Gå til innhold

Hvorfor forsvinner tråder?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor i h…… svares det ikke?

Anonymkode: 02f95...5e6

Feriemodus.

Anonymkode: ab92e...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Feriemodus.

Anonymkode: ab92e...671

Ok. Skjønner, men slette har de tid til. 

Anonymkode: 02f95...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tråder blir automatisk skjult ved en stor mengde rapporter, da blir ofte trådene sett over, og lagt ut igjen før det blir oppdatert om dette i tråden på ris&ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (41 minutter siden):

Noen tråder blir automatisk skjult ved en stor mengde rapporter, da blir ofte trådene sett over, og lagt ut igjen før det blir oppdatert om dette i tråden på ris&ros.

Ok. Skjønner. Takk for svar. 

Anonymkode: 02f95...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Admin skrev (1 time siden):

Noen tråder blir automatisk skjult ved en stor mengde rapporter, da blir ofte trådene sett over, og lagt ut igjen før det blir oppdatert om dette i tråden på ris&ros.

Og det er en funksjon vi er veldig glade for.

Anonymkode: 3ac58...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 30.8.2022 den 13.03):

Og det er en funksjon vi er veldig glade for.

Anonymkode: 3ac58...9fa

Vel. Tråden "Har du et spennende liv" har vært borte i to døgn. Selv trådstarteren savner den. Og den er ikke nevnt i "Tråder som er skjult for moderering". Så her er det noen som sover på jobb.

Anonymkode: 92dd2...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (10 timer siden):

Dersom det finnes 20 medlemmer her inne og 10 av dem er moderatorer, skjønner man vel hvorfor tråder slettes?

Det er mer enn 20 medlemmer her, ingen av de er moderatorer. Det er jo bare usaklig å komme med en slik påstand. 

Der er relativt ofte en tråd blir tatt ned for moderering uten at det blir opplyst om i tråden det skal opplyses i. Før var det til en viss grad greit, da admin gjorde denne jobben ved siden av sin vanlige jobb. Nå som hun er ansatt i egmont og faktisk har flere med på laget, burde det faktisk ikke skje. Ikke burde det ta flere dager å moderere en tråd heller.

Anonymkode: 8ad48...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (11 timer siden):

Dersom det finnes 20 medlemmer her inne og 10 av dem er moderatorer, skjønner man vel hvorfor tråder slettes?

Hvor får du tallene dine fra? For du dikter dem vel ikke opp?

Anonymkode: 936ce...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er mer enn 20 medlemmer her, ingen av de er moderatorer. Det er jo bare usaklig å komme med en slik påstand. 

Der er relativt ofte en tråd blir tatt ned for moderering uten at det blir opplyst om i tråden det skal opplyses i. Før var det til en viss grad greit, da admin gjorde denne jobben ved siden av sin vanlige jobb. Nå som hun er ansatt i egmont og faktisk har flere med på laget, burde det faktisk ikke skje. Ikke burde det ta flere dager å moderere en tråd heller.

Anonymkode: 8ad48...c17

Faktisk er det bare meg nå. Før var det forrige forumansvarlig, og meg, nå er det kun meg. Ikke er dette en 100% stilling heller, så jeg har fortsatt min andre jobb :)

 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Vel. Tråden "Har du et spennende liv" har vært borte i to døgn. Selv trådstarteren savner den. Og den er ikke nevnt i "Tråder som er skjult for moderering". Så her er det noen som sover på jobb.

Anonymkode: 92dd2...1d7

Her skulle jeg gjerne kommet med noe smart, men jeg har rett og slett glemt å flytte tråden ut til skravle igjen etter at jeg ryddet den for 23 timer siden. Men den er tilbake nå, beklager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (19 minutter siden):

Faktisk er det bare meg nå. Før var det forrige forumansvarlig, og meg, nå er det kun meg. Ikke er dette en 100% stilling heller, så jeg har fortsatt min andre jobb :)

 

Her skulle jeg gjerne kommet med noe smart, men jeg har rett og slett glemt å flytte tråden ut til skravle igjen etter at jeg ryddet den for 23 timer siden. Men den er tilbake nå, beklager det.

Du er en mester i å forvirre meg, det skal du ha. 

https://forum.klikk.no/foreldre/staff/

Anonymkode: 8ad48...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 12.8.2022 den 15.49):

Det er det som er så dumt. Her kan vi ikke forvente at tråder blir ryddet mer enn en gang i døgnet, og innen det har blitt ryddet er tråden, som du sier, ødelagt.  Argumentet for at det ikke blir ryddet oftere, er at det er én som modererer, og at man ikke trenger flere modder siden forumet er relativt lite. Det har jo faktisk vært et problem over flere år. 

Anonymkode: 4bcbf...978

Disse siteringene ⬆️⬇️er hentet fra tråden om å slå ned på brukerdebatt. 

Admin skrev (På 15.8.2022 den 21.30):

Heisann, nå er jeg litt usikker på hva du mener. Pr nå er det en admin og to moderatorer som er her inne. Jeg er innom her 2-3 ganger daglig, oftere om det kommer rapporter som virker som om de kan bli ett problem om de blir stående lenge, samt at moderatorene er tidvis innom selv når jeg er tilbake fra ferien som nå. Så om du opplever at noe står lenge kan du gjerne rapportere det inn på nytt da noe fort kan se ut som noe som kan vente noe timer mens det i realiteten er noe som haster :)

At tre av de er ved fravær kommer ikke spesielt tydelig frem i oversikten, synes jeg. Ikke er det lett å vite når du er fraværende heller. Når du er på din andre jobb, burde en annen steppe inn for deg da. Dessuten er det sløvt å glemme å legge ut en moderert tråd. 

Admin skrev (8 timer siden):

Nå er jeg litt usikker på hva du mener. To av de i oversikten er teknisk, og tre av de er ved fravær.

 

 Før var det @Forumassistent  og meg, nå er det kun meg.

 

Anonymkode: 8ad48...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

At tre av de er ved fravær kommer ikke spesielt tydelig frem i oversikten, synes jeg. Ikke er det lett å vite når du er fraværende heller. Når du er på din andre jobb, burde en annen steppe inn for deg da. Dessuten er det sløvt å glemme å legge ut en moderert tråd. 

 

Anonymkode: 8ad48...c17

Ah, da skjønner jeg. Vi får dessverre ikke adskilt mer i oversikten, heller ikke dette med teknisk personell, det er dessverre slik forumprogramvaren er lagt opp.

Vi prøver i størst mulig grad å overholde vår interne frist med å rydde maks 24 timer etter ett innlegg er rapportert inn.

Og helt enig i at det er sløvt, men tråden ble lagt ut igjen så fort det ble oppdaget, også innenfor 24 timers fristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (2 minutter siden):

Ah, da skjønner jeg. Vi får dessverre ikke adskilt mer i oversikten, heller ikke dette med teknisk personell, det er dessverre slik forumprogramvaren er lagt opp.

Vi prøver i størst mulig grad å overholde vår interne frist med å rydde maks 24 timer etter ett innlegg er rapportert inn.

Og helt enig i at det er sløvt, men tråden ble lagt ut igjen så fort det ble oppdaget, også innenfor 24 timers fristen.

Men da kan det kanskje være en idé å ha et festet innlegg der du opplyser om når du er fraværende og hvem som modererer? Og slutte å gi inntrykk av at det er mange som modererer og er innom hele tiden? Her nevner du jo og 24 timer (et døgn) som vel ble påpekt i den andre tråden, og som du egentlig benektet at var tilfelle. Der var det vel snakk om 6-7 timer?

Anonymkode: 8ad48...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men da kan det kanskje være en idé å ha et festet innlegg der du opplyser om når du er fraværende og hvem som modererer? Og slutte å gi inntrykk av at det er mange som modererer og er innom hele tiden? Her nevner du jo og 24 timer (et døgn) som vel ble påpekt i den andre tråden, og som du egentlig benektet at var tilfelle. Der var det vel snakk om 6-7 timer?

Anonymkode: 8ad48...c17

Det kan være en ide. Jeg vurderte det denne gangen, men så ble det ikke noe av. Men jeg noterer det ned til neste års ferie slik at man vet hvem man skal kontakte.

Og det var virkelig ikke meningen å gi det inntrykket. De ble nevnt i den perioden jeg hadde litt fravær, og de er tidvis innom her, men ikke i det daglige, men for å ha et generelt inntrykk av forumet.

24 timer er den uskrevne vi har, og maks som kan skje. Men som jeg har sagt, og som du nevner så er det sjeldent mer enn 5-6 timer. Nå etter ferien har det som sagt dessverre tatt litt lengre tid på de trådene som har automatisk blitt skjult pga rapporter da funksjonen ikke kom igang etter ferien. Det er nå oppdatert og burde ikke skje på nytt. Ellers er det som oftest 5-6 timer, riktignok kan det være litt lengre enn dette på f.eks 17-mai, jul og andre større helligdager, men jeg prøver å ha kortest mulig tid også for at trådene ikke skal ha tid til å utvikle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 3.9.2022 den 10.27):

Faktisk er det bare meg nå. Før var det forrige forumansvarlig, og meg, nå er det kun meg. Ikke er dette en 100% stilling heller, så jeg har fortsatt min andre jobb :)

 

Her skulle jeg gjerne kommet med noe smart, men jeg har rett og slett glemt å flytte tråden ut til skravle igjen etter at jeg ryddet den for 23 timer siden. Men den er tilbake nå, beklager det.

Ja, se der var den tilbake. Skamklipt til det ukjennelige. Ikke bare har du ryddet vekk «negativ brukerdebatt», men også helt saklige svar som motsier HI… Det var virkelig IKKE redelig gjort! 
 

Anonymkode: 0f2b3...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg nettopp at det bare ikke er deg nå. Kan du være så snill å være mer konsekvent i hva du mener? 

Admin skrev (På 3.9.2022 den 10.27):

Faktisk er det bare meg nå. Før var det forrige forumansvarlig, og meg, nå er det kun meg. Ikke er dette en 100% stilling heller, så jeg har fortsatt min andre jobb :)

 

Anonymkode: 8ad48...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå så jeg nettopp at det bare ikke er deg nå. Kan du være så snill å være mer konsekvent i hva du mener? 

 

Anonymkode: 8ad48...c17

Hva betyr det da? Det viktige er vel at det modereres. 

Anonymkode: 936ce...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nå så jeg nettopp at det bare ikke er deg nå. Kan du være så snill å være mer konsekvent i hva du mener? 

 

Anonymkode: 8ad48...c17

Jeg er litt usikker på hva du mener. Med mindre jeg har fravær er det kun meg som tar seg av den daglige modereringen, tidligere var det tidligere forumansvarlig og meg, men det er det altså ikke lengre. Det finnes to moderatorer, men de er ikke en del av den daglige modereringen. De er innom innimellom for å holde seg oppdatert på forumet og kulturen her og kan rydde nå og da, men den daglige modereringen er det kun jeg som står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i innlegget over. Den daglige modereringen er det kun jeg som står for nå, men at de som er moderatorerer, er innom innimellom for å holde seg oppdatert på forumet og kulturen, og kan rydde nå og da.

Dette ble påpekt ettersom det ble sagt at siden jeg nå er ansatt i Egmont og har flere med på laget så burde det ryddes oftere så påpeker jeg at det faktisk er blitt færre i den daglige modereringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 4.9.2022 den 14.10):

Som jeg skrev i innlegget over. Den daglige modereringen er det kun jeg som står for nå, men at de som er moderatorerer, er innom innimellom for å holde seg oppdatert på forumet og kulturen, og kan rydde nå og da.

Dette ble påpekt ettersom det ble sagt at siden jeg nå er ansatt i Egmont og har flere med på laget så burde det ryddes oftere så påpeker jeg at det faktisk er blitt færre i den daglige modereringen.

Hvorfor står de moderatorene som brukermoderatorer når de er moderatorer fra Kvinneguiden? Jeg trodde at brukermoderatorer var et tilbakelagt kapittel her inne?

Anonymkode: bc68e...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...