Gå til innhold

Ytringsfrihet å skrive hatbrev om barnet til noen som er lesbisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig ikke. Ytringsfriheten din stopper når du bruker den til å skade, hetse eller true andre mennesker tenker jeg. Håper de finner den reka som skrev dette. 

Anonymkode: 295b7...6cb

Skrevet

Jeg tror hun har skrevet det selv for å få oppmerksomhet

Anonymkode: a6765...5c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er dette bare ytringsfrihet eller er der visse grenser for hva en skal få lov til å lire av seg?

(Dette ser nesten ut som enkelte kommentarer/innlegg her inne)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oWJOGW/fikk-hatbrev-jeg-kjente-paa-frykt-og-redsel

Anonymkode: bf430...648

Nei, det ser ikke ut som kommentarinnlegg her inne, og nei, det er selvfølgelig ikke greit.

Anonymkode: 64927...6c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

God bedring. 

Anonymkode: 6b3db...d35

Skrevet

Finn ut hvem det er, og meld til barnevernet. Ingen barn bør komne i nærheten av slik syk oppførsel. 

Anonymkode: 60e09...d45

Skrevet

Å true og sjikanere minoriteter med hatbrev er ikke å praktisere ytringsfriheten. Det er å bryte en hel masse andre paragrafer.

Anonymkode: 2eaa3...3b1

Skrevet

Jeg er mest bekymret for at den som skrev brevet har barn selv. Dette kan ikke være et friskt menneske, og jeg tenker ikke på at hun bare har den holdningen. Det skumle her er jo at hun skriver dette og leverer det fra seg til dem hun trakkaserer. Hvordan er slike mennesker generelt? 

Enda godt at det ble politianmeldt, og håper de finner ut hvem som skrev det. Tror den personen bør sjekkes ut mtp mental helse. 

Anonymkode: 4f089...0cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Kanskje det er deg som har sendt det?Siden du ønsker så desperat og flytte fokus over på andre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det var en veldig rar antakelse, hvor kom den fra?

Skrevet
Iiiiik skrev (15 minutter siden):

Har du lest facebook profilen til hun som har lagt det ut?

Anonymkode: dbfdd...d02

Skrevet
Iiiiik skrev (1 time siden):

Hvorfor er den så rar? Det er jo tilfelle relativt ofte i denne type saker.

Anonymkode: 819bc...0e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Javel? Har du noe statistikk som kan underbygge påstanden om at de fleste som mottar trusselbrev sender dem til seg selv?Eller er det bare din personlige mening?

Skrevet
Østerdølen skrev (2 minutter siden):

Javel? Har du noe statistikk som kan underbygge påstanden om at de fleste som mottar trusselbrev sender dem til seg selv?Eller er det bare din personlige mening?

Gå på fb profilen hennes så ser du.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gå på fb profilen hennes så ser du.

Ja,jeg har nettopp sett på begge to. Og hva i herrens navn mener du underbygger den stygge teorien din om at hun har gjort det selv? Er du klar over hvor mye hat skeive blir utsatt for her i Norge? Uprovosert vold, blir spyttet på på gaten, slengbemerkninger osv. At du slenger ut slike stygge teorier om andre vitner om en massiv homofobi hos deg.

Skrevet
Østerdølen skrev (12 minutter siden):

Ja,jeg har nettopp sett på begge to. Og hva i herrens navn mener du underbygger den stygge teorien din om at hun har gjort det selv? Er du klar over hvor mye hat skeive blir utsatt for her i Norge? Uprovosert vold, blir spyttet på på gaten, slengbemerkninger osv. At du slenger ut slike stygge teorier om andre vitner om en massiv homofobi hos deg.

Dette!! Det er uendelig håpløst å påstå at de har skrevet dette selv. Lurer også på akkurat hva du ser på vedkommendes profil som går i retning av at dette er oppspinn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du lest facebook profilen til hun som har lagt det ut?

Jeg var inne på den nå. En helt normal profil, dog med litt for mye eksponering av småbarn, men noe sier meg at det ikke var det du reagerte på?

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Har du kilder som underbygger denne påstanden? 

Anonymkode: 9b116...85e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...