Gå til innhold

Er ikke 150 kr per time for barnevakt dyrt?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Altså. Hvor jævli enkelt kan man tenke? Hun skal ikke selge barna sine! Hun skal betale for en jobb hvor man må betale for jobben det er å passe dem.

Bussjåfører som kjører skolebuss burde etter fleres "logikk" her være milliardærer etter noen år. Og lærere, og bhg-ansatte??? 

Nei da! Da er det hyling om hvor mye de kan forlange! Når de passer OG lærer de "mest dyrebare" dere eier.

Ikke sant?? Men nei.

Det er helt utrolig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Norge ville vært et bedre sted om alle brydde seg like mye som meg ja. Jeg ville skammet meg fryktelig om jeg visste med meg selv at barna ikke er verdt 150 spenn.

Anonymkode: 5acde...105

Du har misforstått her, 150 spenn (!) I timen, ikke for hele kvelden😁

Anonymkode: 69173...36d

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.8.2022 den 16.51):

Jeg trenger barnevakt på lørdag for barna mine på 5 og 7 år. Har funnet en barnevakt på 25 år som har erfaring med pass av barn. Men er det ikke veldig dyrt å måtte betale 150 kr per time? Jeg er ikke tilbake før 2 om natten pga jobb.

Anonymkode: 285de...e47

Barna dine vil sove mange timer. Jobb er å se til dem en gang i timen. Det ville jeg betalt 50 kr for. Når de er våkne med den jobben det innebærer 120 kr.

Så kan du legge til 200 for "tapt" fritid. Om du i det hele tatt må det. 

Skrevet

Ikke så veldig dyrt, mtp tidspunkt. 14-åringen min fikk 150kr i timen for dagjobb i sommer.

Anonymkode: 98e0a...4ad

Skrevet

Synes ikke en timelønn som gjør at selv om man jobber fullt ender opp under fattigdomsgrensa er dyrt, nei. Sett ting litt i perspektiv da. Mennesket du betaler skal overleve på det de tjener de også, det er ikke bare for moroskyld.

Anonymkode: 5bf75...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...