Gå til innhold

Hva gjør du med barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker det jeg får til det vi trenger. Klær, fritid, mat osv. Jeg har fått høre at det er feil. Man skal sette det inn på konto til barnet... ellers gjør jeg pengene til mine egne....

Anonymkode: 8b2a7...355

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dummeste jeg har hørt...

Bidraget er jo samværsforelderen sitt bidrag til nettopp bolig, klær, fritidsaktiviteter, sportsutstyr osv.

Den som er samværsforelder skal ikke betale noe annet enn mat og hygieneprodukter når barnet er på samvær, resten skal bidragsmotager betale med bidraget og egne penger.

Anonymkode: d0f01...013

Skrevet

Merkelig tankegang av de som kom med den uttalelsen…Her brukes barnebidraget til det samme som hos deg. Det er jo penger som skal være med å dekke det barna trenger. 

Anonymkode: 4e713...650

Skrevet

Bidraget kommer noen dager før lønn, så jeg bruker det til å betale alle utgiftene. Er det noe til overs, sparer jeg det til ferie. 

Anonymkode: 56e3b...09f

Skrevet

Det er ikke feil, pengene er jo ment å dekke en del av behovet for mat, aktiviteter, bosted for barnet. Kanskje det de mener er at oengene skal settes inn på en konto i barnets navn på lik linje med f.eks. hjelpestønaden vi har fått innvilget? Den utbetales til kontoen til barnet, men meningen er jo å bruke den til det barnet trenger av hjelp og støtte. Barnet trenger f.eks. mye tid, omsorg og tett oppfølging om morgenene og derfor har jeg gått litt ned i stilling slik at jeg kan reise senere til jobb og hjelpestønaden brukes til dette.

Anonymkode: 709b6...bb0

Skrevet

Bruker det på det vi trenger som mat,strøm osv. Men barnet mitt får jo det han trenger av klær,utstyr og fritidsaktivitet også selvfølgelig. Denne måneden har jeg brukt hvertfall 4000 kr bare sønnen min ettersom han trengte ny skolesekk,klær og regntøy. Er heldigvis ikke sånn hver måned.

Anonymkode: 9ee5f...098

Skrevet

Det går inn i driften av familien AS, rett og slett. 

Anonymkode: 9d1f0...0a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg bruker det jeg får til det vi trenger. Klær, fritid, mat osv. Jeg har fått høre at det er feil. Man skal sette det inn på konto til barnet... ellers gjør jeg pengene til mine egne....

En skal IKKE spare bidraget på konto til barnet. Barnet trenger klær, skoleting, utstyr til sommer/vinter, nye og skikkelige sko osv og det koster.

Dette brukes det på hos meg

Anonymkode: 412f6...c44

Skrevet

Det går inn i budsjettet på lik linje med barnetrygden

Anonymkode: 4f241...461

Skrevet

Bidrag er ikke til barnet direkte, det er som alle her sier andel av levevilkår til barnet i det daglige. Så de blandes selvsagt med annen inntekt slik jeg får betalt husleie, strøm, mat, klær og så videre. 

Anonymkode: 8fe08...123

Skrevet

Har tre barn, og sparer mellom 500 og 1000kr til hvert barn i mnd. Dette spares i mitt navn, og tenker å bruke det til konfirmasjon/førerkort blant annet når den tid kommer. Resten får de når de er modne nok til det (20år+).

Helt enig i at barnebidrag skal brukes til utgifter en har med barn. Vi er heldige nå, og begge her tjener greit, så vi har mulighet til å spare litt (men en vet jo aldri hva fremtiden bringer). 

Anonymkode: 7e993...f43

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette med bidrag jeg. Gitt at foreldrene har barna like mye, som de fleste har? Hvorfor skal en betale sin ex for å ha sine egne barn??

Anonymkode: 61e4a...b7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dette med bidrag jeg. Gitt at foreldrene har barna like mye, som de fleste har? Hvorfor skal en betale sin ex for å ha sine egne barn??

Vanlig samvær er annenhvelg helg,ikke 50/50

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Nå er der slett ikke alle som har 50/50 da, det er ikke det mest vanlige enda ihvertfall.

Bidrag når man har 50/50 betales om man har veldig ulik inntekt, for at barnet ikke skal lide økonomisk for at foreldrene er skilt.

Skrevet

Barnebidrag er beregnet for å dekke mnd utgifter som klær, mat, sko osv.

at folk setter de på sparing til konto til barnet hører faktisk ikke hjemme mener jeg! Da har du ikke behov for det. 

Skrevet

Da er hun helt på jordet hun som sa det til meg

Jeg får bidrag pga har de 90%

Ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.8.2022 den 17.20):

Har tre barn, og sparer mellom 500 og 1000kr til hvert barn i mnd. Dette spares i mitt navn, og tenker å bruke det til konfirmasjon/førerkort blant annet når den tid kommer. Resten får de når de er modne nok til det (20år+).

Helt enig i at barnebidrag skal brukes til utgifter en har med barn. Vi er heldige nå, og begge her tjener greit, så vi har mulighet til å spare litt (men en vet jo aldri hva fremtiden bringer). 

Anonymkode: 7e993...f43

Begge? Har du ny mann og får bidrag?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.8.2022 den 18.26):

Nå er der slett ikke alle som har 50/50 da, det er ikke det mest vanlige enda ihvertfall.

Bidrag når man har 50/50 betales om man har veldig ulik inntekt, for at barnet ikke skal lide økonomisk for at foreldrene er skilt.

Men barnet lider ikke økonomisk hos en forelder med normal inntekt. Det at en forelder tjener veldig godt, skal øke levestandarden til exen, det er jo helt på trynet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.8.2022 den 18.07):

Vanlig samvær er annenhvelg helg,ikke 50/50

At ene har de kun annenhver helg? Kjenner ingen som gjør det sånn. Alle har 50/50.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

At ene har de kun annenhver helg? Kjenner ingen som gjør det sånn. Alle har 50/50.

At far har annenhver helg ja.

Screenshot_20220824-211106_Chrome.jpg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.8.2022 den 15.45):

Det går inn i driften av familien AS, rett og slett. 

Anonymkode: 9d1f0...0a4

Samme her 🙂, sist gang jeg skrev det her fikk jeg tyn 😜

Anonymkode: 99da2...3e2

Skrevet

Det går jo til barnet. Som tlf abonnementet, treningsabbonement, Disney +, klær, mat. Sparer ingenting. Har ikke råd til det. 

Anonymkode: f87b2...195

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Begge? Har du ny mann og får bidrag?

Man får bidrag selvom man har ny mann, ja. 

Anonymkode: 72de6...b0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det går jo til barnet. Som tlf abonnementet, treningsabbonement, Disney +, klær, mat. Sparer ingenting. Har ikke råd til det. 

Anonymkode: f87b2...195

Jo du har det om du kutter ut unødvendige ting som Disney + og treningsabbonement! Trene kan en gjørr i hjemmet eller ute helt gratis!

Skrevet

Bruker de på å forsørge ungene selvfølgelig..slik som man skal. 

Anonymkode: 8e4d3...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...