Gå til innhold

Vi kjøpte eiendom - naboer som drikker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Veldig fornøyd med  eiendommen, mannen er derfra. 

Vi fikk ny nabo, veldig hyggelig men hn har venner som er utenfor vår komfortsone.

De besøkte oss fredag, drakk seg helt hinsides og vi prøvde å si at det er tomt for alkohol her nå, ønsket at de skulle hjem da de var langt mer beruset enn vi selv var. 

Mannen min måtte på toalettet, og da han kan tilbake, observerte han at naboen var i bua vår og forsynte seg med sprit som har stått her fra salget. De kjente tydeligvis til at det var sprit der. De "korket" flaska idet han gikk forbi og uttalte "at nå hadde de tatt resten".

Vi tenker at vi ikke lengre ønsker å ta ta i mot besøk fra naboer. 

 

Tanker?

Anonymkode: 10f27...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Veldig fornøyd med  eiendommen, mannen er derfra. 

Vi fikk ny nabo, veldig hyggelig men hn har venner som er utenfor vår komfortsone.

De besøkte oss fredag, drakk seg helt hinsides og vi prøvde å si at det er tomt for alkohol her nå, ønsket at de skulle hjem da de var langt mer beruset enn vi selv var. 

Mannen min måtte på toalettet, og da han kan tilbake, observerte han at naboen var i bua vår og forsynte seg med sprit som har stått her fra salget. De kjente tydeligvis til at det var sprit der. De "korket" flaska idet han gikk forbi og uttalte "at nå hadde de tatt resten".

Vi tenker at vi ikke lengre ønsker å ta ta i mot besøk fra naboer. 

 

Tanker?

Anonymkode: 10f27...7e7

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen her.

Naboer, venner eller andre som drikker litt for mye på en fest en gang hadde jeg ikke tenkt var problematisk.

At de stjeler, mangler antenner  og ser ut til å ha et alkoholproblem, hadde derimot gjort den uaktuelle å omgås. 

 

Anonymkode: 83715...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Er dette i Trøndelag? 

Jeg tilbringte to uker der engang, og når folk inviterte meg var det full fest og drikking av sprit i bøtter og spann. Men de er av de hyggeligste folka jeg har truffet, fullstendig uten jåleri og tilgjorthet, også når de var edru! 

Så hva er omstendighetene her? Var det fest og det tok av, og hvorfor inviterte dere? Du skriver at naboen er hyggelig, så hvis dere ikke vil ha fest eller invitere så lar dere helt fint være. Det bør heller ikke være et problem å si at dere ikke liker sånn fyll og ihvertfall ikke selvbetjening av sprit. 

Du virker redd, og det må du jo ikke være. Klart, kommer dere fra det såkalte bibelbeltet og har havnet i Trøndelag med festglade mennesker, så vil det nok være et lite kultursjokk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Vurder sikkerhetstiltak: Hvis du er bekymret for at naboene eller deres venner kan komme inn i eiendommen din uten tillatelse, kan du vurdere å forbedre sikkerheten rundt hjemmet ditt, for eksempel ved å installere sikkerhetskameraer eller styrke inngangspunktene. Ta kontakt med lokale myndigheter: Hvis problemet vedvarer og du føler deg trakassert eller utrygg, kan du vurdere å ta kontakt med lokale myndigheter, for eksempel politiet eller kommunen, for å få råd om hvordan du kan håndtere situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installer sikkerhetskameraer rundt eiendommen for å overvåke inngangspunkter og andre områder som er sårbare for uautorisert tilgang. Moderne sikkerhetskameraer kan være tilkoblet internett, slik at du kan overvåke eiendommen din fra en smarttelefon eller datamaskin. Men for mig ville den bedste gave være et boligtilskud https://findboliger.dk/blog/boligst-tte-og-boligsikring-ans-gning-beregning-og-regler-findboliger men jeg er nok bare meget gammel) Forsterk inngangspunktene til hjemmet ditt. Dette kan inkludere å oppgradere låser og dører til mer robuste alternativer. Vurder også å installere en sikkerhetsdør, som er spesielt designet for å motstå inntrengning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...