Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Hva er det for slags tull regjeringen driver på med?! 🤣 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/nytt-mannsutvalg_-skal-bedre-likestillingen-for-menn-1.16079710 Anonymkode: c2b39...c7b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Hva er galt med dette? Anonymkode: 54a30...f87
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva er det for slags tull regjeringen driver på med?! 🤣 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/nytt-mannsutvalg_-skal-bedre-likestillingen-for-menn-1.16079710 Anonymkode: c2b39...c7b Når kommer kvinneutvalget? Det er igjen menn som prioriteres ja... No surprise there... Anonymkode: d3453...da8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Når kommer kvinneutvalget? Det er igjen menn som prioriteres ja... No surprise there... Anonymkode: d3453...da8 Mener du at det ikke har vært eller er noen utvalg eller foreninger som har kjempet for kvinner? Anonymkode: 54a30...f87
shewolf Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Menn er fortsatt prioritert i samfunnet og settes høyere enn kvinner. Dette er tullete. Samme som at jeg måtte stå med melkespreng på jobb når babyen var 7 mnd og bare la melka forsvinne gradvis for det er bestemt at far er like viktig for en baby. Utenom homofile par, er absolutt ikke far like viktig for en liten baby. Når de blir litt større og hvis man ikke ammer - ja! Da kan de være det. Men så lenge man ammer, noe de anbefaler og maser om at man skal gjøre, da er det ikke det samme. Er ikke en mannehater, eller en hardtkjempende feminist. Men jeg er så lei av den forskjellsbehandlingen jeg stadig blir utsatt for fordi jeg er kvinne.. Vi lever det hardeste livet, og burde blitt behandlet som gudinner. Takk for meg. 😂
Ekspatt Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 shewolf skrev (1 time siden): Menn er fortsatt prioritert i samfunnet og settes høyere enn kvinner. Dette er tullete. Samme som at jeg måtte stå med melkespreng på jobb når babyen var 7 mnd og bare la melka forsvinne gradvis for det er bestemt at far er like viktig for en baby. Utenom homofile par, er absolutt ikke far like viktig for en liten baby. Når de blir litt større og hvis man ikke ammer - ja! Da kan de være det. Men så lenge man ammer, noe de anbefaler og maser om at man skal gjøre, da er det ikke det samme. Er ikke en mannehater, eller en hardtkjempende feminist. Men jeg er så lei av den forskjellsbehandlingen jeg stadig blir utsatt for fordi jeg er kvinne.. Vi lever det hardeste livet, og burde blitt behandlet som gudinner. Takk for meg. 😂 Ja, vi burde blitt behandlet som gudinner, i alle fall mange av oss, men ikke for enhver pris. Økonomisk pris altså. Sammenlignet med nesten alle land i verden er Norges økonomiske goder i forbindelse med hjemmetråkking for bleieskift og annet ymse, så himmelhøye at ordet «forskjellsbehandling» smaker litt surt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Det er mye igjen å gjøre for kvinner, men det betyr ikke at menn ikke har sine problemer. Det går an å kjøre et parallelløp her, og gjøre livet lettere for både menn og kvinner. Anonymkode: 22e6f...235
the amazing spidermamma Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Er feminist, jeg, men ser ikke hvorfor det skal være noe problem at man prøver å gjøre noe med f.eks det at selvmordstallene blant menn er skyhøye sammenliknet med blant kvinner. Eller at en del menn faller utenfor samfunnet. Det ene utelukker ikke det andre.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er det for slags tull regjeringen driver på med?! 🤣 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/nytt-mannsutvalg_-skal-bedre-likestillingen-for-menn-1.16079710 Anonymkode: c2b39...c7b Måten du skriver overskriften på tyder på at du er aldeles fornærmet. Men du prøver å le det bort. Likestilling går begge veier. Det vet du. Anonymkode: 2d9af...69a
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Mener du at det ikke har vært eller er noen utvalg eller foreninger som har kjempet for kvinner? Anonymkode: 54a30...f87 Foreninger og frivillig innsats er da noe GANSKE annet enn regjeringsutvalg... De førstnevnte har ingen makt. Deres konklusjoner vil ikke føre til noen lovendringer eller andre tiltak. Men det kan de sistnevnte. Anonymkode: 70779...2ab
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Ekspatt skrev (5 timer siden): Ja, vi burde blitt behandlet som gudinner, i alle fall mange av oss, men ikke for enhver pris. Økonomisk pris altså. Sammenlignet med nesten alle land i verden er Norges økonomiske goder i forbindelse med hjemmetråkking for bleieskift og annet ymse, så himmelhøye at ordet «forskjellsbehandling» smaker litt surt. Men det er da likevel helt dust at man skal gå tilbake i tid og frata kvinner allerede opparbeidete goder. Det går ikke an å administrere seg ut av at svangerskap, fødsel, barseltid og ammin ALDRI vil bli likestilt. Det er 100% knyttet til kvinners kropp, og belastningen er det kvinner som har. Og der har Norge snudd og begynt å gå baklengs. Stadig kortere tid på barselavdelingene, stadig større fokus på far under fødsel og barsel, stadig mindre amming er resultatet. Og dermed kan man bruke det resultatet - at færre ammer lenge - som argument for at kvinner ikke trengs i hjemmet, hos spebarnet, for alle kan jo dele ut flaskemelk... da tar man ikke de psykologiske aspekter med i beregningen, altså! Anonymkode: 70779...2ab
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Foreninger og frivillig innsats er da noe GANSKE annet enn regjeringsutvalg... De førstnevnte har ingen makt. Deres konklusjoner vil ikke føre til noen lovendringer eller andre tiltak. Men det kan de sistnevnte. Anonymkode: 70779...2ab Ok. Hvordan har vi fått den likestillingen vi har i dag om disse ikke har noen makt? Norge er kåret til verdens beste land å bo i om du er kvinne. Det har bare kommet av seg selv? Og vi har selvsagt hatt utvalg på oppdrag fra regjeringen for kvinner også. Anonymkode: 54a30...f87
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 shewolf skrev (11 timer siden): Menn er fortsatt prioritert i samfunnet og settes høyere enn kvinner. Dette er tullete. Samme som at jeg måtte stå med melkespreng på jobb når babyen var 7 mnd og bare la melka forsvinne gradvis for det er bestemt at far er like viktig for en baby. Utenom homofile par, er absolutt ikke far like viktig for en liten baby. Når de blir litt større og hvis man ikke ammer - ja! Da kan de være det. Men så lenge man ammer, noe de anbefaler og maser om at man skal gjøre, da er det ikke det samme. Er ikke en mannehater, eller en hardtkjempende feminist. Men jeg er så lei av den forskjellsbehandlingen jeg stadig blir utsatt for fordi jeg er kvinne.. Vi lever det hardeste livet, og burde blitt behandlet som gudinner. Takk for meg. 😂 Ingen anbefaler fullamming ved 7 mnd. Jeg tror far er like viktig hele tiden. Jeg tror også det er viktig at far er med baby og ikke bare når de er blitt større fordi det involverer menn på en annen måte. Jeg er lei av at far behandles som en annenrangs forelder. Jeg gikk tilbake i fulle studier da babyen var 3 måneder. Satt på do og pumpet i pausene og babyen fikk morsmelk til han var 1 år. Anonymkode: d462b...967
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #14 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ok. Hvordan har vi fått den likestillingen vi har i dag om disse ikke har noen makt? Norge er kåret til verdens beste land å bo i om du er kvinne. Det har bare kommet av seg selv? Og vi har selvsagt hatt utvalg på oppdrag fra regjeringen for kvinner også. Anonymkode: 54a30...f87 Det har kommet via POLITIKERE med makt. Norsk Kvinnesaksforening har ingen makt. Det hadde derimot Gro Harlem Brundtland. Du er jo historieløs… Anonymkode: c3f69...ad8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #15 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ingen anbefaler fullamming ved 7 mnd. Jeg tror far er like viktig hele tiden. Jeg tror også det er viktig at far er med baby og ikke bare når de er blitt større fordi det involverer menn på en annen måte. Jeg er lei av at far behandles som en annenrangs forelder. Jeg gikk tilbake i fulle studier da babyen var 3 måneder. Satt på do og pumpet i pausene og babyen fikk morsmelk til han var 1 år. Anonymkode: d462b...967 Men så er det jo slik at de færreste klarer å pumpe så mye at det har ernæringsmessig betydning når de samtidig jobber fullt. Å ha melkeproduksjon er energikrevende, og det kreves at man får nok hvile. Det første som forsvinner ved stress, er melka. Far er beviselig ikke like viktig fra start. Faktisk er han helt irrelevant inntil han har bygd opp en relasjon med barnet, bit for bit. Det er fælt å si det, men biologisk far betyr kun noe ved befruktning. Etter det kan hvem som helst overta: stefar, adoptivmor, eldre søsken… Anonymkode: c3f69...ad8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #16 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ingen anbefaler fullamming ved 7 mnd. Jeg tror far er like viktig hele tiden. Jeg tror også det er viktig at far er med baby og ikke bare når de er blitt større fordi det involverer menn på en annen måte. Jeg er lei av at far behandles som en annenrangs forelder. Jeg gikk tilbake i fulle studier da babyen var 3 måneder. Satt på do og pumpet i pausene og babyen fikk morsmelk til han var 1 år. Anonymkode: d462b...967 Jeg regner med at du tilbereder din egen mat også på do, siden du synes det er hygienisk nok å gjøre det for en liten baby? For å opprettholde melkeproduksjon må man amme om natten. Hvordan skal man fungere i jobb som sykepleier, lege, elektriker osv når man ikke sover? Anonymkode: 77747...644
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #17 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg regner med at du tilbereder din egen mat også på do, siden du synes det er hygienisk nok å gjøre det for en liten baby? For å opprettholde melkeproduksjon må man amme om natten. Hvordan skal man fungere i jobb som sykepleier, lege, elektriker osv når man ikke sover? Anonymkode: 77747...644 Godt sagt! Å pumpe på do under studier - da kan jeg garantere at jeg ikke hadde fått ut en dråpe! Med barnet ved brystet, derimot, kom det villig vekk. Anonymkode: 70779...2ab
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #18 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ingen anbefaler fullamming ved 7 mnd. Jeg tror far er like viktig hele tiden. Jeg tror også det er viktig at far er med baby og ikke bare når de er blitt større fordi det involverer menn på en annen måte. Jeg er lei av at far behandles som en annenrangs forelder. Jeg gikk tilbake i fulle studier da babyen var 3 måneder. Satt på do og pumpet i pausene og babyen fikk morsmelk til han var 1 år. Anonymkode: d462b...967 Jeg gjorde omtrent det samme som deg, bortsett fra at jeg satt i bilen i parkeringskjelleren og pumpet. Det er en tid jeg ikke vil ha tilbake. Vi slet veldig med fast føde, noe som førte til at barnet spiste hele natten, og jeg knapt sov. Jeg raste ned ti kg på to måneder, og så ut som et halv-levende skjelett. Barnet gråt, jeg gråt og far visste ikke sin arme råd. Jeg er lei av kvinner som har slitt seg gjennom perioder og derfor tenker andre skal gjøre det samme. Det handler ikke om at far behandles som en annenrangs forelder, men at mor og far den første tiden har ulike roller. Barn bor ofte hjemme til de er rundt 18-19 år, så det er plenty med muligheter for kvalitetstid utover de første, sårbare månedene. Anonymkode: 22e6f...235
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. september 2022 #19 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ingen anbefaler fullamming ved 7 mnd. Jeg tror far er like viktig hele tiden. Jeg tror også det er viktig at far er med baby og ikke bare når de er blitt større fordi det involverer menn på en annen måte. Jeg er lei av at far behandles som en annenrangs forelder. Jeg gikk tilbake i fulle studier da babyen var 3 måneder. Satt på do og pumpet i pausene og babyen fikk morsmelk til han var 1 år. Anonymkode: d462b...967 Det er ingen som har snakket om fullamming. Amming er anbefalt de to første leveårene. Det krever energi å produsere melk, og det kreves muligheter til å amme når det er behov. Produksjonen styrkes aller best om natten. Likevel er det tenkt at mødre skal amme om nettene, og jobbe på dagen. Nå er også retten til lønnet ammefri for barn over ett år fjernet. Det finnes en teoretisk mulighet for å få, men den er avhengig av at noen, ikke definert hvem, skal si at det er nødvendig. Og så er det opp til arbeidsgiver å godta denne noens mening. Det er en sterk økning av ulønnet permisjon for mødre, hvor likestillingsvennlig er det? Nei, de begrunner fjerning av muligheter for utearbeidende mødre med likestilling, og folk går rett på.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #20 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er lei av kvinner som har slitt seg gjennom perioder og derfor tenker andre skal gjøre det samme. Det handler ikke om at far behandles som en annenrangs forelder, men at mor og far den første tiden har ulike roller. Barn bor ofte hjemme til de er rundt 18-19 år, så det er plenty med muligheter for kvalitetstid utover de første, sårbare månedene. Anonymkode: 22e6f...235 Dette er så viktig! Anonymkode: c3f69...ad8
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #21 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Far er beviselig ikke like viktig fra start. Faktisk er han helt irrelevant inntil han har bygd opp en relasjon med barnet, bit for bit. Det er fælt å si det, men biologisk far betyr kun noe ved befruktning. Etter det kan hvem som helst overta: stefar, adoptivmor, eldre søsken… Anonymkode: c3f69...ad8 Jeg synes ikke det er fælt å si! Det er gjort forskning på det som bekrefter det du skriver. Ikke bare det, men far er til og med irrelevant, om han ikke er der fra begynnelsen av. Forskning har vist at det går like bra med barn av selvvalgt single mødre som det går med barn som vokser opp i A4-familie. Det er viktig at far har et forhold til barnet fra tidlig av. Men av biologiske grunner er det mor som er viktigst, særlig til å begynne med. Anonymkode: f91a7...6c4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #22 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes ikke det er fælt å si! Det er gjort forskning på det som bekrefter det du skriver. Ikke bare det, men far er til og med irrelevant, om han ikke er der fra begynnelsen av. Forskning har vist at det går like bra med barn av selvvalgt single mødre som det går med barn som vokser opp i A4-familie. Det er viktig at far har et forhold til barnet fra tidlig av. Men av biologiske grunner er det mor som er viktigst, særlig til å begynne med. Anonymkode: f91a7...6c4 Det som er feil med slike prosjekter, er at de prøver å likestille biologi. Men så lenge menn ikke går gravide, føder og ammer, kan biologien ikke likestilles. Menn får ingen svangerskapsplager, de mister ikke blod og får rifter under fødselen, de får ikke brystbetennelse, etterrier og annet "snacks" som kvinner ofte får. Menn produserer ikke melk, og kan derfor ikke mate ungen sin med det som er best for ungen. Likestilling mht. fødsel og tiden etter blir kun mulig hvis menn også begynner å gå gravide, føde og amme. Mange har glemt at likestilling handler om like muligheter og rettigheter. Og at barn også har rettigheter, blant annet rett til å bli ammet så lenge som anbefalt, hvis mor kan og vil amme. Anonymkode: 77747...644
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #23 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes ikke det er fælt å si! Det er gjort forskning på det som bekrefter det du skriver. Ikke bare det, men far er til og med irrelevant, om han ikke er der fra begynnelsen av. Forskning har vist at det går like bra med barn av selvvalgt single mødre som det går med barn som vokser opp i A4-familie. Det er viktig at far har et forhold til barnet fra tidlig av. Men av biologiske grunner er det mor som er viktigst, særlig til å begynne med. Anonymkode: f91a7...6c4 Forskningen: The findings suggest that the presence of two parents—or of a male parent—is not essential for children to flourish, and add to the growing body of evidence that family structure is less influential in children’s adjustment than the quality of family relationships. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8054653/ Anonymkode: f91a7...6c4
the amazing spidermamma Skrevet 1. september 2022 #24 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det som er feil med slike prosjekter, er at de prøver å likestille biologi. Men så lenge menn ikke går gravide, føder og ammer, kan biologien ikke likestilles. Menn får ingen svangerskapsplager, de mister ikke blod og får rifter under fødselen, de får ikke brystbetennelse, etterrier og annet "snacks" som kvinner ofte får. Menn produserer ikke melk, og kan derfor ikke mate ungen sin med det som er best for ungen. Likestilling mht. fødsel og tiden etter blir kun mulig hvis menn også begynner å gå gravide, føde og amme. Mange har glemt at likestilling handler om like muligheter og rettigheter. Og at barn også har rettigheter, blant annet rett til å bli ammet så lenge som anbefalt, hvis mor kan og vil amme. Anonymkode: 77747...644 Men har du lest artikkelen? Det står ikke noe om at permisjonstid er en stor del av det de skal jobbe med, oppdraget er mye bredere enn det.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #25 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det har kommet via POLITIKERE med makt. Norsk Kvinnesaksforening har ingen makt. Det hadde derimot Gro Harlem Brundtland. Du er jo historieløs… Anonymkode: c3f69...ad8 Det var en del bevegelse i likestillingen før dette. Hvordan tenker du Gro hadde muligheten til å bli statsminister. Var det noe menn fant på selv? Har alle kvinnesaksforeninger fra 1800-taller og frem til nå vært bortkastet tid fordi de ikke klarte å påvirke noe? Hvordan fikk kvinner stemmerett i 1913? Noe mennene på stortinget fant på av seg selv? Hvis de ikke har makt, så kan de ikke påvirke noen heller. Anonymkode: 54a30...f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå