Gå til innhold

Inspirert - hva elsker dere/eventuelt misliker ved hotellfrokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er såpass voksen at i min barndom var det å bo på hotell luksus, og ikke noe jeg opplevde sammen med min foreldre da vi stort sett dro på besøk til andre slektninger i ferien. Deretter mange overnattinger i gymsaler og lignende gjennom korps og idrett, men av og til så hadde vi korpsturer der vi lå på hotell. Så jeg er nok preget av at hotell er litt luksus for meg. 

Hva elsker der, alternativt misliker dere med hotellfrokost=

Anonymkode: 20442...e28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utvalget

At man ikke trenger velge en ting, men kan ta litt av "alt"

Anonymkode: 38ded...554

Skrevet

Jeg har vokst opp på samme måte som deg, stort sett camping. Hotell var luksus. Men, jeg har med årene blitt en ganske så habil kokk, veldig forkjærlighet for skikkelige råvarer. Jeg spiser ikke mye, men setter veldig pris på mat som er laget på gode råvarer. Derfor har en del mat blitt todelt for min del. Jeg blir oppriktig sur hvis hotellet koster en del, men frokosten består av konsentratjuice og eggerøre på pulverblaning eller hva de nå bruker enkelte steder. Kaffe med melkepulver. 

Derimot blir jeg nesten euforisk når noen gjør det lille ekstra, bruker lokale leverandører, lager egne retter. Det er stor forskjell på smaken til rørosrømme og vanlig rømme, for å ta ett eksempel. Da nyter jeg hver eneste bit ig blir en ganske grei person å være rundt 😂

Anonymkode: 8aff0...9c0

Skrevet

At jeg slipper å gjøre noe annet selv enn å spise. Det er egentlig hele poenget med å spise ute, enten det nå er frokost på hotell eller middag på en restaurant. All maten kan jeg helt fint tilberede eller kjøpe inn selv, men det er deilig å slippe det av og til. 

Anonymkode: 166b7...ec4

Skrevet

Det beste med hotellfrokost er jo at det eneste jeg trenger å gjøre, er å ta den maten jeg vil ha og spise den. Og at kaffen er klar. 

Anonymkode: bb41f...772

Skrevet

Veldig forskjell på hva hotellfrokost er. Jeg bor mye på hotell pga jobb. Hotellfrokost på et «vanlig» hotell er veldig annerledes enn hotellfrokost på The Hub i Oslo blant annet.

Mitt største problem er at jeg ikke er et frokostmenneske overhodet….får ikke i meg mer enn kanskje et knekkebrød før 10-11….så for meg er det bortkasta. Synd…for jeg har sikkert 7-10 overnattinger på The Hub i året og klarer bare ikke….selv om frokostbuffeen der er et eventyr av utvalg

Anonymkode: ffe31...461

Skrevet

Misliker: Er ikke klar for stor frokost så «tidlig» som frokosten serveres. Spiser kanskje bare en croissant og drikker en kopp kaffe eller to på hotell. Føler jeg ikke får utnyttet måltidet skikkelig. Misliker også alle andre i frokostsalen 🤪Kø og trengsel rundt matfatene er lite sjarmerende.

Liker: Utvalget og det at man ikke har noe arbeid med frokosten. Dersom jeg har frokostappetitt, kan jeg kose meg med god mat som jeg gjerne ikke ellers gjør + der er ikke noe arbeid med matlaging, pådekking og opprydding. Av og til lager vi en bedre frokost hjemme, med diverse skåler og fat med mat, og det å rydde mat og diverse av bordene etterpå, er kjipt 😂

Anonymkode: 88843...18f

Skrevet

Det beste er luksusfølelsen ved å komme til dekket bord og avbrekket i hverdagen. 

Skrevet

Jeg liker generelt å "overnatte borte" - (selv om jeg er veldig glad i å være hjemme også, bare så det er sagt). Det er noe med det å være på tur, det å oppleve noe annet, og noen ganger er det herlig å komme til ferdig og rein seng, slippe å vaske etter meg og få maten servert. Jeg synes for eksempel at den maten jeg lager hjemme, for det meste er bedre enn det meste jeg spiser på restaurant, med få unntak. Men det er noe med det å av og til slippe å lage maten selv.

Hotellfrokost der i mot, blir jeg som regel skuffet over.  Ikke særlig godt brød, lunkne kokte egg, tørr eggerøre og halvgod kaffe.  Men frokost på en god frokostrestaurant (ikke så mange av dem i Norge, men det finnes sikkert noen) eller et god Bed & Breakfast hvor frokosten lages spesielt til deg...  det er herlig. 

Og til slutt: Jeg liker ikke å ligge i telt, men ellers koser jeg meg både på madrass i en gymsal eller et klasserom og i en campinghytte uansett kvalitet, så lenge det er rent nok. 

Anonymkode: b25b8...fc1

Skrevet

Misliker gærne kjerringer som ikke heter Naomi og som sitter og vemmer seg når jeg spiser. Ikke noe annet. 

Anonymkode: 8329e...a1b

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg liker generelt å "overnatte borte" - (selv om jeg er veldig glad i å være hjemme også, bare så det er sagt). Det er noe med det å være på tur, det å oppleve noe annet, og noen ganger er det herlig å komme til ferdig og rein seng, slippe å vaske etter meg og få maten servert. Jeg synes for eksempel at den maten jeg lager hjemme, for det meste er bedre enn det meste jeg spiser på restaurant, med få unntak. Men det er noe med det å av og til slippe å lage maten selv.

Hotellfrokost der i mot, blir jeg som regel skuffet over.  Ikke særlig godt brød, lunkne kokte egg, tørr eggerøre og halvgod kaffe.  Men frokost på en god frokostrestaurant (ikke så mange av dem i Norge, men det finnes sikkert noen) eller et god Bed & Breakfast hvor frokosten lages spesielt til deg...  det er herlig. 

Og til slutt: Jeg liker ikke å ligge i telt, men ellers koser jeg meg både på madrass i en gymsal eller et klasserom og i en campinghytte uansett kvalitet, så lenge det er rent nok. 

Anonymkode: b25b8...fc1

Enig angående kaffen dessverre. Fint innlegg da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Misliker: Er ikke klar for stor frokost så «tidlig» som frokosten serveres. Spiser kanskje bare en croissant og drikker en kopp kaffe eller to på hotell. Føler jeg ikke får utnyttet måltidet skikkelig. Misliker også alle andre i frokostsalen 🤪Kø og trengsel rundt matfatene er lite sjarmerende.

Liker: Utvalget og det at man ikke har noe arbeid med frokosten. Dersom jeg har frokostappetitt, kan jeg kose meg med god mat som jeg gjerne ikke ellers gjør + der er ikke noe arbeid med matlaging, pådekking og opprydding. Av og til lager vi en bedre frokost hjemme, med diverse skåler og fat med mat, og det å rydde mat og diverse av bordene etterpå, er kjipt 😂

Stå opp en halvtime tidligere og gå deg en tur. Da blir du frokostsulten! 

Skrevet

Elsker å komme til dekket bord, slippe oppvask og øvrig opprydding etterpå

Anonymkode: 5091e...243

Skrevet

Må ha god kaffe og godt (grovt) brød. Ikke ferdig oppskåret. Elsker utvalget og gjerne lokale spesialiteter. 

Anonymkode: 79dac...f9c

Skrevet

Liker å komme til frokostbuffet med godt utvalg, ferske bakervarer, frukt, te, godt utvalg i pålegg, omelettkokk, croissanter, det gode syltetøyet de lager på mitt favoritthotell, hyggelige frokostverter som ønsker velkommen og som rydder etter meg. 

Skrevet

Liker at jeg får det servert

Misliker at folk fyller opp tallerkenen og bare spiser halvparten mange ganger. Unødvendig matsvinn!

Anonymkode: eb927...26c

Skrevet

Liker å kunne velge mellom masse forskjellig, varmmat, musli og skarpe oster og frukt. Og hvis de har ordentlig te. Gjerne med egen, sånn liten tekanne. 

Liker ikke hvis de bare har slankesmør og hvis det er masse kø og tomme fat. 

Skrevet

Jeg orker ikke å reise, men tar gjerne en fin frokost i min hjemby :blomst:. Støtter gjerne hotellene, slik at de slipper å kaste god mat men har funnet ut at dersom hele greia er frokosten, så kan jeg spise den på hotell, uten å bo der 😀

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Stå opp en halvtime tidligere og gå deg en tur. Da blir du frokostsulten! 

Søvn er viktigere 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Søvn er viktigere 🤣

Hadde tenkt å svare akkurat det samme😂😂

Skrevet

Jeg er ikke så glad i frokost og ikke hotellfrokost heller, men jeg liker å slippe å rydde etterpå og så liker jeg bufetløsning så jeg slipper å vente på maten og ikke minst slipper å vente på regningen.

Anonymkode: 36f29...f3a

Skrevet
On 8/14/2022 at 10:57 AM, Anonym bruker said:

Jeg er såpass voksen at i min barndom var det å bo på hotell luksus, og ikke noe jeg opplevde sammen med min foreldre da vi stort sett dro på besøk til andre slektninger i ferien. Deretter mange overnattinger i gymsaler og lignende gjennom korps og idrett, men av og til så hadde vi korpsturer der vi lå på hotell. Så jeg er nok preget av at hotell er litt luksus for meg. 

Hva elsker der, alternativt misliker dere med hotellfrokost=

Anonymkode: 20442...e28

utvalget er veldig bra

at det er mye usunt og få sunne altertiver

Anonymkode: f93ba...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...