Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Mannen min er snill som dagen er lang, og svigermor er ei dominerende bitch. Jeg forsøker å si til mannen at han må stå opp for seg selv.. I går hadde svigers ringt og spurt om vi kunne ta med noe på fyllinga for dem, det koster 50kr å levere der. Mannen svarte at vi akkurat har vært der og det er lenge til vi har planer om dit igjen. I dag når vi har vært på jobb har de bare vært og satt det utenfor garasjen vår!!! Jeg har så lyst å kjøre opp å levere det.. men den underkua mannen bare satt søpla inn i garasjen. Jeg orker ikke de frekke folka mer! Anonymkode: 43d83...d0e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Har de problemer med oppbevaring og dere har god plass? Er det noen grunn til at de har satt det fra seg? Hvis ikke ringer dere pg ber dem hente det igjen fordi dere ikke skal på fyllingen og dere ikke vil oppbevare det. Om det er en grunn til at de ikke kan oppbevare det eller dra selv kan du være litt romslig og ha det til dete drar neste fang. Ikke la en 50-lapp lage bråk. Anonymkode: 2ac96...5d5
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Mannen min er snill som dagen er lang, og svigermor er ei dominerende bitch. Jeg forsøker å si til mannen at han må stå opp for seg selv.. I går hadde svigers ringt og spurt om vi kunne ta med noe på fyllinga for dem, det koster 50kr å levere der. Mannen svarte at vi akkurat har vært der og det er lenge til vi har planer om dit igjen. I dag når vi har vært på jobb har de bare vært og satt det utenfor garasjen vår!!! Jeg har så lyst å kjøre opp å levere det.. men den underkua mannen bare satt søpla inn i garasjen. Jeg orker ikke de frekke folka mer! Anonymkode: 43d83...d0e Hvorfor blander du deg opp i relasjonen deres så mye? Mannen din er da voksen, og med mas fra begge kanter så blir han bare presset mellom barken og veden. Det er han som får min sympati her.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Lever det tilbake igjen. Bare gjør det. Please! Anonymkode: d7a96...261
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 NotNaomi skrev (8 minutter siden): Hvorfor blander du deg opp i relasjonen deres så mye? Mannen din er da voksen, og med mas fra begge kanter så blir han bare presset mellom barken og veden. Det er han som får min sympati her. Fordi jeg gidder ikke å ha søppel i garasjen her som vi må kvitte oss med! Nei, de har dobbelgarasje, og er pensjonister. Hvorfor skal vi betale for å kvitte oss med dems søppel????? Anonymkode: 43d83...d0e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Har de problemer med oppbevaring og dere har god plass? Er det noen grunn til at de har satt det fra seg? Hvis ikke ringer dere pg ber dem hente det igjen fordi dere ikke skal på fyllingen og dere ikke vil oppbevare det. Om det er en grunn til at de ikke kan oppbevare det eller dra selv kan du være litt romslig og ha det til dete drar neste fang. Ikke la en 50-lapp lage bråk. Anonymkode: 2ac96...5d5 Klarer de å legge det fra seg utenfor sønnens garasje, så kunne de vel ha kjørt på søpla selv. Anonymkode: ca479...acd
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Hvor langt er det egentlig til fyllinga når de valgte å hive det av hos dere istedenfor å kjøre det til fyllinga? De er rimelig gjerrig, eller fattig, om det handler om den femtilappen... Så lenge mannen fikk ryddet det inn i garasjen og det ikke er søppel som lukter så hadde jeg ikke giddet irritere meg. Den svigermora må du bare leve med, og jo oftere du klarer å bare blåse i nesa og la det fare jo bedre er det for deg. Anonymkode: 3b2fd...e38
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg gidder ikke å ha søppel i garasjen her som vi må kvitte oss med! Nei, de har dobbelgarasje, og er pensjonister. Hvorfor skal vi betale for å kvitte oss med dems søppel????? Anonymkode: 43d83...d0e Men dette startet jo før denne hendelsen? Nå har nok de hatt sin dynamikk i familien, og så kommer du inn i bildet og vil endre på det. Da blir det bare konflikter. Om mannen din selv er lei, så er det opp til han å si fra, og velger han å ikke gjøre det, så bør jo ikke du presse han? Hva er konteksten i dette? Hvordan visste de at dere skulle på fyllinga fks?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Hvordan visste de at dere skulle på fyllinga fks? Les hovedinnlegget igjen. Anonymkode: ca479...acd
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Les hovedinnlegget igjen. Anonymkode: ca479...acd Det har jeg selvfølgelig gjort. Er det noe du mener at jeg har misset?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Det har jeg selvfølgelig gjort. Er det noe du mener at jeg har misset? Anonym bruker skrev (42 minutter siden): I går hadde svigers ringt og spurt om vi kunne ta med noe på fyllinga for dem, det koster 50kr å levere der. Mannen svarte at vi akkurat har vært der og det er lenge til vi har planer om dit igjen. Anonymkode: ca479...acd
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Anonymkode: ca479...acd Ja? De må jo ha vært informert iom at de spurte om han kunne "ta med" De spurte ikke om han kunne kjøre dit for dem. Endret 11. august 2022 av NotNaomi
Blop Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Ja? De må jo ha vært informert iom at de spurte om han kunne "ta med" De spurte ikke om han kunne kjøre dit for dem. Hvorfor tar du bort teksten du siterer? Hvordan I huleste skal vi vite hva du svarer på? Uansett, hvorfor skal søpla til svigers stå i garasjen til hi og mannen helt til neste gang de skal på fyllinga??
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 Hi, de 50 kronene er helt tydelig ikke problemet, så de bør hverken du eller mannen nevne til svigerforeldrene dine. Dette er tydelig bare den berømte lille dråpen som får begeret til å flyte over. Jeg ville snakket med mannen og spurt om det er greit for ham at du her setter en grense. Så ville jeg tatt med søpla tilbake til dem og sagt til dem at du skulle forbi, og at sønnen deres allerede har fortalt dem at det er lenge til dere skal til fyllinga, og at de heller får oppbevare egen søppel i dobbelgarasjen sin inntil de selv kjører på fyllinga, siden de har bedre plass enn dere og dere ikke har tenkt dere på fyllinga på lenge. "Regner med at det bare er en misforståelse at dere kjørte søpla til oss, for Per sa jo på telefonen i går at vi akkurat har vært der og ikke aner når vi skal dit igjen, og derfor har dere heller ikke plass til å ta vare andres søppel, at dere trenger plassen selv. Det koster forresten bare 50 kr å kaste noe på fyllinga, så dere kan jo bare kjøre dit en dag. Per skulle komme med det selv, men jeg måtte ut for å gjøre xxx, så da spurte han om jeg kunne ta dette med til dere i samme slengen. Skal jeg sette det utenfor garasjen deres, eller trenger dere hjelp med å bære det inn i garasjen?" De må jo bare lære seg at de ikke kan lempe slikt over på dere. Mannen din trenger å stramme seg opp også, men det kan være en vanskelig prosess, for han har jo levd hele livet med disse overtrampende foreldrene. Da kan det være greit å få litt hjelp i prosessen med å sette grenser. Bare få frem at dette er noe mannen din er fullt innforstått med og dere står sammen om. Anonymkode: 754b0...a56
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hi, de 50 kronene er helt tydelig ikke problemet, så de bør hverken du eller mannen nevne til svigerforeldrene dine. Dette er tydelig bare den berømte lille dråpen som får begeret til å flyte over. Jeg ville snakket med mannen og spurt om det er greit for ham at du her setter en grense. Så ville jeg tatt med søpla tilbake til dem og sagt til dem at du skulle forbi, og at sønnen deres allerede har fortalt dem at det er lenge til dere skal til fyllinga, og at de heller får oppbevare egen søppel i dobbelgarasjen sin inntil de selv kjører på fyllinga, siden de har bedre plass enn dere og dere ikke har tenkt dere på fyllinga på lenge. "Regner med at det bare er en misforståelse at dere kjørte søpla til oss, for Per sa jo på telefonen i går at vi akkurat har vært der og ikke aner når vi skal dit igjen, og derfor har dere heller ikke plass til å ta vare andres søppel, at dere trenger plassen selv. Det koster forresten bare 50 kr å kaste noe på fyllinga, så dere kan jo bare kjøre dit en dag. Per skulle komme med det selv, men jeg måtte ut for å gjøre xxx, så da spurte han om jeg kunne ta dette med til dere i samme slengen. Skal jeg sette det utenfor garasjen deres, eller trenger dere hjelp med å bære det inn i garasjen?" De må jo bare lære seg at de ikke kan lempe slikt over på dere. Mannen din trenger å stramme seg opp også, men det kan være en vanskelig prosess, for han har jo levd hele livet med disse overtrampende foreldrene. Da kan det være greit å få litt hjelp i prosessen med å sette grenser. Bare få frem at dette er noe mannen din er fullt innforstått med og dere står sammen om. Anonymkode: 754b0...a56 Ja, det er selvsagt ikke 50kr det står på! Men svigermor trumfer gjennom sin mening uansett hva andre måtte mene. Når han sa nei, så godtok ikke ho det. Det er nærmere fyllinga for dem enn oss.. Det er kun det at hun skal få tjenester av andre, ser sitt snitt til å utnytte enhver situasjon. Lyst å ta ditt råd til etterretning… Anonymkode: 43d83...d0e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Ja? De må jo ha vært informert iom at de spurte om han kunne "ta med" De spurte ikke om han kunne kjøre dit for dem. Det spiller vel ingen rolle hva de har visst? Mannen til hi sa at de ikke skulle på tippen på lenge, det er den informasjonen de hadde å holde seg til. Anonymkode: e84bc...ab0
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 Herregud, det er jo en irriterende og ganske frekk ting å gjøre. Skjønner godt du ble irritert. Anonymkode: 16fe8...e16
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ja, det er selvsagt ikke 50kr det står på! Men svigermor trumfer gjennom sin mening uansett hva andre måtte mene. Når han sa nei, så godtok ikke ho det. Det er nærmere fyllinga for dem enn oss.. Det er kun det at hun skal få tjenester av andre, ser sitt snitt til å utnytte enhver situasjon. Lyst å ta ditt råd til etterretning… Anonymkode: 43d83...d0e Bare gjør det her og nå - det beste er å gjøre det rett etterpå. Det er jo meningsløst å holde på slik hun/de gjør, og totalt respektløst. Når de i tillegg bor nærmere fyllinga... Hadde de spurt om hjelp til å få ting til fyllinga fordi de ikke hadde bil, ikke hadde henger og det var for mye til at de kunne få det dit med egen bil, da hadde det jo vært noe annet. Men da hadde jo tingene blitt stående hos dem inntil det passet for dere å kjøre dem med henger. Slik det er nå er det eneste hun gjør å vise at hun skal kontrollere andre. Da tenker jeg det er like greit å vise i praksis at dette ikke er greit. Hun kommer jo bare til å fortsette hvis dere ikke gjør noe - og det kommer etterhvert til å bli en belastning for forholdet du og mannen har sammen. Anonymkode: 754b0...a56
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 NotNaomi skrev (5 timer siden): Hvorfor blander du deg opp i relasjonen deres så mye? Mannen din er da voksen, og med mas fra begge kanter så blir han bare presset mellom barken og veden. Det er han som får min sympati her. Blander seg inn i deres relasjon? Kan det være fordi det i høyeste grad angår henne når de dumper søpla hos henne? Her hadde jeg blitt mannevond altså. Jeg hadde bedt dem komme å hente søpla si i løpet av neste dag, ellers ville jeg anmelde. Forutsatt at mannen din ikke har åpna for det på en eller annen måte. Mumlet noe om at dere kan ta det med neste gang eller noe. Da har du jo en dårlig sak mot dem.
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (Akkurat nå): Blander seg inn i deres relasjon? Kan det være fordi det i høyeste grad angår henne når de dumper søpla hos henne? Her hadde jeg blitt mannevond altså. Jeg hadde bedt dem komme å hente søpla si i løpet av neste dag, ellers ville jeg anmelde. Forutsatt at mannen din ikke har åpna for det på en eller annen måte. Mumlet noe om at dere kan ta det med neste gang eller noe. Da har du jo en dårlig sak mot dem. Hun har irritert seg over dem lenge før dette..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #21 Skrevet 11. august 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Hun har irritert seg over dem lenge før dette.. Og så? Er det greit at svigerforeldrene dumper søppel hos hi hvis hun har irritert seg over dem tidligere, eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 78cd0...d16
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2022 #22 Skrevet 11. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og så? Er det greit at svigerforeldrene dumper søppel hos hi hvis hun har irritert seg over dem tidligere, eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 78cd0...d16 Jeg mener at det er en historie rundt dette, og at mannen godtar det. Det er det jo en grunn til. Det er hans foreldre og tingene ( søpla ) tar tydeligvis ikke så stor plass. Konflikter i familien er jo veldig slitsomt og uhyggelig, så det beste er jo å komme til bunns i hva det *egentlig handler om, sånn at det kan løses. Dessuten er det ikke greit at mannen må komme mellom barken og veden på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #23 Skrevet 11. august 2022 NotNaomi skrev (39 minutter siden): Jeg mener at det er en historie rundt dette, og at mannen godtar det. Det er det jo en grunn til. Det er hans foreldre og tingene ( søpla ) tar tydeligvis ikke så stor plass. Konflikter i familien er jo veldig slitsomt og uhyggelig, så det beste er jo å komme til bunns i hva det *egentlig handler om, sånn at det kan løses. Dessuten er det ikke greit at mannen må komme mellom barken og veden på denne måten. Her lyser det jo dominerende svigermonster lang vei. Hvem bare dumpet søpla si hos andre? Mannen til hi havner mellom barken og veden fordi han ikke er tydelig mot moren sin. Han må begynne å stå opp for seg selv og kona si. Anonymkode: 78cd0...d16
Gjest NotNaomi Skrevet 11. august 2022 #24 Skrevet 11. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Her lyser det jo dominerende svigermonster lang vei. Hvem bare dumpet søpla si hos andre? Mannen til hi havner mellom barken og veden fordi han ikke er tydelig mot moren sin. Han må begynne å stå opp for seg selv og kona si. Anonymkode: 78cd0...d16 Vi ser og vurderer forskjellig ut fra hvem vi er antar jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2022 #25 Skrevet 11. august 2022 Har du prøvd å forklare for mannen din hvor usexy det er med menn som ikke kan sette grenser? Apropos den andre tråden med hun som ikke ville ligge med mannen som hadde ryggen full av hår, å ligge med menn som fortsatt er små barn rundt moren sin er heller ikke sexy… 🤢😷 Anonymkode: 9fec3...0dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå