Gå til innhold

Hvorfor går enkelte med mobilen slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått endel turer i det siste, og opplever at mange holder telefonen bare opp foran ansiktet når de snakker i den. De ser ikke på skjermen/ringer med bilde, de bare holder den slik med høytaler på istedenfor å snakke i den vanlig eller med headset.

Dette er nesten uten unntak folk som ikke snakker norsk. Og de snakker høyt! Det skingrer langt avgårde. Er dette mer vanlig blant ikkenorske folk, eller er det fordi de tenker ingen forstår dem likevel? Ble gående bak en i går som gikk slik hele veien, jeg satte meg til slutt ned for å ta pause så jeg kom unna ham. Hørte jo ikke noe annet enn jomingen fra han og tlf hans. 

Det er jo skikkelig irriterende med folk som må snakke med folk på høytaler midt blant folk, og som må snakke så høyt? De tar jo ikke hensyn til andre i det hele tatt! 

Anonymkode: 9010c...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det undres jeg og over. Det gjelder både de som snakker norsk flytende og de som snakker et annet språk.  Jeg skjønner ikke hvorfor de tenker at det er greit at jeg får ta del i samtalen deres. Ofte blir det heller ikke opplyst om at de er på høytaler.  Det er en skikkelig uting. 

Skrevet

Normenn holder den også slik. Ser idiotisk ut. 

Anonymkode: c0c97...772

Skrevet

Jeg har også observert dette, faktisk helst med burmesere. Mannen min snakker også helst på høyttaler, men det er fordi den andre høyttaleren er dårlig/ødelagt.

Anonymkode: 8ff85...5b6

Skrevet

Dårlig oppførsel. Jeg snakker helst unna andre mennesker, snakker ikke i telefon på offentlig transport, og uansett bruker jeg alltid AirPods når jeg snakker i telefonen. 

Anonymkode: 1021d...f05

Skrevet

Dette har jeg også lagt merke til og irritert meg over flere ganger i det siste🙈

På lørdag var jeg med dattera å skulle kjøpe bukse.  Da vi var i klesbutikken kom det ei dame jeg anslår til 60-70 år som holder telefonen slik du beskriver.  Ho pratet voldsomt høyt om absolutt alt.  Slik at det faktisk var irriterende/forstyrrende.  Jeg prøvde å kommunisere med dattera om buksa,  men kjerringa pratet så høyt og så mye og sto i tillegg helt oppå oss da vi var ved prøverommet at jeg til slutt sa til dattera at vi fikk prate sammen da ho var ferdig i telefonen. Dama bare kikka på meg og fortsatte skravlinga.

Ei anna dame i butikken sa til han i kassa at ho kom igjen senere for orket ikke støynivået og livshistorien til enkelte andre kunder i butikken😅🤣 Telefondamen hørte godt hva som ble sagt, men gjorde ikke en eneste mine og fortsatte å prate i telefonen.  Snakket fortsatt i telefonen da vi forlot butikken.  

Anonymkode: 78e4d...08a

Skrevet

Jeg har bare sett utlendinger og enkelte norske tenåringer gjøre dette. Er helt hinsides sykt irriterende. 

Anonymkode: c159b...e5d

Skrevet

Det blir flere og flere som gjør det, og ikke bare hos spesifikt ikke-norske, som du så pent kaller det. 

Datteren min gjør det pga at hun kun får lyd i telefonen på høytaler. Men det kan jo ikke gjelde alle, og noen annen grunn kan jeg ikke tenke meg. 

Anonymkode: 9d8d1...f04

Skrevet

Jeg gjør det, har ødelagt høytaleren i tlf og gidder ikke å kjøpe ny siden alt annet fungerer. Er ikke ofte jeg snakker i den ute men det har hendt hvis det er noe viktig og jeg ikke har med airphones🥴

Anonymkode: 625d8...188

Skrevet

Jobber i butikk og dette er så irriterende. Noen eier rett og slett ikke antenner.

Anonymkode: a6d39...092

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg har også observert dette, faktisk helst med burmesere. Mannen min snakker også helst på høyttaler, men det er fordi den andre høyttaleren er dårlig/ødelagt.

Burmesere??

Anonymkode: 8d7c3...219

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Burmesere??

Anonymkode: 8d7c3...219

Jeg bor på en liten plass. Vi har mennesker fra veldig mange land, men ikke så mange nasjonaliteter med flyktninger. Der er en gruppe burmesere, og de snakker ofte i telefonen på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...