Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Timespris opp til nesten 9 kroner Jeg blir helt svett, gruer meg til vinteren, det kommer til å svi. Har ingen andre varmemuligheter enn strøm. Flere som bekymrer seg over strømprisene? Anonymkode: 2e6b3...238
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Ja. Jeg skulle ønske vi kunne bygge ledninger mellom nord og sør for kraft som ikke ble eksportert ut av lendet, slik at vi kunne utjevne forskjeller uten å pålegge de som bor nord for Dovre den ekstrabelastningen vi har i sør. Vi har heller ikke annen varmekilde enn strøm, men har for så vidt et relativt nytt og godt isolert hus. Hadde det enda bare vært strømregningene som økte, og ikke matvarer, renter, drivstoff og råvarer samtidig. Anonymkode: b0256...380
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Det tok lang tid før jeg skjønte at det smarte var å skru av varmtvannstanken på dagtid. Den suger strøm! Nå har vi gått fra å bruke 500 kroner om dagen til kanskje 100. Litt mer når vi lader bil, selvsagt. Det er så dyrt at det er kvalmt. Jeg vasker ikke klær før jeg må (selvom det ikke tar så mye strøm, faktisk) og bruker airfryer mer enn stekeovn og platetopp. Anonymkode: ebee1...a92
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Husk på hva Erna og Støre sa sammen. Vi må vise solidaritet med Europa, den som protesterer mot prisene er en putinist. Hvis du klager på prisene så går du Putins ærend. Ikke vær som Marthe og Sigbjørn, de klager på strømprisen. https://www.nrk.no/rogaland/stromkrisen_-bonder-ma-destruere-avlinger-1.16077698 Vær som Erna og Støre, de hyller strømprisene og synes det er bra at markedet styrer strømprisene. Anonymkode: 4141a...56a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Husk på hva Erna og Støre sa sammen. Vi må vise solidaritet med Europa, den som protesterer mot prisene er en putinist. Hvis du klager på prisene så går du Putins ærend. Ikke vær som Marthe og Sigbjørn, de klager på strømprisen. https://www.nrk.no/rogaland/stromkrisen_-bonder-ma-destruere-avlinger-1.16077698 Vær som Erna og Støre, de hyller strømprisene og synes det er bra at markedet styrer strømprisene. Anonymkode: 4141a...56a Det var omtrent det de sa ja. Og i tillegg klarte Støre å kalle Listhaug for en «økonomisk vaksinemotstander.» Hva prøvde han å oppnå med det? Hilsen ei som mistet et nært familiemedlem til Astra Seneca-vaksinen Anonymkode: a5de8...955
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Timespris opp til nesten 9 kroner Jeg blir helt svett, gruer meg til vinteren, det kommer til å svi. Har ingen andre varmemuligheter enn strøm. Flere som bekymrer seg over strømprisene? Anonymkode: 2e6b3...238 Så hvorfor har du ikke fastpris, er jo mye billigere... 2.60 kr per kwt hele døgnet. Anonymkode: a5f20...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så hvorfor har du ikke fastpris, er jo mye billigere... 2.60 kr per kwt hele døgnet. Anonymkode: a5f20...cd6 Det er LITT sent å foreslå det nå, eller? Anonymkode: ebee1...a92
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så hvorfor har du ikke fastpris, er jo mye billigere... 2.60 kr per kwt hele døgnet. Anonymkode: a5f20...cd6 Prøver du å være morsom eller? Hi Anonymkode: 2e6b3...238
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Det tok lang tid før jeg skjønte at det smarte var å skru av varmtvannstanken på dagtid. Den suger strøm! Nå har vi gått fra å bruke 500 kroner om dagen til kanskje 100. Litt mer når vi lader bil, selvsagt. Det er så dyrt at det er kvalmt. Jeg vasker ikke klær før jeg må (selvom det ikke tar så mye strøm, faktisk) og bruker airfryer mer enn stekeovn og platetopp. Anonymkode: ebee1...a92 Det er ikke lurt å skru av varmtvannstanken! Da får du perfekt forhold til grovekst av bakterier (legionella og ect) Heller bruk mindre varmt vann, når tanken er varmet opp bruker den ikke mye strøm for å holde på temp. Når en derimot dusjer/bruker vann så fyller den på iskaldt vann rett på tank og varmeelementene slår seg på fullt. Anonymkode: 5b131...fd6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke lurt å skru av varmtvannstanken! Da får du perfekt forhold til grovekst av bakterier (legionella og ect) Heller bruk mindre varmt vann, når tanken er varmet opp bruker den ikke mye strøm for å holde på temp. Når en derimot dusjer/bruker vann så fyller den på iskaldt vann rett på tank og varmeelementene slår seg på fullt. Anonymkode: 5b131...fd6 Den er skrudd av i 10 timer. Står den på varmer den hver halvtime som resulterer i et jevnt forbruk på 2500 kwt gjennom døgnet. Nå er vi nede på 300 fra morgen til kveld. Anonymkode: ebee1...a92
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Den er skrudd av i 10 timer. Står den på varmer den hver halvtime som resulterer i et jevnt forbruk på 2500 kwt gjennom døgnet. Nå er vi nede på 300 fra morgen til kveld. Anonymkode: ebee1...a92 Ok, dere som får problemer med bakterier i vannet, ikke meg. Det er bare å Google og se hva dere eksponerer dere for. Så har jeg i hvert fall sagt at det er særdeles lite lurt valg. Anonymkode: 5b131...fd6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ok, dere som får problemer med bakterier i vannet, ikke meg. Det er bare å Google og se hva dere eksponerer dere for. Så har jeg i hvert fall sagt at det er særdeles lite lurt valg. Anonymkode: 5b131...fd6 Det er tatt med i vurderingen, men takk for bekymringen Anonymkode: ebee1...a92
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Det er LITT sent å foreslå det nå, eller? Anonymkode: ebee1...a92 Selvfølgelig ikke. Du kan jo få fastpris akkurat når det passer seg. Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Prøver du å være morsom eller? Hi Anonymkode: 2e6b3...238 Nei. Det er jeg ikke. Dere må følge litt med. Ringe strømselskapet deres å høre hva de kan tilby. Snakk om å være tankeløs altså. Anonymkode: a5f20...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig ikke. Du kan jo få fastpris akkurat når det passer seg. Nei. Det er jeg ikke. Dere må følge litt med. Ringe strømselskapet deres å høre hva de kan tilby. Snakk om å være tankeløs altså. Anonymkode: a5f20...cd6 det finnes _ingen_ strømselskap som tilbyr fastpris nå. Anonymkode: ebee1...a92
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): det finnes _ingen_ strømselskap som tilbyr fastpris nå. Anonymkode: ebee1...a92 Jo, det gjør det! Men greit, bare sitt der å ha feil, jeg gir meg. Anonymkode: a5f20...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #16 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jo, det gjør det! Men greit, bare sitt der å ha feil, jeg gir meg. Anonymkode: a5f20...cd6 Gi meg ett eksempel. For jeg har ringt alle Anonymkode: ebee1...a92
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Husk på hva Erna og Støre sa sammen. Vi må vise solidaritet med Europa, den som protesterer mot prisene er en putinist. Hvis du klager på prisene så går du Putins ærend. Ikke vær som Marthe og Sigbjørn, de klager på strømprisen. https://www.nrk.no/rogaland/stromkrisen_-bonder-ma-destruere-avlinger-1.16077698 Vær som Erna og Støre, de hyller strømprisene og synes det er bra at markedet styrer strømprisene. Anonymkode: 4141a...56a Jeg synes det er helt utrolig hva de to kan få seg til å si. I 2018 satt Nato i møte hvor blant annet Tyskland fikk så ørene flagret av Trump for å gjøre seg avhengig av russisk gass samtidig som de søkte til USA for beskyttelse. Trump er en løs kanon som skyter fra hofta, men rett skal være rett og her var han spot on. Så ingen unnskyldning for å legge ned kjernekraftverk og fortsette den retningen. Men det valget tok de i Tyskland, politikk vi har null kontroll over og kjørte hardt på Nord Stream-prosjektet. Ideen om økonomisk gevinst trumfet uroen rundt politikken. Allikevel skal vi ha solidaritet, vannmagasinene våre har aldri hatt så lav fyllingsgrad, fremdeles eksporterer vi. Det er ingen hjelp i å koble seg på nettet til nord, de har rundt 8 Thw overskudd i dag, men skal bygge ut industri som på sikt vil fylle det behovet. Eneste resultat ved å gjøre dette er å legge enda større del av landet vårt under samme uføre, dagens overskudd i nord er knapt en liten fjert sammenlignet med energibehovet i Europa nå. I solidaritet sørger de for at det norske næringslivet forvitrer, mens de vurderer støtte i form av lån (har du hørt for noe tull av ett forslag?) For man redder jo andre ved å skape krise i eget land? Eller? Vi skal ha solidaritet med Ukraina, ikke politisk vanstyre i Tyskland. Anonymkode: 3cfcc...3bf
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #18 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg synes det er helt utrolig hva de to kan få seg til å si. I 2018 satt Nato i møte hvor blant annet Tyskland fikk så ørene flagret av Trump for å gjøre seg avhengig av russisk gass samtidig som de søkte til USA for beskyttelse. Trump er en løs kanon som skyter fra hofta, men rett skal være rett og her var han spot on. Så ingen unnskyldning for å legge ned kjernekraftverk og fortsette den retningen. Men det valget tok de i Tyskland, politikk vi har null kontroll over og kjørte hardt på Nord Stream-prosjektet. Ideen om økonomisk gevinst trumfet uroen rundt politikken. Allikevel skal vi ha solidaritet, vannmagasinene våre har aldri hatt så lav fyllingsgrad, fremdeles eksporterer vi. Det er ingen hjelp i å koble seg på nettet til nord, de har rundt 8 Thw overskudd i dag, men skal bygge ut industri som på sikt vil fylle det behovet. Eneste resultat ved å gjøre dette er å legge enda større del av landet vårt under samme uføre, dagens overskudd i nord er knapt en liten fjert sammenlignet med energibehovet i Europa nå. I solidaritet sørger de for at det norske næringslivet forvitrer, mens de vurderer støtte i form av lån (har du hørt for noe tull av ett forslag?) For man redder jo andre ved å skape krise i eget land? Eller? Vi skal ha solidaritet med Ukraina, ikke politisk vanstyre i Tyskland. Anonymkode: 3cfcc...3bf Gro ønsket å bli leder for VHO (WHO på engelsk), Stoltenberg for NATO. Jeg lurer på hva det er Støre håper på? Anonymkode: 4141a...56a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #19 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Gi meg ett eksempel. For jeg har ringt alle Anonymkode: ebee1...a92 Ringt alle? Det er imponerende at du til og med kjenner til alle strømselskap i Norge. Det må ha tatt deg minst en hel dag å ringe alle sammen. Wattn har f.eks fastpris. Så klart ikke til 260 øre nå. Fastpris er alltid gambling. Anonymkode: ccc13...e19
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #20 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ringt alle? Det er imponerende at du til og med kjenner til alle strømselskap i Norge. Det må ha tatt deg minst en hel dag å ringe alle sammen. Wattn har f.eks fastpris. Så klart ikke til 260 øre nå. Fastpris er alltid gambling. Anonymkode: ccc13...e19 De tilbyr som så mange andre, ikke fastpris til SørNorge. Hi Anonymkode: 2e6b3...238
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #21 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ringt alle? Det er imponerende at du til og med kjenner til alle strømselskap i Norge. Det må ha tatt deg minst en hel dag å ringe alle sammen. Wattn har f.eks fastpris. Så klart ikke til 260 øre nå. Fastpris er alltid gambling. Anonymkode: ccc13...e19 Ikke til oss som kunne trengt det, nei. Du skjønner vel at HI bor i sør-Norge, som meg, når hun klager på at snittprisen er 8 kr? Da hjelper det ikke å ringe strømselskap Nord for Sinsen Anonymkode: ebee1...a92
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #22 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ringt alle? Det er imponerende at du til og med kjenner til alle strømselskap i Norge. Det må ha tatt deg minst en hel dag å ringe alle sammen. Wattn har f.eks fastpris. Så klart ikke til 260 øre nå. Fastpris er alltid gambling. Anonymkode: ccc13...e19 Hvor ble du av, du arrogante som visste om en hel masse strømselskap som tilbyr fastpris nå? Wattn er altså ute av bildet, siden de ikke tilbyr innenfor NO1, NO2 eller NO5. Få høre andre eksempler? Som faktisk tilbyr innenfor disse regionene? Anonymkode: 4141a...56a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #23 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det tok lang tid før jeg skjønte at det smarte var å skru av varmtvannstanken på dagtid. Den suger strøm! Nå har vi gått fra å bruke 500 kroner om dagen til kanskje 100. Litt mer når vi lader bil, selvsagt. Det er så dyrt at det er kvalmt. Jeg vasker ikke klær før jeg må (selvom det ikke tar så mye strøm, faktisk) og bruker airfryer mer enn stekeovn og platetopp. Anonymkode: ebee1...a92 Blir det ikke bakterier i varmtvannstanken da? Anonymkode: aa2be...4f0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #24 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Hvor ble du av, du arrogante som visste om en hel masse strømselskap som tilbyr fastpris nå? Wattn er altså ute av bildet, siden de ikke tilbyr innenfor NO1, NO2 eller NO5. Få høre andre eksempler? Som faktisk tilbyr innenfor disse regionene? Anonymkode: 4141a...56a Hjelpes for et språk på deg da. Hvem er arrogant egentlig og hvorfor? Du påstår at du har ringt til over 100 strømselskap. Wattn tilbyr fastprisavtale til både NO1 og NO5. Bare til å gidde å sjekke. https://wattn.no/privat/produkter/fast Anonymkode: ccc13...e19
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #25 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Blir det ikke bakterier i varmtvannstanken da? Anonymkode: aa2be...4f0 Ikke hvis man passer på at vannet er skikkelig varmet opp igjen når det skal dusjes. Vi dusjer stort sett på morningen, og da er det varmet opp Anonymkode: ebee1...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå