repeat. Au! Sånt kan man få traumer av, men stakkars hun også. Morsomt innlegg i det store og hele syns jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 5.9.2022 den 21.46):

Naboen vår går alltid ut da vi kommer hjem eller er ute. Står ute på trappa å glor og glaner så mye. Merkelig 😂😂😂
Hun er såå nyskjerrig 😂 og klarer IKKE å skjule det 😂😂😂

Anonymkode: 3bccf...840

OMG. Det heter «når vi kommer hjem…», står ute OG glor», og «nysgjerrig». 
Vær så god! 

Anonymkode: 9daab...a5b

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg kan liksom ikke skilte med mer enn at jeg har kjørt taxi og fikk beskjed av en kunde om å gi tipsen tilbake fordi jeg ikke ville bli med videre på festen 😅

Var han naboen din? 🤷🏻‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.9.2022 den 11.54):

Ene naboen het forsynte segnet ved i vinter. Som om det var verdens mest naturlige ting. Han brøt seg rett og slett inn i boden min.

En nabo jeg hadde før stod utenfor kjøkkenvinduet mitt og bare stirret.

Ikke sååå rart, men har en nabo som jeg tror sliter litt med språk. Jeg tror de har misforstått «stille etter 23.00» og tror det er «stille frem til 23.00». De spiller høy musikk fra 23.00 til langt på natt hver dag. Heldigvis hører vi den ikke det vi har soverom, men en annen nabo plages veldig 

Anonymkode: 4e345...fe3

Skrev ikke du om denne vedtyven i vinter? Og at han ble konfrontert, men ikke skjønte problemet for han måtte jo ha ved?

Anonymkode: 6aa12...ed3

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Var han naboen din? 🤷🏻‍♀️

Nei, det var en digresjon knyttet til ett innlegg hvor jeg påpekte hvor lite «spennende» livet mitt har vært. Kan ikke skilte med all verdens erfaring, i mitt beskyttede liv på bygda. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det var en digresjon knyttet til ett innlegg hvor jeg påpekte hvor lite «spennende» livet mitt har vært. Kan ikke skilte med all verdens erfaring, i mitt beskyttede liv på bygda. 

Men kan jo legge til at på bygda blir de fleste nabo 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Skrev ikke du om denne vedtyven i vinter? Og at han ble konfrontert, men ikke skjønte problemet for han måtte jo ha ved?

Anonymkode: 6aa12...ed3

Stemmer det

Anonymkode: 4e345...fe3

Skrevet
Himmel og hav skrev (På 5.9.2022 den 21.28):

Naboen over oss klagde på at vi trampet og danset rundt i tresko på natta. Ikke var vi oppe om natta og ikke eide vi tresko, men hun var helt bastant på at det var det som vekte henne. Gang på gang kom hun ned og klagde. Jeg dro henne til og med inn i gangen for å vise at vi ikke har tresko. De under oss hørte heller ingen lyder fra oss om natta og sa det til henne. Hun ga seg aldri, men etter hvert skjønte jeg at i perioder hun var litt mørk i humøret og sikkert sov dårlig, så måtte hun ha noe å skylde på. Det ble da oss og treskopolka. 

🤣🤣Da ble det oss og treskopolka🤣🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...