Gå til innhold

Dine foreldre. Hvem bestemte mest i familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 81a7d...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa, uten tvil. Autoritær, men snill og rettferdig. Men ikke en mann jeg kunne valgt. 

Anonymkode: 09f89...b1f

Skrevet

Mamma

Anonymkode: e69ee...064

Skrevet

Jeg har bare mamma, men når jeg ser på mine venners sine ekteskap, så er det kvinnene som bestemmer mest. Noen av mannfolka er skikkelige tøffelhelter 

Anonymkode: e8200...91a

Skrevet

Pappa var sjefen. Sånn er det her også. 

Anonymkode: dd3c6...388

Skrevet

Mine foreldre utgjorde et arbeidsfellesskap, de drev gårdsbruk, og tok viktige avgjørelser sammen. 

Anonymkode: 65564...e6e

Gjest NotNaomi
Skrevet

Begge to. Moren min er den som bestemte rutiner. Faren min er mer på moral og oppførsel. Godt samarbeid vil jeg si. 

Skrevet

Pappa, uten tvil.

Anonymkode: aa45a...c22

Skrevet

Pappa er veldig autoritær. Men mamma lar seg ikke pille på nesen. 

Pappa hadde tusen regler, mamma 0. En mellomting hadde vært fint. De skilte seg etterhvert, takk og lov. 

Anonymkode: d1a41...148

Skrevet

Mamma. Uten henne hadde ingenting blitt bestemt og gjort. Pappa surret bare med sine egne greier og vi så ham lite. 

Anonymkode: 0d212...caf

Skrevet

Begge to. Når jeg tenker etter er det ingen som bestemte mest egentlig, men de bestemte ulike ting og de store sammen.   
I min ungdom kan jeg nok tenkes at andree rundt meg trodde min mor bestemte alt, for da hadde mine foreldre bestemt sammen at pappa kunne holde på med politikk og slike ting han syns var gøy, dermed sjeldent hjemme. Så igrunn bare min mor naboer og mine venner så og hadde kontakt med, men jeg hørte og var ofte med på diskusjonen om hva og hvordan. De pratet sammen og hadde greie avtaler om det meste. Ingen ble overkjørt,, mulig på de små tingene. Meg og min søster viste hvem vi skulle spørre om hvem ting og hvem ting vi måtte spørre begge om.

Kan igrunn aldri huske å ha hørt mine foreldre kalge over at den andre har tatt en avgjørelse uten å spørre den andre før de fikk barnebarn. Etter barnebarna har kommet har de blitt litt mindre samkjørte, selv om de egentlig er veldig samkjørte. Mamma kan klage over at min far plutselig kommer hjem med fem barnebarn, det var hun ikke helt forberedt på, men hu gjør akkurat det samme og da klager pappa.

Anonymkode: be41f...ef0

Skrevet

Foreldrene mine ble skilt da jeg var 10, men jeg husker at de bestemte hver for seg. De snakket aldre sammen og ble enige om noe. Mamma mente at det gikk an å være streng og rettferdig på samme tid. Pappa, som ble fysisk straffet i barndommen, mente at det aldri var en mulighet. Det ble til at vi barna lærte oss hvem vi skulle forholde oss til når. 

Anonymkode: 5b6e0...198

Skrevet

Mamma. Men var ikke noe særlog streng. Her i huset et det far, han er litt for streng, mens jeg er mer rolig der. Til tider konflikter fordi han kan være urrttfrrdig streng dessverre.

Anonymkode: 43396...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...