Gå til innhold

Jeg ønsker åpent forhold, mannen ikke

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men HI vil jo bare ha det materielle og det praktiske mannen kan gi henne, ikke ham som sexpartner, knapt nok som en partner overhodet. Da har hun ingen respekt igjen for ham, og knapt for seg selv.

Derfor er Hi slem og egoistisk. Hun gjør det som er helt feil. 

Anonymkode: 123d9...d10

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

På hvilken måte motsier dette min påstand om at mannen til hi står fritt til å gå hvis han ønsker det…?

Anonymkode: d167b...ebc

Har noen sagt noe annet? At han ikke kan gå om han ønsker det? Det er jo ikke temaet her. 

Nå snuses det tross alt på utroskap som en løsning og da holder man på en annen urimelig (derav slipp han fri), fordi man ikke er villig til å slippe taket på godene som følger med. Fordi hun vet at hun ikke kan både ha åpent forhold og beholde de felles godene de har bygd opp sammen. Er man redelig, går man ikke bak ryggen på den andre. 

Anonymkode: 98624...71f

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Derfor er Hi slem og egoistisk. Hun gjør det som er helt feil. 

Hva har hun gjort, helt konkret…? Ut over å tenke på noe?

Anonymkode: b8954...adc

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Er man redelig, går man ikke bak ryggen på den andre. 

Anonymkode: 98624...71f

Har noen gjort det? Å ta samtalen om åpent forhold eller ikke tyder vel på eksakt det motsatte. 

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

At det går an å bli så tjukke i huet. Litt av et syn dere har på menn. Hva faen feiler det dere? 

I denne tråden er det vel kvinnesynet hos enkelte som «feiler» aller mest. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg har vært i ett forhold hvor jeg innså at hvis jeg fortsatte i det så kom jeg til å ha sex uten at jeg egentlig ville det (mannen var en god mann, men vi var bare ikke riktige for hverandre). Da avsluttet jeg forholdet - av respekt for meg selv, respekt for ham og fordi jeg ikke ønsket å ødelegge min egen glede over det å ha et godt sexliv, ønsket ikke å gå på akkord med meg selv fordi jeg forstod at det ville ødelegge meg og egen selvfølelse. Jeg visste også at det ville ha ødelagt mannen om han innså at jeg hadde sex mot min vilje. Jeg unnet oss begge bedre.

Så jo, man kan forstå hva det gjør med en person å ha sex med noen man ikke tenner på - selv om man selv ikke har hatt det selv. Forskjellen på meg og HI (eller deg) er jo at jeg var ærlig med meg selv på et tidligere tidspunkt, og tok ansvar for det og forlot mannen.

Her er HI inne på en vei som kan ødelegge begge to mer enn de allerede er ødelagte av hverandre. Vanskelig, ja, selvfølgelig er det det - men man må likevel ta ansvar for det forholdet man selv har valgt å være en del av, den avtalen man har hatt om forholdet (trofast eller åpent).

Men HI vil jo bare ha det materielle og det praktiske mannen kan gi henne, ikke ham som sexpartner, knapt nok som en partner overhodet. Da har hun ingen respekt igjen for ham, og knapt for seg selv.

Anonymkode: a36a7...019

Hvor mange barn har dere sammen, da? 

Annonse

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Men mannen til hi står da helt fritt til å forlate ekteskapet om det er der ham ønsker. Menn klarer å ta avgjørelsen selv, altså.

Hvis mannen til hi aksepterer å kun være en som hjelper med det praktiske i hverdagen: Fint for hi. Hvis ikke han aksepterer det, så står han jo fritt til å gå!

Anonymkode: d167b...ebc

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Så du klarer å vinkle det til at det er mannen det er noe feil med? Helt fantastisk... 

Hvordan i alle dager klarte du å få «Menn klarer å ta avgjørelsen selv, altså» til å bli «det er mannen det er noe feil med»? 
Du er jo enda med fantastisk. 

Anonym bruker skrev (På 12.8.2022 den 20.11):

Nettopp! Akkurat dette. 
Hi

Anonymkode: 47633...6e2

Er jo en mulighet at han da ønsker skilsmisse .. om han treffer en dame som gir han det han vil ha …. 

hvordan vil det føles ? 

Anonymkode: 583b6...2a5

Anonym bruker skrev (På 2022-8-11 den 17.51):

Ja. Selvsagt. Vi har snakket masse. Katta har vært ute av sekken et år. Han ble lei seg og såret da jeg tok det opp, og det tok lang tid før gan innså at det må endringer til. Likevel har ingenting skjedd. 
Hi

Du burde tenke på hva DU kan gjøre for å ekteskapet bedre.  

Begynn med å ha sex oftere. Sex avler sex. Men vet ikke om mannen tenner på deg akkurat nå. 

Anonymkode: d14d8...cd6

Mannen din tenner helt sikkert ikke like mye på deg heller lenger. Det handler om å tenne på sex, ikke partner. En spesiell partner blir du alltid lei av til slutt. Du må tenne på din egen seksualitet, og bruke mannen for å tilfredsstille deg selv. Å knulle andre er bare en kortvarig seksuell løsning. Bruk fantasien heller innenfor forholdet. Fantasien blir aldri tom, dersom du gir den næring. Dersom du er avhengig av en partner som skal tenne deg og tilfredsstille deg på en spennende måte vil lysten og gleden krympe til ingen ting til slutt.

Anonymkode: eb9a1...9ee

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Mannen din tenner helt sikkert ikke like mye på deg heller lenger. Det handler om å tenne på sex, ikke partner. En spesiell partner blir du alltid lei av til slutt. Du må tenne på din egen seksualitet, og bruke mannen for å tilfredsstille deg selv. Å knulle andre er bare en kortvarig seksuell løsning. Bruk fantasien heller innenfor forholdet. Fantasien blir aldri tom, dersom du gir den næring. Dersom du er avhengig av en partner som skal tenne deg og tilfredsstille deg på en spennende måte vil lysten og gleden krympe til ingen ting til slutt.

Anonymkode: eb9a1...9ee

Dette. Hvis du synes at mannen din ser bra ut og er attraktiv, så bør du bruke tid og innsats på å bli kjent med ham "på nytt", oppdage nye sider ved ham og så videre. Som anonym 9ee sier, å knulle andre uten følelser gir kortvarig løsning, om noen løsning i det hele tatt. Det er som å pisse i buksa når man prøver å bli varm. 

VeslePesle skrev (1 time siden):

Dette. Hvis du synes at mannen din ser bra ut og er attraktiv, så bør du bruke tid og innsats på å bli kjent med ham "på nytt", oppdage nye sider ved ham og så videre. Som anonym 9ee sier, å knulle andre uten følelser gir kortvarig løsning, om noen løsning i det hele tatt. Det er som å pisse i buksa når man prøver å bli varm. 

Du vet da ikke hvordan andre har det med å knulle nye folk, eller hvilke følelser det frambringer. Og for noen er det sånn at ingen følelser er atskillig bedre enn negative følelser.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du vet da ikke hvordan andre har det med å knulle nye folk, eller hvilke følelser det frambringer. Og for noen er det sånn at ingen følelser er atskillig bedre enn negative følelser.

Problemet er at du kommer tilbake til den kjedelige mannen du ikke lenger føler noe for. Å leve med en person du ikke blir tiltrukket av, over lengre periode, er ikke sunt. Særlig ikke når du samtidig møter andre er er intim med dem. Sjansen for at du utvikler følelser for den som matcher deg 100 prosent seksuelt, er ganske så til stede. Så i stedet for å lyve og bedra for så å ende med at du eller mannen går, er det like greit å bryte før man har sex med andre. På denne måten sikrer man bedre samarbeid med eksen om barna, sammenlignet med situasjonen der man går fra eksen til noen andre man har holdt på med en stund.

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du burde tenke på hva DU kan gjøre for å ekteskapet bedre.  

Begynn med å ha sex oftere. Sex avler sex. Men vet ikke om mannen tenner på deg akkurat nå. 

Anonymkode: d14d8...cd6

Det har jeg gjort i flere år. Sex avler sex fungerte ikke for meg, tvert imot. Jeg fikk avsmak. 
Sexolog hjalp ikke heller, fyi. 
Hi

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det har jeg gjort i flere år. Sex avler sex fungerte ikke for meg, tvert imot. Jeg fikk avsmak. 
Hi

Har du bestemt deg for hva du vil gjøre nå da? 

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hi

Da er dere ferdig som par og bør ikke være sammen. 

Anonymkode: b3b0f...bba

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Da er dere ferdig som par og bør ikke være sammen. 

Anonymkode: b3b0f...bba

Men HI vil jo ha både i pose og sekk - både alt mannen hennes kan tilby henne materielt og økonomisk og praktisk (bare ikke ham som mann og kjæreste) og være fri til å ligge rundt med hvem hun vil. Og det er jo så fælt at mannen ikke har lyst til å bli utnyttet for det materialistiske og økonomiske han i dag gir henne, han burde jo vise forståelse for at hun bare vil ligge med alle andre enn ham...

Å si at hun vil holde sammen for barna, det er bare tull så lenge hun fremhever at det hun elsker med livet sitt er hytta, huset, bilen.

Da de hadde sex sammen igjen etter fire måneder uten var det "like kjedelig som jeg husket det", iflg. HI. Det hun tydelig hopper glatt over der at de var to som hadde sex sammen - og hun bidro med sin del av å gjøre det kjedelig. For HI vil ha "deilig, spennende sex". Men å gjøre noe sånt som å ri mannen, nei, det vil hun jo ikke - for hun tenner jo ikke på mannen sin. Og selv om hun har gjort det klart at hun ikke tenner på mannen, så mener hun altså at det er hans ansvar å gjøre sex for henne "deilig og spennende".

Hi skrev på første side at mannen er "kjekk å ha". Og det er tydelig at det kun er slik det er for henne, hytta, huset og bilen betyr så mye for henne at hun vil beholde ham som gjør at hun kan beholde den statusen og de materielle godene "kjekk å ha" gir henne muligheten til å ha. Samtidig har hun mer eller mindre kastrert mannen ved å fortelle at hun ikke tenner på ham, ikke vil ha sex med ham, men vil ha sex med andre menn.

Hi har også fortalt at hun vurderer å skaffe seg en elsker.

Det forholdet har lenge vært over, mye lenger enn HI innrømmer. Og det er langt fra bare His manns skyld, for det er veldig tydelig at HI har lite respekt eller omtanke igjen for mannen - bare dessto mer for hytta og huset og bilen han gir henne mulighet til å ha...

Unger har ikke bra av å vokse opp i en familie hvor mor har så sterk aversjon mot far. Forholdet har vært over lenge, og de bør ikke være sammen.

Anonymkode: a36a7...019

VeslePesle skrev (3 timer siden):

Problemet er at du kommer tilbake til den kjedelige mannen du ikke lenger føler noe for. Å leve med en person du ikke blir tiltrukket av, over lengre periode, er ikke sunt.

Jeg er ikke den personen, altså. Jeg bare snakker generelt. 

VeslePesle skrev (3 timer siden):

På denne måten sikrer man bedre samarbeid med eksen om barna, sammenlignet med situasjonen der man går fra eksen til noen andre man har holdt på med en stund.

Dette er en merkelig forutsetning som flere her kommer med; at et framtidig samarbeid med en eksmann etter skilsmisse blir påvirket av eventuell utroskap underveis. 

Man må bare gå ut fra at sånne premisser blir nevnt fordi en del av de som svarer her, selv ville ha straffet barna og sabotert samarbeid dersom mannen var utro? Hvorfor skulle man ellers se for seg at dette er noen slags «standardreaksjon»? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Og det er jo så fælt at mannen ikke har lyst til å bli utnyttet for det materialistiske og økonomiske han i dag gir henne, han burde jo vise forståelse for at hun bare vil ligge med alle andre enn ham...

Pr. i dag er det hun som blir utnyttet. Hun må prostituere seg og drive med et sexliv hun misliker for å få beholde et familieliv. Men det uttrykte flere her at hun burde bli ved med. Der var bra, det. Syntes en del folk. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men å gjøre noe sånt som å ri mannen, nei, det vil hun jo ikke

Å herre Gud. Noen har hengt seg opp i at å «ri» vil fikse et sexliv som har gått i stå… det er virkelig ikke posisjonene som avgjør hva som er kjedelig og ikke, altså. Hvis din definisjon på «spennende» er at kvinnen innimellom befinner seg øverst, så er det åpenbart flere som lever med dørgende kjedelig sex…

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man må bare gå ut fra at sånne premisser blir nevnt fordi en del av de som svarer her, selv ville ha straffet barna og sabotert samarbeid dersom mannen var utro? Hvorfor skulle man ellers se for seg at dette er noen slags «standardreaksjon»? 

Kanskje fordi man stadig hører om folk som gjør det? Da er det jo mulig å se for seg at andre kan gjøre det selv om man ikke tror man ville gjort det selv. (Noe man ikke kan si sikkert uten å ha vært i situasjonen.)

Anonymkode: fad7c...8d7

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje fordi man stadig hører om folk som gjør det? Da er det jo mulig å se for seg at andre kan gjøre det selv om man ikke tror man ville gjort det selv. (Noe man ikke kan si sikkert uten å ha vært i situasjonen.)

Jeg hadde ikke sabotert barna. Men lysten til å være raus mot eksen og svelge kameler mothårs hadde ikke vært så stor hvis mannen først slutter å ha sex med meg for så å pule rundt og bruke met som pengesekk. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært i situasjonen, og selv etter at mannen hadde funnet seg en annen dame å bo med, var det jeg som måtte drasse i gang et samarbeid. Slepe ham med på FVK, booke vanntette avtaler om hvem som skulle hente og så videre. Så nei, der er ingen lovmessighet i at den som har opplevd en utro partner plutselig blir en dårlig forelder. 

VeslePesle skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke sabotert barna. Men lysten til å være raus mot eksen og svelge kameler mothårs hadde ikke vært så stor hvis mannen først slutter å ha sex med meg for så å pule rundt og bruke met som pengesekk. 

Ja, når sex betyr alt for deg, så er det jo ikke så rart om utroskap er det eneste viktige.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, når sex betyr alt for deg, så er det jo ikke så rart om utroskap er det eneste viktige.

Utroskap handler ikke om sex, men om løgner og bedrag. HI innrømmer videre at hun ønsker å bruke mannen sin som økonomisk sikkerhet. Den eneste grunnen til at hun ikke går fra ham, er at hun vil beholde hus og hytte. Sex er en svært liten del av problemet her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...