Gå til innhold

Kan dere slå litt mer ned på brukerdebatt her inne?


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Jeg har vært her en stund nå, og er generelt fornøyd med moderering. Det jeg har reagert på gjentatte ganger, også før jeg skrev noe her, er brukerdebatt som altfor ofte skjer. Jeg mener ikke et utbrudd nå og da, det får vi tåle, og også en generell kritikk eller skråblikk på oss som gruppe. Det tror jeg er sunt også, at vi stiller spørsmål til hvordan *vi* som gruppe tenderer eller oppfører oss.

Det jeg mener er utsagn som dette : men DEG svarer jeg ikke, DU er sånn og sånn, det er jo typisk DEG og DU kan finne et annet forum, nå har DU klaget i ett år, DU blir tydeligvis aldri bedre, flertallet er MOT DEG. 

Dette kan resultere i følgende fra andre brukere igjen : Ja, jeg er helt enig, ja, jeg nekter å svare i en tråd vedkommende er med i, jeg skjønner hva du mener, ja, det er de to, tre som ødelegger forumet. 

Dette er ikke greit på noen måte. Det er mobbekultur og forsøk på ekskludering. Det er som om det sitter en liten gjeng her inne og vil ekskludere alt de ikke liker. Som en rett ut skrev: du må innrette deg etter kulturen som har vært her! 

Dette er veldig forstyrrende og ødelegger mange i utgangspunktet gode diskusjoner. Vi kan ikke være like alle sammen, og forumet favner vel om alle personligheter så lenge de er foreldre? Nå vet jeg ikke om det heller er et krav, men det er ihvertfall et i hovedsak foreldreforum. Nå har jeg ikke rapportert mer enn et par ganger når det gjelder meg selv, men flere ganger når det gjelder andre. Det kan ta opptil flere døgn før tråder blir ryddet. Det syns jeg er feil, for det er ingenting som er mer ødeleggende enn sjikane og mobbing. 

Håper slike ting vil bli ryddet raskere, så miljøet her kan bli litt mindre ekskluderende. Ellers syns jeg at det er fint at det er høyt under taket mht både meninger og ytringer fra moderatorer! 

( nei, jeg kommer ikke til å respondere på "synspunkter" her ) 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sluttet å kuppe andres tråder, så ville det der forsvunnet seg av seg selv.

Anonymkode: 8b863...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du sluttet å kuppe andres tråder, så ville det der forsvunnet seg av seg selv.

Anonymkode: 8b863...763

Da må man rapportere det da....

Anonymkode: 4bcbf...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da må man rapportere det da....

Anonymkode: 4bcbf...978

Det blir gjort, og det har blitt slettet veldig mye, men innen den tid så er tråden fullstendig ødelagt.

Anonymkode: 8b863...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Admin har ferie nå, men jeg har forsøkt å ta det som rapporteres inn av brukerdebatt. Jeg er enig i at det forsurer debattmiljøet når det blir veldig mye av det, og vi skal se om vi kan stramme inn på reglene for å konstant bryte dette. 

Og så er denne tråden ryddet for brukerdebatt.

Forumassistent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Forumassistent skrev (1 minutt siden):

Hei

Admin har ferie nå, men jeg har forsøkt å ta det som rapporteres inn av brukerdebatt. Jeg er enig i at det forsurer debattmiljøet når det blir veldig mye av det, og vi skal se om vi kan stramme inn på reglene for å konstant bryte dette. 

Og så er denne tråden ryddet for brukerdebatt.

Forumassistent

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 10.8.2022 den 21.59):

Det blir gjort, og det har blitt slettet veldig mye, men innen den tid så er tråden fullstendig ødelagt.

Anonymkode: 8b863...763

Det er det som er så dumt. Her kan vi ikke forvente at tråder blir ryddet mer enn en gang i døgnet, og innen det har blitt ryddet er tråden, som du sier, ødelagt.  Argumentet for at det ikke blir ryddet oftere, er at det er én som modererer, og at man ikke trenger flere modder siden forumet er relativt lite. Det har jo faktisk vært et problem over flere år. 

Anonymkode: 4bcbf...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 12.8.2022 den 15.49):

Det er det som er så dumt. Her kan vi ikke forvente at tråder blir ryddet mer enn en gang i døgnet, og innen det har blitt ryddet er tråden, som du sier, ødelagt.  Argumentet for at det ikke blir ryddet oftere, er at det er én som modererer, og at man ikke trenger flere modder siden forumet er relativt lite. Det har jo faktisk vært et problem over flere år. 

Anonymkode: 4bcbf...978

Heisann, nå er jeg litt usikker på hva du mener. Pr nå er det en admin og to moderatorer som er her inne. Jeg er innom her 2-3 ganger daglig, oftere om det kommer rapporter som virker som om de kan bli ett problem om de blir stående lenge, samt at moderatorene er tidvis innom selv når jeg er tilbake fra ferien som nå. Så om du opplever at noe står lenge kan du gjerne rapportere det inn på nytt da noe fort kan se ut som noe som kan vente noe timer mens det i realiteten er noe som haster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (16 minutter siden):

Heisann, nå er jeg litt usikker på hva du mener. Pr nå er det en admin og to moderatorer som er her inne. Jeg er innom her 2-3 ganger daglig, oftere om det kommer rapporter som virker som om de kan bli ett problem om de blir stående lenge, samt at moderatorene er tidvis innom selv når jeg er tilbake fra ferien som nå. Så om du opplever at noe står lenge kan du gjerne rapportere det inn på nytt da noe fort kan se ut som noe som kan vente noe timer mens det i realiteten er noe som haster :)

Jaha, hvilke moderatorer er det? Greit om slikt blir opplyst om i festet innlegg.  Jeg har fått med meg at forumassistent har vært vikar mens du har vært på ferie.

Jeg vet at jeg har fått beskjed om/lest at vi ikke kan forvente hyppig moderering.  Og at det ikke trengs flere moderatorer. Og at vi ikke kan klage på moderering til andre enn deg.  

Anonymkode: 4bcbf...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jaha, hvilke moderatorer er det? Greit om slikt blir opplyst om i festet innlegg.  Jeg har fått med meg at forumassistent har vært vikar mens du har vært på ferie.

Det ble opplyst i ett innlegg når disse ble lagt inn i systemet vårt, mer om dette her:

De som er tilknyttet forum ligger også i vår medarbeideroversikt som ligger under menyen øverst på siden.

 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet at jeg har fått beskjed om/lest at vi ikke kan forvente hyppig moderering.  Og at det ikke trengs flere moderatorer. Og at vi ikke kan klage på moderering til andre enn deg.  

Anonymkode: 4bcbf...978

Da må jeg beklage at den beskjeden har blitt gitt for slik er det altså ikke. I de tilfelle hvor dette har blitt opplyst om har det vært snakk om tråder som har stått 4-7 timer før moderering har blitt utført, og dette anser vi som godt innenfor når det gjelder rydding. Jeg får som sagt mail hver gang det kommer en rapport og dermed sjekker jeg fortløpende tråder som blir rapportert inn og tar det også med en gang om det er grove regelbrudd, eller regelbrudd av typen jeg vet pleier å utarte seg fort.

Når det gjelder selve modereringen er det jeg som er ansvarlig ja, men jeg tar alltid imot og skriver ned evt forslag som kommer ehr på forumet i forhold til hvordan regelverket skal håndheves. Det meste som kommer inn er langt strengere enn det er pr i dag, og vi ønsker pr i dag ikke å legge oss mye strengere enn det vi har nå da vi ønsker å ha en litt mer åpen tone enn f.eks på Kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 15.8.2022 den 21.30):

Heisann, nå er jeg litt usikker på hva du mener. Pr nå er det en admin og to moderatorer som er her inne. Jeg er innom her 2-3 ganger daglig, oftere om det kommer rapporter som virker som om de kan bli ett problem om de blir stående lenge, samt at moderatorene er tidvis innom selv når jeg er tilbake fra ferien som nå. Så om du opplever at noe står lenge kan du gjerne rapportere det inn på nytt da noe fort kan se ut som noe som kan vente noe timer mens det i realiteten er noe som haster :)

Men kan du i samme slengen forklare hva i alle dager som gjør at du har massakrert denne tråden her til det ukjennelige?
Der var det mange og gode innlegg som ble borte, helt uten verken brukerdebatt eller andre regelbrudd:
En grunn til at jeg syns høy intelligens er overvurdert. - Side 5 - Skravle - Foreldreforum (klikk.no)

Anonymkode: 2bb52...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Men kan du i samme slengen forklare hva i alle dager som gjør at du har massakrert denne tråden her til det ukjennelige?
Der var det mange og gode innlegg som ble borte, helt uten verken brukerdebatt eller andre regelbrudd:
En grunn til at jeg syns høy intelligens er overvurdert. - Side 5 - Skravle - Foreldreforum (klikk.no)

Anonymkode: 2bb52...0c4

Jeg kikket over de ryddede innleggene nå og samtlige som er fjernet inneholdt enten spekulasjoner rundt hvem noen var, eller brukerdebatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Admin skrev (På 18.8.2022 den 11.13):

Jeg kikket over de ryddede innleggene nå og samtlige som er fjernet inneholdt enten spekulasjoner rundt hvem noen var, eller brukerdebatt.

Det er faktisk løgn. Beklager, men det kan du IKKE påstå. Jeg har bidratt med innlegg som ble slettet og der var det verken spekulasjoner eller brukerdebatt. Så den vil jeg anbefale at du kikker gjennom på nytt, hvis dere vil at reglene skal tas på alvor. Da skal faktisk også admin ta dem på alvor og bruke dem.

Anonymkode: 2bb52...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...