Gå til innhold

Er ikke 150 kr per time for barnevakt dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger barnevakt på lørdag for barna mine på 5 og 7 år. Har funnet en barnevakt på 25 år som har erfaring med pass av barn. Men er det ikke veldig dyrt å måtte betale 150 kr per time? Jeg er ikke tilbake før 2 om natten pga jobb.

Anonymkode: 285de...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke dyrt. 

Anonymkode: c5b23...de7

Skrevet

Tenåringsjenter tar 100 kr timen så at en voksen barnevakt tar 25 kr timen er helt innenfor altså.

Er jo ganske ubekvem arbeidstid...

Til sammenligning har sønnen min på 21 år 200 kr timen i matbutikk på lørdagskvelden, han jobber da bare til 23

Anonymkode: 3f9c2...c33

Skrevet

Ehh.. nei, det er billig. 

Min 16 åring har 160 kr timen i sin jobb, da synes jeg 150 kr for en på 25, med erfaring er lite. 

Anonymkode: 75acd...1c0

Skrevet

Synes det høres ut som en helt ok pris.

Anonymkode: fa010...577

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenåringsjenter tar 100 kr timen så at en voksen barnevakt tar 25 kr timen er helt innenfor altså.

Er jo ganske ubekvem arbeidstid...

Til sammenligning har sønnen min på 21 år 200 kr timen i matbutikk på lørdagskvelden, han jobber da bare til 23

Jeg mente 300, 231 i fastlønn og høy UB i tillegg.

Skrevet

Svart? 

Anonymkode: 62ebc...68a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Svart? 

Så lenge det er under 6000 kr så skal jeg ikke betale skatt. Dette er jo ikke fast barnevakt,var bare akkurat på lørdag at far er bortreist.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så lenge det er under 6000 kr så skal jeg ikke betale skatt. Dette er jo ikke fast barnevakt,var bare akkurat på lørdag at far er bortreist.

Hvis hun sitter mye barnevakt, tjener hun vel langt mer enn 6000 i løpet av et år. Så jo, det skal hun. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis hun sitter mye barnevakt, tjener hun vel langt mer enn 6000 i løpet av et år. Så jo, det skal hun. 

Hun kan tjene opp til 6000 kr per familie på ett år,så hun kan sitte barnevakt for 10 ulike familier å forsatt ikke betale skatt. Så lenge det er under 6000 kr fra hver familie.

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg trenger barnevakt på lørdag for barna mine på 5 og 7 år. Har funnet en barnevakt på 25 år som har erfaring med pass av barn. Men er det ikke veldig dyrt å måtte betale 150 kr per time? Jeg er ikke tilbake før 2 om natten pga jobb.

Ikke dyrt ..

Anonymkode: 720b6...cc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Neida, så lenge hun bare gjør det litt på si kan hun tjene 6.000 pr familie 

Det er bare om hun sitter så mye barnevakt at det blir næring hun må betale skatt. Hvor grensen for næring er står det ingenting om i lovverket så der brukes skjønn, da skal du sitte noen steder altså.

Skrevet

Er ikke barna dine til sammen verdt mer enn 150 kroner pr. time?

Anonymkode: 5acde...105

Skrevet

150 kroner per time for å passe barna dine er da det minste hun kan forlange!

Anonymkode: f37a8...0c8

Skrevet

Synes det var dyrt. Hadde aldri tatt meg råd til barnevakt til den prisen.  Skulle tru der var folk som gjerne gjør det billigere.  Etter ungen er lagt kan de jo bare slappa av med mobil og tv.  

Anonymkode: 6f77a...d5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Synes det var dyrt. Hadde aldri tatt meg råd til barnevakt til den prisen.  Skulle tru der var folk som gjerne gjør det billigere.  Etter ungen er lagt kan de jo bare slappa av med mobil og tv.  

For en holdning. For meg er mitt barn det viktigste i verden.

Anonymkode: 5acde...105

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Svart? 

Å slikt spør man om... Har ikke ord. 

Anonymkode: 58f8f...93c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Da er det bedre å være hjemme! Å aldri finne på noe! 

150,- er helt greit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal man gjøre det billigere? Regner ikke med at en 25-åring sitter barnevakt av veldedighet.

Anonymkode: 758a3...dbd

Skrevet

Ikke dyrt. 

Anonymkode: 7248c...2f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Du finner tenåringer som gjør det for 100 kr timen.

Denne mammaen har valgt en 25 år gammel kvinne med erfaring, hun skal selvfølgelig har bedre betalt for å bruke hele lørdagskvelden og halve natta hjemme hos noen for å passe to barn mens pappa er bortreist og mamma på jobb.

Man velger jo helt selv. Ønsker du en voksen person med erfaring må du selvfølgelig betale mer enn om du bruker 16 åringen i nabolaget.

150 kr var billig synes jeg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da er det bedre å være hjemme! Å aldri finne på noe! 

150,- er helt greit. 

Vi har familie rundt oss. Besteforeldre som kan passe og tanter og onkler.  Vi passet tantebarn og senere har de passet for oss. 

Synes det er dyrt nok å gå ut for å spise/gå på standup /konsert/kino.  Skulle eg betalt for barnevakt på toppen hadde vi nok droppet det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vi har familie rundt oss. Besteforeldre som kan passe og tanter og onkler.  Vi passet tantebarn og senere har de passet for oss. 

Synes det er dyrt nok å gå ut for å spise/gå på standup /konsert/kino.  Skulle eg betalt for barnevakt på toppen hadde vi nok droppet det. 

Det står man jo fritt til, det er ingen tvang å bruke barnevakt.

Anonymkode: 758a3...dbd

Skrevet
On 8/11/2022 at 4:51 PM, Anonym bruker said:

helt vanlig pris her for de over 18, de under får 100kr timen

Anonymkode: 40522...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...