Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #1 Skrevet 28. august 2022 Vi har god råd, så står ikke på pengene, men mer gavmildheten. Min mor har ikke mye, men insisterer på å gi til ungene av det lille hun har. Og blir irritert om jeg protesterer. Svigers har masse penger, flere millioner på konto og gjeldfrie eiendommer, men de har aldri gitt ei krone eller et par sokker utenom bursdag og jul! Veldig ulikt fra min mor som unngår å kjøpe ting til seg selv for at barnebarna skal få. Hos dere? Anonymkode: 1de4f...e24
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #2 Skrevet 28. august 2022 Det har aldri skjedd. Jeg har heller aldri tenkt at det har vært nødvendig/naturlig heller, selv om vi har et nært forhold til begge par. De får klær eller penger til klær eller annet de ønsker seg til jul og bursdag. Anonymkode: 0539a...4b8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #3 Skrevet 28. august 2022 Ja svigermor er flink og handler mye på salg så da kan det komme litt klær nå og da. Eldste fikk nettopp 3 par sokker da han sliter ut sokker ganske raskt. Yngste begynte på skole nå, så han fikk seg en fleecegenser. Mine foreldre kjøper ikke ofte utenom bursdag/jul da de vet at vår har nok klær. Men så kan det hende at mamma kommer over noen gode tilbud, da ringer hun først for å høre om det er noe de trenger. Anonymkode: 0559a...464
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #4 Skrevet 28. august 2022 Svigermor handler en del, særlig på salg. Mye fine ting også, og jeg er takknemlig for det, men det blir i praksis også en god del som ungene ikke trenger, og som ikke blir brukt så mye som det burde. Moren min kjøper ikke klær til dem. Men har alltid rom for å ha dem på besøk, alltid et åpent fang osv, er alltid behjelpelig med pass og overnatting osv. Jeg tenker at de bare har ulike måter å vise kjærlighet og omsorg på, og henger meg ikke opp i forskjellen på det punktet. Anonymkode: ca8cd...f44
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #5 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Svigermor handler en del, særlig på salg. Mye fine ting også, og jeg er takknemlig for det, men det blir i praksis også en god del som ungene ikke trenger, og som ikke blir brukt så mye som det burde. Moren min kjøper ikke klær til dem. Men har alltid rom for å ha dem på besøk, alltid et åpent fang osv, er alltid behjelpelig med pass og overnatting osv. Jeg tenker at de bare har ulike måter å vise kjærlighet og omsorg på, og henger meg ikke opp i forskjellen på det punktet. Anonymkode: ca8cd...f44 Jeg synes egentlig at det er mest naturlig at vi foreldre kjøper klær til dem, det er vi som vet hva de trenger. Det er selvfølgelig hyggelig med alt det fine som svigermor kjøper, men jeg ville ikke ha reagert om hun ikke gjorde det. Anonymkode: ca8cd...f44
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #6 Skrevet 28. august 2022 Mamma er omtrent som din mor, bare at hun ikke gir klær, men mye annet. Hun vil at det hun gir barnebarna skal være noe ekstra til dem som de ellers ikke hadde fått, ikke noe som letter byrden for oss foreldre. Når de blir større og begynner å interessere seg for kule klær, så blir det sikkert litt av det og. Mine svigerforeldre er som dine. Jeg tenker litt at det er det som er normalt, og at det er din og min mor som er spesielle. Man får sette pris på det man får og ikke tenke så mye på hva man ikke får. Anonymkode: fdf4d...08c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #7 Skrevet 28. august 2022 Nei, klær har vi aldri fått til dem. Men svigerforeldrene mine er mye mer gavmilde enn mine foreldre. Svigers kommer gjerne med noen penger ved sesongbytte, kan fint få en tusenlapp derfra når det må kjøpes inn nye vinterdresser o.l. De gir også feriepenger, litt penger når vi skal noe, inviterer ungene på kakebaking osv osv. Svigermor kommer også gjerne med mat, om hun er i en butikk med salg på kjøttdeig kjøper hun med 4 pakker til meg og svinger innom med de så jeg kan putte de i fryseren. Kyllingfilet, kaffe osv, ting hun vet vi bruker, kommer hun over et tilbud tar hun med til oss også. Mine foreldre inviterer aldri og gir aldri, ikke så mye som en 20 kroning til 17.mai. Så her er kontrasten ganske stor her også, selv om ingen gir klær. Anonymkode: 53cdb...be8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #8 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har god råd, så står ikke på pengene, men mer gavmildheten. Min mor har ikke mye, men insisterer på å gi til ungene av det lille hun har. Og blir irritert om jeg protesterer. Svigers har masse penger, flere millioner på konto og gjeldfrie eiendommer, men de har aldri gitt ei krone eller et par sokker utenom bursdag og jul! Veldig ulikt fra min mor som unngår å kjøpe ting til seg selv for at barnebarna skal få. Hos dere? Anonymkode: 1de4f...e24 Hvorfor skulle svigerforeldre kjøpe klær til barna utenom jul og bursdag selv om de har masse penger?? Anonymkode: 1a28f...81d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #9 Skrevet 28. august 2022 Svigermor strikket en genser en gang, ellers ikke. Anonymkode: b80c2...9cb
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #10 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor skulle svigerforeldre kjøpe klær til barna utenom jul og bursdag selv om de har masse penger?? Anonymkode: 1a28f...81d Vil ikke du gi dine barnebarn noe ekstra? For meg er det helt naturlig. Niesen min har fått barn, og jeg kjøper stadig noe til hennes lille. Tanken på og aldri gi et par spasersko engang til mine barnebarn virker så fjern! Anonymkode: 1de4f...e24
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #11 Skrevet 28. august 2022 Nei, men de får fine gaver til jul og bursdager, og « feriepenger» til vinter/sommer/høst ferier. Og besteforeldrene gir dem gaver i fondsparing. Så de får mer enn nok. Anonymkode: acba0...a79
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #12 Skrevet 28. august 2022 Farmoren til barna har kjøpt noe. Men bare fordi hun mener at jeg kjøper for dårlige klær. Når de er hos far skal de bruke merkeklær. Handler alt av yttertøy og sportsklær på Anton sport. Mamma har hjulpet med når jeg ikke har hatt råd fordi faren ikke har hatt råd til bidrag før jeg sendte avtalen til NAV Anonymkode: 4bcd2...4ac
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #13 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vil ikke du gi dine barnebarn noe ekstra? For meg er det helt naturlig. Niesen min har fått barn, og jeg kjøper stadig noe til hennes lille. Tanken på og aldri gi et par spasersko engang til mine barnebarn virker så fjern! Anonymkode: 1de4f...e24 Spasersko? Vel, vi får mye av mine foreldre, men da i form av at de spør om det er noe barna trenger, også overfører de penger. De gir ikke så mye leker osv utenom, for vi ønsker ikke at barna skal få og få. Bortskjemte barn er det verste som finnes. Anonymkode: 564ea...cf7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #14 Skrevet 28. august 2022 Mamma kjøper litt klær på salg innimellom og strikker masse ulltøy til alle barnebarna (hun har 4). Strikker også til oss voksne. Pappa betaler gjerne for ytterklær og sko. Jeg ber aldri om det, men når vi er på butikk sammen, velger han ofte å betale. (Eks)svigers gir også litt klær her og der, det samme gjør stebesteforeldre. De kjøper alltid til sønnen min når de gir noe til sine biologiske barnebarn på ferie eller som en oppmerksomhet. Jeg gjør det samme til alle mine 5 tantebarn. Det drypper litt her og der. Det er sånn vår storfamilie fungerer og det er ingen bortskjemte her. Anonymkode: 93f70...dd2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #15 Skrevet 28. august 2022 Det hender at mamma kjøper et plagg hvis hun er på ferietur eller noe, som oftest blir det heller en leke eller noe annet. Men jeg forventer det ikke, og ville ikke reagert hvis hun ikke kjøpte noe utenom bursdag og jul. Hun er tilstedeværende i livet vårt. Det er det som betyr noe. Anonymkode: 04da5...580
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #16 Skrevet 28. august 2022 Mine foreldre har kjøpt litt om de har kommet over noe de synes er veldig fint eller et veldig godt tilbud. Mamma ringte en gang fra en barnetøybutikk som hadde opphørssalg og da handlet hun masse fint til halv pris. Svigerforeldrene er som HI sine. Masse penger, men gir ingenting annet enn til bursdag og jul. De klærne de har gitt har også alltid vært "til å vokse i". Typ str. 122 da barnet brukte 98. Det lå nok et lite stikk i det for svigermor ville aldri tro på den størrelsen vi oppga. Hun mente alltid at barna våre (gutter) måtte være mye større. Det "morsomme" er at mannens søster alltid fikk tøy som var for smått til sine for de var så "nette og søte" (jenter) i følge svigermor. Anonymkode: 767a3...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå