Gå til innhold

Datteren har blokkert far og meg fra mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det endte etter en konflikt i går. Hadde dere akseptert det?

Anonymkode: 0a1bd...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder på datter er avgjørende her. 

Anonymkode: 704d1...8ed

Skrevet

Ungdom 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ungdom 

Er det så jækla vanskelig å skrive alder? Det er forskjell på en på 13 og en på 19. Man mister litt lysten på å svare når man må dra ut informasjonen.

Men om det er et hjemmeboende barn som får mobilen betalt av dere så hadde den blitt konfiskert umiddelbart. Så nei, det hadde jeg ikke akseptert. 

Skrevet

Da hadde jeg sagt opp abonnementet.

Jeg betaler barnas mobil for at jeg skal kunne få tak i dem, alt annet er en bonus de får.

Så om jeg hadde blitt blokkert hadde jeg ikke lenger betalt. Enkelt og greit.

Hadde gitt beskjed først da, om den blokkeringen ikke blir hevet umiddelbart ringer jeg mobilselskapet. Ingen diskusjon rundt det.

Betaler hun abonnementet sitt selv regner jeg med at hun er såpass gammel at dere ikke kan kreve noen ting, det hun selv jobber og betaler for bestemmer hun selv over.

Anonymkode: 703dd...ec6

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Er det så jækla vanskelig å skrive alder? Det er forskjell på en på 13 og en på 19. Man mister litt lysten på å svare når man må dra ut informasjonen.

Helt enig. Skulle tro enkelte her ikke ville ha svar! 

Anonymkode: 096a8...50a

Skrevet

Kjære vene, det er et døgn siden på grunn av en konflikt. Gi det nå ihvertfall litt tid før du reagerer. Dere snakker selvfølgelig sammen igjen og ber henne oppheve blokkeringen hvis dere har et normalt forhold. Hvis hun ikke bor hjemme og betaler telefonen selv er det lite dere kan gjøre. Gi det tid.

Anonymkode: fb823...7ce

Skrevet

Det abonnementet hadde røket så jævlig fort. WIFI hadde byttet passord og så kunne hun tygd litt på den. 

Anonymkode: f3e31...995

Skrevet

Det skjedde her en gang. Da sperret jeg telefonen så den ikke kunne brukes, og det var første og siste gang det skjedde

Anonymkode: 5d9af...9a4

Skrevet

https://www.kk.no/mamma/har-foreldre-lov-til-a-sjekke-barnas-mobil/71483393

Som alltid vil jeg si det kommer an på. Alder, hva gjelder konflikten, hvordan er ungdommen til vanlig ?

De har rett på et privatliv, og det er også hensyn til de de snakker med. Synes artikkelen over er ganske fin. Den nevner både litt juss, litt aktuelle problemstillinger, og sier også litt om de ulike hensynene som man bør tenke over.

Anonymkode: ec021...9a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Som alltid vil jeg si det kommer an på. Alder, hva gjelder konflikten, hvordan er ungdommen til vanlig ?

De har rett på et privatliv, og det er også hensyn til de de snakker med. Synes artikkelen over er ganske fin. Den nevner både litt juss, litt aktuelle problemstillinger, og sier også litt om de ulike hensynene som man bør tenke over.

Det er forskjell på å sjekke mobilen og ikke ha mulighet til å nå sitt eget barn

Anonymkode: 588e5...bc7

Skrevet

HI tror sikkert at vi skjønner hvem hun er om hun sier alder på barnet.

For det er jo ikke forskjell på konsekvenser for en på 13 og en på 19 liksom.....

Anonymkode: 9d283...588

Skrevet

Betaler dere for abonnement så hadde jeg ringt og fått det midlertidig stoppet til det foreligger en løsning. Så lenge hun er under 18 år. Over 18 og betaler selv? Da er det ingenting å gjøre men hadde sagt noe om konsekvenser i form av at hun nå vil gå glipp av en del informasjon og kontakt med familie. Hva om bestemor dør liksom?

Anonymkode: ebf68...acf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det handler jo ikke om dette i det heletatt. 

Anonymkode: c46e8...107

Skrevet

Hadde gått ut fra at hun trengte mine tjenester, før jeg trengte hennes, så hennes problem. Mulig hun trenger både taxi og en pengeoverføring snart. Så kan du jo vurdere om du gidder svare.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ungdom 

Dust

Anonymkode: 319ca...435

Skrevet

Ingen som husker hvordan det er å være ungdom? 

Hva med å samarbeide med ungdommen? Å avslutte abonnementet eller ta fra ungdommen tlf er barnslig og passiv aggressivt. 

Hvorfor er dere blokkert? Driver dere å sjekker tlf hennes ofte? 

Anonymkode: 6ca2b...1b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ungdom 

Jeg begynner å forstå datteren din...

Anonymkode: c5939...296

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg begynner å forstå datteren din...

Anonymkode: c5939...296

??

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dust

??

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ingen som husker hvordan det er å være ungdom? 

Hva med å samarbeide med ungdommen? Å avslutte abonnementet eller ta fra ungdommen tlf er barnslig og passiv aggressivt. 

Hvorfor er dere blokkert? Driver dere å sjekker tlf hennes ofte? 

Anonymkode: 6ca2b...1b5

Hub mente vi var på bærtur 

Skrevet
prekæs skrev (3 timer siden):

Hadde gått ut fra at hun trengte mine tjenester, før jeg trengte hennes, så hennes problem. Mulig hun trenger både taxi og en pengeoverføring snart. Så kan du jo vurdere om du gidder svare.

Har sendt melding på Facebook men hun har bevisst unngå å svare 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har sendt melding på Facebook men hun har bevisst unngå å svare 

Hvor gammel er hun?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er hun?

"Ungdom"🤦🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hub mente vi var på bærtur 

Hvis dere svarer henne som du svarer i denne tråden, kan jeg være enig med henne. 

Hvor gammel er hun, hva har dere gjort for å være på bærtur? Hva er greia her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...