Gå til innhold

Dere med de fordømte ungene som skriker hele tida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte unger kan ikke leke uten å skriiiike hele tida. Hva har dere egentlig gjort med dem for å få dem sånn? Er dere døve selv, siden dere ikke har reagert? Enten de er i skolegård, på lekeplass, på strand eller i privat hage så skal det hyyyyyles og de er en pest og en plage.

Anonymkode: 4a43f...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok veldig mange barn er sånn fra naturens side, mye lyd når de leker og koser seg.

Også har vi foreldre veldig forskjellig tålegrense for sånn lyd, og oppdrar ungene deretter.

Noen hysjer på ungene så fort det er over innestemme, mens andre synes det er bare koselig å høre hvor fint de har det.

De aller fleste av oss er nok et sted midt på treet, men når noen i hver ende av skalaen er naboer, da kan nok foreldre som foretrekker hviskeleken bli temmelig svett i øra ja 😉

Anonymkode: cb059...cbc

Skrevet

Jeg tror det er en stor fordel at barna bruker stemmen sin og ikke er redde for å ta plass. Det er i hvertfall bedre med dem som er høylytte enn dem som går rundt og nesten hvisker. 

Anonymkode: 1aebc...558

Skrevet

Vi har en sånn nabounge på sju år. Skriker og roper hele tiden. Jeg er stadig ute og ber henne slutte, hun sier okei, men to sekunder etter skriker hun igjen. Dritslitsomt.

Anonymkode: f728b...439

Gjest NotNaomi
Skrevet

En ser nok noen ganger lett hvem som blir midtpunkt eller kommer seg opp og frem her i verden noen ganger 😅 allerede fra de er små altså. Det er jo en måte å uttrykke seg på, bli hørt, få oppmerksomhet og tørre å bruke stemmen. Det stabiliserer seg jo etterhvert, sånn at de moderer seg mht "støy" Det er liksom ikke helt greit i mitt hode å hysje på barn, men det er fint å lære dem mer hensynsfull måte å uttrykke seg på noen ganger så klart. 

Skrevet
NotNaomi skrev (23 minutter siden):

En ser nok noen ganger lett hvem som blir midtpunkt eller kommer seg opp og frem her i verden noen ganger 😅 allerede fra de er små altså. Det er jo en måte å uttrykke seg på, bli hørt, få oppmerksomhet og tørre å bruke stemmen. Det stabiliserer seg jo etterhvert, sånn at de moderer seg mht "støy" Det er liksom ikke helt greit i mitt hode å hysje på barn, men det er fint å lære dem mer hensynsfull måte å uttrykke seg på noen ganger så klart. 

Tvert om tror jeg, de som hyler etter oppmerksomhet som barn havner i beste fall på Paradis Hotel

Anonymkode: e8698...301

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tvert om tror jeg, de som hyler etter oppmerksomhet som barn havner i beste fall på Paradis Hotel

Tror du? 🙂

Skrevet

Jeg takler ikke skriking og sutring. Det er to ting jeg får helt mark av! Og det vet heldigvis ungene mine. De må gjerne skravle og le og herje, men ikke skrik!!! Alle ungene har hatt venner som skriker og da sier jeg til mitt barn at de skal roe ned, så følger de andre på 

Anonymkode: c3a49...5f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror nok veldig mange barn er sånn fra naturens side, mye lyd når de leker og koser seg.

Også har vi foreldre veldig forskjellig tålegrense for sånn lyd, og oppdrar ungene deretter.

Noen hysjer på ungene så fort det er over innestemme, mens andre synes det er bare koselig å høre hvor fint de har det.

De aller fleste av oss er nok et sted midt på treet, men når noen i hver ende av skalaen er naboer, da kan nok foreldre som foretrekker hviskeleken bli temmelig svett i øra ja 😉

Man renger ikke å foretrekke hviskeleken for å bli svett i øra av enkelte unger altså. Mamma har noen i nabolaget, de er ikke nærmeste naboer engang, men når de setter i gang så høres det ut som om noen blir myrdet omtrent.

Anonymkode: f829b...ff2

Skrevet

Dette kan komme for en overtakelse for mange, men det er faktisk mulig å både leke og ha det gøy uten å hyle som et jævla uvær. Ikke bare det, men det går an som voksen å synes det er koselig å vite at barna har det fint uten at det trenger å innebære skriking som ikke hører hjemme hos siviliserte folk. Det finnes, tro det eller ei, mange alternativer mellom hviskeleken og skriking. 

Skrevet
Ekspatt skrev (6 minutter siden):

Dette kan komme for en overtakelse for mange, men det er faktisk mulig å både leke og ha det gøy uten å hyle som et jævla uvær. Ikke bare det, men det går an som voksen å synes det er koselig å vite at barna har det fint uten at det trenger å innebære skriking som ikke hører hjemme hos siviliserte folk. Det finnes, tro det eller ei, mange alternativer mellom hviskeleken og skriking. 

Det er jo det jeg sier, de fleste av oss er nok midt i mellom der...

Skrevet

Det er min erfaring også. De som må ta størst plass fra barnsben av blir sjelden dem som når lengst. De er avhengig av å bli sett og hørt, men når det blir alvor har de ikke annet enn støy å komme med. 

Anonymkode: 18ab0...99f

Skrevet

Her lar vi ikke barna skrike og hule selv om de er ute. Vi sier til de at de kan faktisk snakke normalt. Men har naboer som er veldig tåelrante og de skriker ofte og hyler.. noen tåler kanskje mer enn andre før de gir beskjed eller har en teori at når de er ute så kan de bråke så mye de vil..

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

🤣

Anonymkode: 449eb...8bc

Skrevet

Ute kan alle bruke utestemme så mye de vil. 
Hvis du ikke tåler lyden av menneskestemmer lurer jeg seriøst på hvordan du holder ut lastebiler, busser, biler, fly, tog, hundebjeff, torden, heismusikk, gressklippere, sirener eller snøfresere. 

Anonymkode: 5d244...efb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke tåler lyden av menneskestemmer lurer jeg seriøst på hvordan du holder ut lastebiler, busser, biler, fly, tog, hundebjeff, torden, heismusikk, gressklippere, sirener eller snøfresere. 

Dette må være noe av det minst reflekterte og gjennomtenkte svaret jeg har lest på en stund. 

For det første, det er forskjell på bruken av en menneskestemme. Skriking og hyling er stort sett unødvendig, og fullt mulig å unngå i de fleste situasjoner etter smårollingsalder. Man kan fint både tåle og like lyden av snakking, latter osv., men mislike hyling og skriking. 

For det andre er lydene du ramser opp noe man som regel ikke må lytte til over tid, og kanskje også på langt større avstand. I hvert fall hvor jeg bor er lyden av et fly så vidt hørbart, gressklipperen til naboen er en jevn støy jeg bare hører i omtrent en halvtime annen hver uke osv. Å lytte til nabobarn som skriker og hyler i timesvis hver eneste dag derimot, det tror jeg ærlig talt kan få nervene til de fleste til å krølle seg litt, noe jeg tror de fleste med et snev av empati klarer å forstå  og derfor også prøver å dempe dem litt.

Anonymkode: 83fa5...494

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Sånn sier de som har de mest ufordragelige bråkete ungene.

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sånn sier de som har de mest ufordragelige bråkete ungene.

Du må jo ikke tenke at barn som hyler er ufordragelige? 

Det er bare forskjell på barn som på voksne, og barn bråker, så enkelt er det. Barn skal bruke stemmen sin og de skal bråke.Så er det de som et mer høylytte, og det er det flere grunner til. Det gir seg når de blir eldre. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Det er bare forskjell på barn som på voksne, og barn bråker, så enkelt er det. Barn skal bruke stemmen sin og de skal bråke.Så er det de som et mer høylytte, og det er det flere grunner til. Det gir seg når de blir eldre. 

De gir seg veldig mye før når jeg får tak i dem.

Skrevet

Datteren min med ADHD var sånn som barn. Er rolig nå. Det var hennes måte å uttrykke glede på. Helt innfor så lenge de ikke banner og slenger dritt hele tiden slik en del gjør

Anonymkode: e83dc...285

Skrevet
NotNaomi skrev (7 minutter siden):

Jo, det tenker jeg. Man kan bruke stemmen uten å hyle som de myrdes, det finnes ingen grunn i verden til å ikke lære å ta litt hensyn til andre mennesker.

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

De gir seg veldig mye før når jeg får tak i dem.

Slapp a 😅 barn er det beste som fins. Også når de hyler 🙂 syns det er rart at voksne blir aggresive mot barn egentlig. Menmen

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jo, det tenker jeg. Man kan bruke stemmen uten å hyle som de myrdes, det finnes ingen grunn i verden til å ikke lære å ta litt hensyn til andre mennesker.

De klarer ikke å kontrollere det. De gjør det ikke fordi de er hensynsløse. 

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

De klarer ikke å kontrollere det. De gjør det ikke fordi de er hensynsløse. 

Jo, det klarer de. Det er bare en unnskyldning. Ingen trenger å hyle som stukne griser når de leker.

Skrevet

Mange ulike grunner. 
mine unger kan være høylytte ute, men de var heldigvis ganske like nabobarna. De laget høye lyder når de hadde en lek som tilsvarte høye lyder, de gikk ikke rundt og ropte eller hylte hele tiden. Mine unger og naboungene vet at inne brukes innestemme, så det har aldri vært ett problem hjemme med høy lyd inne. 

Jeg har te tantebarn, de er mer høylytte enn mine både inne og ute. Er vi sammen så sier jeg at inne bruker vi innestemme, noen dager sammen på hytta er lydnivået dempet både inne og ute selv om de fortsatt høres. Jeg maser ikke veldig på de heller og min søster og svoger syns det er helt greit. De snakker også høyere enn meg inne og ute, så hos de så har alle høyere lydnivå enn hos oss. Det er ikke ekstremt, men jeg kjenner det er deilig etter noen dager når de har dempet seg. 

Har en nabo, der kjefter og krangler to av ungene og moren ofte, da går lydnivået fra null til tusen på sekunder. Det er slitsomt å høre på. Nesten vært bedre det generelt var høyt bare. De er slik inne og ute. Faen er ikke slik og har prøvd i alle år å endre dette, men nå har han gitt opp. Han har lært seg til å slå av ørene sine(de er venner av meg, så har snakka litt med han)

Anonymkode: 6b38f...540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...