Gå til innhold

Dere som er gift eller samboere gjennom flere år.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Hvis dere har hytte, drar dere iblant hver for dere dit? 

Hvis dere ikke har hytte eller campingvogn på rot, kunne du tenkt deg og kjøpt, eventuelt leid hybel et annet sted til det formålet å få alene tid, eller eventulet med ett eller flere barn en gang iblant? 

Og at ektefellen kunne gjort det samme? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Jeg drar på hytta både med mannen min og hver for oss. Men ikke så mye for at den som er på hytta skal få alenetid. Typisk scenario er mer: Mannen min er borte i helga på konferanse, jeg tar med ungene på hytta. Mannen min jobber på huset med en snekker, vi drar på hytta. Søstera mi og jeg tar med mine og hennes unger på hytta. Osv.

Anonymkode: b32ea...bcb

Skrevet

Litt som hun over, samboeren drar noen ganger på hytta for å snekre og sånt mens jeg er hjemme (det er hans hytte). 

Det hadde vært fint med mer alenetid, men jeg tror jeg hadde foretrukket å ta inn på hotell. Uansett er det vanskelig å få til i praksis. 

Anonymkode: 91865...a39

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Litt som hun over, samboeren drar noen ganger på hytta for å snekre og sånt mens jeg er hjemme (det er hans hytte). 

Det hadde vært fint med mer alenetid, men jeg tror jeg hadde foretrukket å ta inn på hotell. Uansett er det vanskelig å få til i praksis. 

Anonymkode: 91865...a39

Det er to venner som gjør dette nå. Det ene paret har barn, og de tenker at de vil ha et barn hver iblant sånn at barna får alenetid med hver sin forelder. Så at de bytter på å dra og den andre blir hjemme med begge barna. De har kjøpt hybel på 25 kvm som de da skal leie ut i ferier og litt ellers, så de taper ikke på det, tvert imot. Det andre paret har ikke barn og de leier hybel nå i en by et par timer unna. De skal kjøpe etterhvert.

Jeg syns det er en god idé. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (36 minutter siden):

Det er to venner som gjør dette nå. Det ene paret har barn, og de tenker at de vil ha et barn hver iblant sånn at barna får alenetid med hver sin forelder. Så at de bytter på å dra og den andre blir hjemme med begge barna. De har kjøpt hybel på 25 kvm som de da skal leie ut i ferier og litt ellers, så de taper ikke på det, tvert imot. Det andre paret har ikke barn og de leier hybel nå i en by et par timer unna. De skal kjøpe etterhvert.

Jeg syns det er en god idé. 

Det høres ut som dyr alenetid? Bruker de hybelen mye? 

Skrevet

Nei, vi drar som familie hver gang, hender mannen tar en dagstur for å klyppe plen og slik. Jeg jobber hver 2 lørdag ..

Anonymkode: 07154...f82

Gjest NotNaomi
Skrevet
Leverpostei skrev (6 minutter siden):

Det høres ut som dyr alenetid? Bruker de hybelen mye? 

De skal leie ut i ferier og noen helger og eventuellt høytider. Kanskje som pendlerbolig da seg selv vil bruke den fortrinnsvis i helger. 

Skrevet

Har ikke råd til hytte, men hvis vi hadde hatt egen hadde jeg garantert dratt alene for å få tid for meg selv ja .

Anonymkode: d995b...4c8

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke råd til hytte, men hvis vi hadde hatt egen hadde jeg garantert dratt alene for å få tid for meg selv ja .

Anonymkode: d995b...4c8

Det skjønner jeg. 

Jeg tror at egentid er viktig som bare det, og så er det noe med å se ting klarere ved litt avstand? Og, ikke minst å få anledning til å savne hverandre. Akkurat dét tror jeg er veldig viktig. 

Skrevet

Vi har hytte, ja.

Hender den ene drar på hytta med barna om den andre skal jobbe. 

Hender også at vi trenger tid til fullt fokus for å jobbe med noe (jobb eller eksamen/studier), og bruker hytta som «kontor uten forstyrrelser». 

Men aller mest er vi der sammen, det setter jeg mye mer pris på enn alenetid. Og ofte inviterer vi venner og familie til å være der sammen med oss❤️

Anonymkode: 91d76...1f4

Skrevet

Vi har hus i Spania. Mannen og jeg drar ofte enten alene eller med kompis/venninne. Gjerne flere ganger i året. Familien reiser sammen i skoleferiene.

Anonymkode: 87249...8e0

Skrevet

Foreldrene mine har hytte. Jeg elsker å være der, slapper av max og nyter. Mannen liker ikke hyttelivet, blir rastløs og vil heller være hjemme med prosjekter og avslapping. Så jeg reiser på hytta når det passer seg, alene med venninner eller med et eller begge barna. 

Lurt å tilpasse behov og ønsker. 

Vært sammen i 17 år, gift i 13. Kjenner jeg mer og mer får behov til å gjøre ting som gir meg påfyll: konserter, fotballkamp og turer. Gubben treig sånn.. 

Anonymkode: ca732...32c

Skrevet

Svigers har hytte. Vi har ikke brukt den så mye siste årene, grunnet en situasjon hjemme, men nå som ting er litt lettere bruker vi den både hver for oss og hvis vi skal ha en alenekveld bare oss to. Jeg har vært der med svigers også mens mannen har vært opptatt med noe annet. Den ligger bare 35-40 min unna, veldig praktisk. 

Tidligere har vi slått fra oss tanken å kjøpe de ut den dagen de ikke har nytte av den, men nå er jeg faktisk litt i tvil. 

Anonymkode: 76baa...afc

Skrevet

Leie hybel...? Hvorfor det? Det er da bare dyrt. Billigere å ha et hotellrom en gang i mellom.

Når det er sagt: vi har alenetid nok. Vi syns tvert om det er vanskelig å få så mye tid sammen som vi ønsker oss.

Skrevet

Gubben har nok alenetid når han jobber (på anlegg mandag-torsdag). Hvis han i tillegg skal ha masse alenetid når han er hjemme, er det ikke noe vits i å være gift. Da kan jeg bo alene med ungene og ta unna alt, mens han har alenetid - på jobb og utenom jobb. Han er heldigvis enig.

Anonymkode: 2a634...417

Skrevet

Nei, ingen av oss ønsker å ha hytte. Vi har vurdert om vi kanskje skal kjøpe en leilighet utenom hvis barna skal studere, men er usikker. Vi har også vurdert leilighet eller hus i utlandet, noe som frister en værsyk bergenser som meg.

Anonymkode: 25269...9c3

Gjest NotNaomi
Skrevet
Danida skrev (15 timer siden):

Leie hybel...? Hvorfor det? Det er da bare dyrt. Billigere å ha et hotellrom en gang i mellom.

Når det er sagt: vi har alenetid nok. Vi syns tvert om det er vanskelig å få så mye tid sammen som vi ønsker oss.

Ja hvis dere har lite tid sammen så blir det jo ikke noe behov.

Hotell ble upraktisk og dyrt ift kjøp som ene paret har gjort og det andre skal. Kjøp er smartere da de leier ut som nevnt tidligere i tråden. Da tjener de faktisk på det. 

Skrevet

Ja, det hender. Vi har tenåringer som ikke er så glade i å dra på hytta og så har vi mest fri på ulik tid av året. Da passer det greit å dra alene innimellom.

Anonymkode: 01bd3...597

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Gubben har nok alenetid når han jobber (på anlegg mandag-torsdag). Hvis han i tillegg skal ha masse alenetid når han er hjemme, er det ikke noe vits i å være gift. Da kan jeg bo alene med ungene og ta unna alt, mens han har alenetid - på jobb og utenom jobb. Han er heldigvis enig.

Hehe jeg ser virkelig ikke på tiden jeg er på jobb som alenetid! Alenetid er når jeg kan gjøre hva jeg vil.

Anonymkode: 14a32...4e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hehe jeg ser virkelig ikke på tiden jeg er på jobb som alenetid! Alenetid er når jeg kan gjøre hva jeg vil.

Anonymkode: 14a32...4e3

Men han jobber ikke hele døgnet og har nok kveldene for seg selv. 

Anonymkode: beae9...483

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Men han jobber ikke hele døgnet og har nok kveldene for seg selv. 

Anonymkode: beae9...483

Nettopp. Etter at han går av vakt, pleier han å trene, lese bøker, se på TV, prate med kollegaene sine, slappe av og så videre. Alene. 

Skrevet
NotNaomi skrev (7 timer siden):

Ja hvis dere har lite tid sammen så blir det jo ikke noe behov.

Hotell ble upraktisk og dyrt ift kjøp som ene paret har gjort og det andre skal. Kjøp er smartere da de leier ut som nevnt tidligere i tråden. Da tjener de faktisk på det. 

Sikkert fint for dem som liker å vedlikeholde bygningsmasse. Jeg har mer enn nok med huset vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...