Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #1 Skrevet 3. september 2022 Han tåler ikke fleece heller.. Er alenemor og har ikke råd til så dyr strømregning. Han er 6 måneder, så han liker å være mye på gulvet og det er kaldt. Lag på lag med bomull? Anonymkode: 4bb58...2bb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #2 Skrevet 3. september 2022 Bomull eller bambus innerst og tykk ullbukse og ulljakke utenpå? Anonymkode: e28bd...985
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #3 Skrevet 3. september 2022 Har du en sånn gummimatte til å legge på gulvet? Sånne som er til trening eller yoga. De isolerer veldig. Vi brukte også tykkere bomullsklær, bomullsfleece eller joggebuksestoff. Anonymkode: cc60c...04d
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #4 Skrevet 3. september 2022 Da mine eldste var babyer (35 og 32 år nå) var det ingen som brukte ull på ungene! Tro det eller ei! Ull var ikke "in" da, alle unger hadde vanlige bomullstrøyer og bomullsstrømpebukser. Ingen var bekymret for at de skulle fryse. Nå når minste har vokst opp (14 år) så har ull vært heeelt nødvendig 😄 Kle på bomull i flere lag. Anonymkode: 6ffdf...bf1
Gjest NotNaomi Skrevet 3. september 2022 #5 Skrevet 3. september 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har du en sånn gummimatte til å legge på gulvet? Sånne som er til trening eller yoga. De isolerer veldig. Vi brukte også tykkere bomullsklær, bomullsfleece eller joggebuksestoff. Anonymkode: cc60c...04d Dette HI. Legg gummimatter ut over. Og husk, babyer gråter ved ubehag som å fryse. Da vet du. Ikke bekymre deg unødig. Husk at på 80-tallet og før det så krøp også babyer på gulvet 🙂 det var ikke så vanlig med varmekabler da. Kanskje blir babyen din en lite tøffing, ikke sant? Se det positive.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Jeg er atopisk selv og har to atopiske barn, det går helt fint uten ull. Ville hatt et teppe på gulvet om det er veldig gulvlaldt hos deg. På Fargerike her selger de gulvtepper og har en sånn maskin som syr rundt gulvtepper så de kan lage mindre tepper av tepper som egentlig er til å ha på hele gulvet. Spør hva de skal ha for å sy rundt en rest, så får du teppe der ungen krabber og leker mest. Ellers er det bare å kle ungen i bomull, strømpebukse, joggebukse, litt tykke sokker. Da fryses det ikke altså. Anonymkode: cb852...c60
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #7 Skrevet 3. september 2022 Gulvteppe som en nevnte over her er lurt. Kjøper du de som er vegg til vegg tepper, så har de gummi under som isolerer enda bedre også ligger de stødigere. Jeg har to barn som har atopisk eksem og som ikke kan ha ull eller fleece. De har gått i bomull sommer som vinter og ikke fryst. Jeg har vært veldig bevist på at de ikke skal ha lag på lag med klær, for jo mer klær de har på seg jo mindre luft blir det mellom hud og klær og mellom tøy og yttertøy, det er denne luften her som holder de varme. Yttertøyet har jeg vært veldig bevist på at skal være varmt, hvor høy vannsøyle det har er helt uvesentlig. Så føle, kjenne og se på innholdsfortegnelse har vært det viktige. Nå er det så mange år siden jeg måtte gjøre dette at jeg ikke husker hva de burde inneholde. (Ungene er 17 og 19nå så de har ordnet klær selv i mange år) Selv i ti minus gikk de i bomullsbukse og genser under vingerdressen når de var ute og de frøys ikke. Når de var små så stakk jeg hånden ned i nakken/ryggen og kjente om de var varme eller kalde. Bestemte meg for å ha lite under ytterklærne for å se hvordan tempraturen var før ejg evt måtte vurdere å ha flere lag. Det var kun de dagene de skulle på tur med barnehage og skole de hadde flere lag, eller hadde med seg slik at de kunne kle på seg. Barnehagen var også veldig flinke til å sjekke, det gjorde de med alle ikke bare mine. Nå har også mine unger vært veldig aktive, så det hadde nok vært litt anderledes om de var mer stillesittende. Men med årene har vi funnet ut at de tåler ulltøy som er strikket i Drops meriono, enten extra fine eller baby. Eldste ungen var så sur når hun prøvde en genser jeg hadde strikket og den ikke gjorde vondt. At ikke mormor hadde vist om dette garnet før (jeg lærte ikke å strikke før for noen få år siden. Mormor er en reacer på strikkepinner og prøvd utallige ulike garn for å finne noe de kunne bruke på de ekstra kalde dagene. Baby garn kunne gå til nøds når det var veldig kaldt ute, men da kun noen få timer. Selv utenpå langermet genser med høy hals så stakk det og huden ble rød) Anonymkode: 75bd0...a0a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #8 Skrevet 3. september 2022 Bambus. Det bruker min gutt som ikke tåler ull. Anonymkode: 5e588...328
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #9 Skrevet 3. september 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Bambus. Det bruker min gutt som ikke tåler ull. Anonymkode: 5e588...328 https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2015/04/15/222072/bambusbloffen?redirect=true Google bambus + juks. Det er bare lureri altså, bedre å bruke bomull. Anonymkode: cb852...c60
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #10 Skrevet 4. september 2022 Tusen takk for gode tips dere. Har en matte og skal kjøpe gulvteppe til rommet hans. Stua er i 2.etasje, så ikke så kaldt der. Anonymkode: 4bb58...2bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå