Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #26 Skrevet 3. september 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Barnehjem finnes vel ikke mer, men. stebarnsadopsjon, og adoptere et fremmed barn er to vidt forskjellige ting. en venn av meg har forsterbarn på 8.året og ikke engang han får adoptere Anonymkode: fe72a...540 I utlandet fins barnehjem. Jeg nevnte det i forbindelse med utenlandsadopsjon. Fosterbarn kan godt adopteres av fosterforeldre. Men det er ikke antall år som avgjør. De biologiske foreldrene må jo være enige. Tror du har misforstått ganske mye her. Anonymkode: 63563...b84
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #27 Skrevet 3. september 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men har ikke donorbarn krav på å få vite sitt opphav da de blir 18 år? Anonymkode: fe72a...540 Deres opphav blir likevel aldri juridisk far. Anonymkode: 63563...b84
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. september 2022 #28 Skrevet 3. september 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Øøøhhh … leste du innlegget? Dette er HIs eget tankespinn om en kjennings kjæreste! Og kjenningen er ikke sammen med en hun anser som «uegnet», men hun har to donorbarn fordi tida løp fra henne mht å få familie på vanlig vis. Anonymkode: abc40...afd Ja, men kan godt være jeg har misforstått noe, føler meg som en skumnisse for tiden🥵 Men jeg tolker moren sine argument mot stebarnsadoposjon til at hun vurderer sin kjæreste som far, siden hun ikke ønsker han i barnas liv ved et samlivsbrudd. Om samboeren min og jeg går fra hverandre håper jeg likevel at han og mine to eldste kan ha et greit forhold.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #29 Skrevet 3. september 2022 Jeg var alene fra fødsel med eldste, og jeg tenkte nok i utgangspunktet at jeg aldri ville la en mann adoptere henne i frykt for å «miste» henne ved et ev. brudd, men når jeg ser hvor knyttet hun er til min eks. som kom inn i hennes liv da hun var 3 så ville det vært veldig egoistisk å nekte dem kontakt. Jeg er så takknemlig for at han har fortsatt å være en farsfigur i livet hennes. Han har ikke adoptert henne, men stiller alltid opp, og hans familie er hennes. Nå har vi et felles barn også, og de har ikke hatt helt det samme samværet, men det er han som er pappa, selv om biofar er litt inne i bildet nå. Barn kan aldri få for mange trygge voksne i livet sitt, man må bare være kritisk til hvem man slipper inn i livene deres. Anonymkode: 9404f...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå