Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #26 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Man får bidrag selvom man har ny mann, ja. Anonymkode: 72de6...b0b Seriøst? Så da skal man sitte med "tre" inntekter og virkelig meske seg i penger som man egentlig ikke fortjener. Anonymkode: 61e4a...b7a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #27 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Seriøst? Så da skal man sitte med "tre" inntekter og virkelig meske seg i penger som man egentlig ikke fortjener. Anonymkode: 61e4a...b7a Man må oppgi at man har fått ny mann. Og man mister stønader for ensidig forsørger. Håper virkelig folk er ærlig med nav Anonymkode: 8b2a7...355
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #28 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo du har det om du kutter ut unødvendige ting som Disney + og treningsabbonement! Trene kan en gjørr i hjemmet eller ute helt gratis! Anonymkode: 9ee5f...098 Ja, men ønsket om dette er der så er prioritert. Anonymkode: f87b2...195
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #29 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja, men ønsket om dette er der så er prioritert. Anonymkode: f87b2...195 Ønske om sydentur er sikkert også der men en kan ikke få råd til alt en vil Anonymkode: 9ee5f...098
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #30 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (På 23.8.2022 den 12.38): Jeg bruker det jeg får til det vi trenger. Klær, fritid, mat osv. Jeg har fått høre at det er feil. Man skal sette det inn på konto til barnet... ellers gjør jeg pengene til mine egne.... Anonymkode: 8b2a7...355 Det er feil at de skal stå på konto, i alle fall! Bidraget er jo til forsørgelse av barnet. Hvis du har for mye penger kan du jo godt starte sparekonto på barnets vegne, men bidragsordningen er for at barna skal ha den levestandarden de ellers ville ha hatt hvis begge foreldrenes inntekt gikk inn i forsørgelsen og forbruket. Så her går det til alt: mat, klær, huslån, forsikringer, strøm, bensin… alt som koster noe i en husholdning. Barnas andel av alt dette skal dekkes av bidraget og av min inntekt. Da er jeg og faren sammen om å forsørge barna. Anonymkode: db2ad...d96
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #31 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Seriøst? Så da skal man sitte med "tre" inntekter og virkelig meske seg i penger som man egentlig ikke fortjener. Anonymkode: 61e4a...b7a Det er jo tull. Den nye samboeren har ikke forsørgeransvar for barn som ikke er hans. Så bidraget skal fortsette til barnet er 18, eller ferdig på vgs. Har ikke noe som helst med ny samboer å gjøre. Anonymkode: db2ad...d96
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #32 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (På 23.8.2022 den 13.17): Kanskje det de mener er at oengene skal settes inn på en konto i barnets navn på lik linje med f.eks. hjelpestønaden vi har fått innvilget? Den utbetales til kontoen til barnet, men meningen er jo å bruke den til det barnet trenger av hjelp og støtte. Barnet trenger f.eks. mye tid, omsorg og tett oppfølging om morgenene og derfor har jeg gått litt ned i stilling slik at jeg kan reise senere til jobb og hjelpestønaden brukes til dette. Anonymkode: 709b6...bb0 Hvis hjelpestønaden brukes til at du kan jobbe mindre, så skal den i alle fall ikke bli stående på barnets konto… Anonymkode: db2ad...d96
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #33 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Men barnet lider ikke økonomisk hos en forelder med normal inntekt. Det at en forelder tjener veldig godt, skal øke levestandarden til exen, det er jo helt på trynet. Anonymkode: 61e4a...b7a Så du tenker at barna aldri skal bli «rikere» enn det en enslig forelder greier å stille opp med? Klart de lider økonomisk under at de kun har en forsørger. Alt er billigere når man er to - man deler på utgifter til hus og husholdning. Du bør selv prøve før du uttaler deg…! Anonymkode: db2ad...d96
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #34 Skrevet 25. august 2022 Om man har råd til å spare det, så fint fir de. Her er det bidrag og barnetrygd det leves av. Det går inn i husholdningen Anonymkode: 48386...19f
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #35 Skrevet 25. august 2022 On 8/23/2022 at 12:38 PM, Anonym bruker said: Jeg bruker det jeg får til det vi trenger. Klær, fritid, mat osv. Jeg har fått høre at det er feil. Man skal sette det inn på konto til barnet... ellers gjør jeg pengene til mine egne.... Anonymkode: 8b2a7...355 Sparer alt til barnet, det er barnet sine penger barnebidrag går til diverse ting hn trenger Anonymkode: df0ac...e15
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #36 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Ønske om sydentur er sikkert også der men en kan ikke få råd til alt en vil Anonymkode: 9ee5f...098 Det er sant. Man må prioritere. Anonymkode: f87b2...195
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #37 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Det er jo tull. Den nye samboeren har ikke forsørgeransvar for barn som ikke er hans. Så bidraget skal fortsette til barnet er 18, eller ferdig på vgs. Har ikke noe som helst med ny samboer å gjøre. Anonymkode: db2ad...d96 Men ny samboer vil jo dekke halve husholdningen, så de får jo plutselig veldig god råd. Da vil jo mor ha penger til overs av sin lønn til å dekke barnets behov. Dette er så gammeldags og høl i hodet. Anonymkode: 61e4a...b7a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #38 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Så du tenker at barna aldri skal bli «rikere» enn det en enslig forelder greier å stille opp med? Klart de lider økonomisk under at de kun har en forsørger. Alt er billigere når man er to - man deler på utgifter til hus og husholdning. Du bør selv prøve før du uttaler deg…! Anonymkode: db2ad...d96 Ja, men så sier de her at bidrag fortsetter selv om budragsmottaker får ny samboer. Da faller jo dete argumentet bort. Anonymkode: 61e4a...b7a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #39 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Men ny samboer vil jo dekke halve husholdningen, så de får jo plutselig veldig god råd. Da vil jo mor ha penger til overs av sin lønn til å dekke barnets behov. Dette er så gammeldags og høl i hodet. Anonymkode: 61e4a...b7a Halvparten av utgiftene til en større bolig enn de ville trengt om ikke mor hadde særkullsbarn... Det er ikke ny mann sitt ansvar å forsørge hennes barn, det skal hun og far til barnet gjøre. Det er jammen ikke mange fordeler med å være skilsmissebarn altså, at mor får litt bedre råd med ny partner er ikke urettferdig. Anonymkode: d0f01...013
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #40 Skrevet 28. august 2022 Sparer til barnet, dbl barnetrygd. Anonymkode: 8e430...c79
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #41 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (På 26.8.2022 den 0.51): Sparer alt til barnet, det er barnet sine penger barnebidrag går til diverse ting hn trenger Anonymkode: df0ac...e15 Nettopp! Som hus, forsikring, helsetjenester, seng, mat, varme, rene klær.... osv. Anonymkode: 04c36...845
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #42 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Nettopp! Som hus, forsikring, helsetjenester, seng, mat, varme, rene klær.... osv. Anonymkode: 04c36...845 Tror du misforsto det innlegget du svarte på. Hun mente jo at pengene skal direkte til barn som klær eller utstyr. Anonymkode: 9ee5f...098
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #43 Skrevet 28. august 2022 1 hour ago, Anonym bruker said: Nettopp! Som hus, forsikring, helsetjenester, seng, mat, varme, rene klær.... osv. Anonymkode: 04c36...845 jeg bruker barnebidraget på slik ja,ikke barnetrygden, den får barnet hele av Anonymkode: df0ac...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå