Gå til innhold

ENDELIG klarer jeg å gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde prøvd alt. Synes jeg har spist lite, sunt, har i flere perioder spist mer eller mindre lavkarbo, men vekta har stått stille.

Så snakket mannen min om appen LifeSum og jeg tenkte jeg skulle prøve. Det er nå tre uker siden og 3 kilo siden!!! Jeg har ikke gått ned så mye som 3 kilo på nærmere ti år, så jeg er veldig glad :) Gått ned fra 67 til 64 kg, men er ikke i mål.

Uansett, det appen gjør er at man registrerer strekkode på ting man spiser (eller søker dem opp om de ikke har strekkode, de har alt i appen) også legger inn hvor mye av det man spiser. Jeg fant jo ut at jeg som TRODDE jeg hadde spist sånn 1500 kalorier om dagen i virkeligheten har spist over 2000 stort sett :P Satte målet ned til 1300 kalorier, men siden jeg har Apple Watch og den får informasjon fra Apple Health, øker "kaloribudsjettet" når jeg trener :) Så etter en halvtimes treningsøkt kan jeg plutselig spise 1500 kalorier den dagen i stedet. Men jeg har prøvd å ligge litt under på de dagene også (spise sånn 1400 i stedet for 1500 totalt).

Jeg synes det er enkelt, og ikke minst veldig bevisstgjørende. Jeg spiser også svært moderalt lavkarbo (valgte easy ketogenic der man kan ha opp til 100 gram karmer om dagen), og prøver å spise mest sunn mat.

Jeg har prøvd så mye hardere før uten å gå ned i vekt, men når jeg fikk den appen (hadde gratisvarianten de første to ukene, men kjøpte premium for en uke siden) så har det blitt veldig enkelt.

Dette er ikke en reklame for LifeSum. Sikker på at andre apper som Fitness Pal og lignende fungerer like bra, og om du er flink til å registrere ting selv, kan jo en kalkulator og en notatblokk gjøre samme nytten, men det hadde jeg ikke giddet, og da hadde det bare sklidd ut for min del

Uansett, ville bare dele dette med de av dere som er like frustrert som jeg har vært med at man ikke går ned i vekt selv om man ter ganske sikker på at man spiser lite og sunt. ❤️ 

Anonymkode: e6dfe...4bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at Lifesum er den beste appen, fordelen til fitness pal er at den lettere synkroniserer med pulsklokke hvis en har det, men jeg synes den er langt mer knotete å registrere mat. 

Gratulerer med de gode vanene, godt jobba 💪🏻

Anonymkode: febd8...97b

Skrevet

Har også gått ned 3 kg på 1 måned ved å telle kalorier, spiser ca 1200 per dag siden jeg ikke får trent så mye. 

Anonymkode: dff58...7ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Enig i at Lifesum er den beste appen, fordelen til fitness pal er at den lettere synkroniserer med pulsklokke hvis en har det, men jeg synes den er langt mer knotete å registrere mat. 

Gratulerer med de gode vanene, godt jobba 💪🏻

Anonymkode: febd8...97b

Tusen takk! Min Apple Watch måler også puls, så da trenger jeg ikke tenke på det (for alt synkroniseres via Helse-appen :) ) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Har også gått ned 3 kg på 1 måned ved å telle kalorier, spiser ca 1200 per dag siden jeg ikke får trent så mye. 

Anonymkode: dff58...7ac

Så bra :)

Skrevet

Jeg syntes det ble for mye å styre med da jeg brukte lifesum. Jeg ble helt opphengt i den, klokka og glemte livet rundt meg. Nå har jeg kuttet alt av apper, og har så mye tid til overs. For å gå ned i vekt har jeg istedet kuttet et måltid om dagen, enten frokost eller lunsj, slik at jeg bare spiser to ganger om dagen. Ingen mellommåltider. Merker så forskjell på kroppen, den syns det er deilig å hele tiden slippe å ha noe å jobbe med. 

Anonymkode: c3715...3ab

Skrevet

4 kg ned på 2 uker ved å spise 2/3 måltider mellom 11 -19. 

Anonymkode: 73cf6...f01

Skrevet

Bruker lifesum kun for å registrere vekten og midjemål for å se fremgang.

Tar jo vinter og vår å registrere all maten og drikken. Kutter ned på fjasemat og snacks, spiser mye frukt og grønt, grovt hjemmebakt brød og knekkebrød, cottage cheese, mye egg, noen nøtter. Godteri i helgene og litt mye kalorier fra alkohol.

Ned 0,5 kg i uka , gått ned 3 kg. Sakte men sikkert og uten stress. Orker ikke bruke mye tid på apper og pulsklokker

Anonymkode: a5755...c05

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg syntes det ble for mye å styre med da jeg brukte lifesum. Jeg ble helt opphengt i den, klokka og glemte livet rundt meg. Nå har jeg kuttet alt av apper, og har så mye tid til overs. For å gå ned i vekt har jeg istedet kuttet et måltid om dagen, enten frokost eller lunsj, slik at jeg bare spiser to ganger om dagen. Ingen mellommåltider. Merker så forskjell på kroppen, den syns det er deilig å hele tiden slippe å ha noe å jobbe med. 

Anonymkode: c3715...3ab

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

4 kg ned på 2 uker ved å spise 2/3 måltider mellom 11 -19. 

Anonymkode: 73cf6...f01

Jeg holdt også lenge på med den slags type faste, altså at jeg bare spiste innenfor 11 og 18, for eksempel, men jeg spiste likevel for mye innenfor de tidspunktene til at jeg klarte å gå ned i vekt... Jeg har ikke klart å gå ned i vekt med noen andre metoder enn med LifeSum, men grunnen er jo ikke appen i seg selv, men at jeg har fått et bevisst forhold til kalorier. har ting strekkoder eller er lette å registrere gjør jeg det, hvis ikke gjetter jeg hva de veier. Tar meg totalt 5 minutter totalt om dagen å registrere ting i LifeSum, men jeg spiser bare 2, maks 3 ganger om dagen (prøver fortsatt å holde måltidene til mellom 11 og 18, men er noen unntak)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...