Gå til innhold

Hva syns du er penest på hytta av:

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. hvitlasert eik på vegger og tak

2. hvitlasert eik på vegger og tak som er malt hvitt

Anonymkode: 7fcb2...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2

Anonymkode: 197f4...7f8

Skrevet

3

Anonymkode: 6bf48...75d

Skrevet

2

Aller helst 3: alt malt hvitt.

Anonymkode: 6daee...788

Skrevet

Sommerhytte? Vinterhytte? Romstørrelse? Vindus- og lysforhold ellers?

Skrevet
sug lut skrev (6 minutter siden):

Sommerhytte? Vinterhytte? Romstørrelse? Vindus- og lysforhold ellers?

Sjøhytte, naturtomt. Helårs. Store rom og mye lys.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da ville jeg ikke hvitmalt, da har du sikkert lys nok til å tåle trestrukturen i eika.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Male i lyse farger, men kanskje ikke hvitt på veggene

Anonymkode: e94f0...f71

Skrevet

1

Anonymkode: fc36c...f80

Skrevet

2. 

Jeg liker eik og gjerne hvitlasert på veggene, men jeg vil at tak skal være hvite med høy glans. 

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Da ville jeg ikke hvitmalt, da har du sikkert lys nok til å tåle trestrukturen i eika.

Den skal forresten være kvistfri. Derfor jeg tenkte at taket også tålte det, men så ble jeg brått i tvil. Jækla slitsomt å male tak senere om jeg skulle angre.

Skrevet
amandine skrev (19 minutter siden):

2. 

Jeg liker eik og gjerne hvitlasert på veggene, men jeg vil at tak skal være hvite med høy glans. 

Tenkte kanskje jeg kom mer i ett med naturen om jeg valgte bare eik 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Male i lyse farger, men kanskje ikke hvitt på veggene

Anonymkode: e94f0...f71

Det er nybygd hytte, så begynner uansett med eik, så får jeg heller male dersom/når jeg blir lei. Er taket jeg ikke greier lande.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tenkte kanskje jeg kom mer i ett med naturen om jeg valgte bare eik 🤣

Jeg vil ha hvitt og blankt tak både fordi det er pent men også fordi det er praktisk med tanke på vask ( av for eksempel flueskitt som gjerne kommer når dører og vinduer står på vidt gap i en sommerhytte)

Skrevet
amandine skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ha hvitt og blankt tak både fordi det er pent men også fordi det er praktisk med tanke på vask ( av for eksempel flueskitt som gjerne kommer når dører og vinduer står på vidt gap i en sommerhytte)

Men kvistfri, hvitoljet eik er vel behandlet slik at den også er lett å vaske? Jeg er visst helt grønn på dette området 🫣

Skrevet

2. Utelukkende fordi historien viser at det ofte ender opp som hvitmalt uansett. Særlig etter misfarging og gulning.  Har du penger til bunn ( :) ) så maler du på eik, har du ikke det, velger du ferdigmalt furu eller gran  og legger på et strøk eller to selv.

Skrevet

Malt alt hvitt. 

Anonymkode: 13060...d01

Skrevet

Men eik? Male eikepanel? Jaggu bortkasta å ha eik hvis den likevel skal males. Da kan du jo heller bare ha granpanel. Koster null og nada i sammenligning. 

Anonymkode: 99e6d...7b3

Skrevet

Kvistfri furu er helt nydelig! Sjekk ut www.neohytter.no

Holder på å bygge hytte ved sjøen selv. Der blir det malt gips på veggene og eikespiler i deler av taket. 

Ja, vet at du ikke spurte om akkurat dette. 😀

Anonymkode: d71b2...083

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kvistfri furu er helt nydelig! Sjekk ut www.neohytter.no

Holder på å bygge hytte ved sjøen selv. Der blir det malt gips på veggene og eikespiler i deler av taket. 

Ja, vet at du ikke spurte om akkurat dette. 😀

Anonymkode: d71b2...083

På siden av hi sitt spørsmål, men har du erfaring med gipsplater? Vi har det i hele huset og jeg hater det! Det tåler ingenting, blir hakk og er umulig å bytte rundt på bilder og hyller. Har man hengt noe på veggen er det til evig tid pga de store skruene man må ha fordi gipsen i seg swlv ikke holder noe. 

Anonymkode: ed56a...8ef

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke  hi har full kontroll på plassering av komma, og egentlig vurderer å enten: 

1. Ha hvitlasert eik på tak og vegger, eller 2. ha hvitlastert eik på vegg, og malt tak. 

Det er altså ikke snakk om å male eik. Jeg ville gått for nr. 2! 

Anonymkode: e1805...641

Skrevet

Ville beholdt «trefargen». Mye lunere og koseligere.

Anonymkode: c7c4a...b2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

På siden av hi sitt spørsmål, men har du erfaring med gipsplater? Vi har det i hele huset og jeg hater det! Det tåler ingenting, blir hakk og er umulig å bytte rundt på bilder og hyller. Har man hengt noe på veggen er det til evig tid pga de store skruene man må ha fordi gipsen i seg swlv ikke holder noe. 

Enig. Vi har også gipshus. Sjelløst, livløst og skjørt. Må tenke seg om i lange tider før man henger noe på veggene. Hadde aldri valgt det igjen. 

Anonymkode: c83bc...403

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Her fungerer det greit synes jeg. Har gipsplater som er malt.

Skal man flytte på noe sparkles hullet igjen, akkurat som på alle andre vegger...

Og hakk i veggen? Vi har fire barn og hund, det har da blitt herjet nok i dette huset, men hakk i veggen har vi aldri hatt.

Anonymkode: 245ce...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...