Gå til innhold

"Trening" med sånne elektroder på kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noe effekt? Man gjør altså ikke noe selv, men strøm gjør så musklene trekker seg sammen? Funker det?

Anonymkode: cd6f3...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Har det noe effekt? Man gjør altså ikke noe selv, men strøm gjør så musklene trekker seg sammen? Funker det?

Det har jo effekt, men det er jo ikke ment for friske folk. Dette er for folk som f eks har hatt slag og ikke får kontakt med musklene. 

Anonymkode: 1e1e1...f96

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det har jo effekt, men det er jo ikke ment for friske folk. Dette er for folk som f eks har hatt slag og ikke får kontakt med musklene. 

Får stadig reklame for sånne treningssystem på mail og Facebook, beregnet for helt vanlige folk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Får stadig reklame for sånne treningssystem på mail og Facebook, beregnet for helt vanlige folk. 

Men de er jo ikke for vanlige folk. Vanlige folk kan bevege musklene bare ved tankens kraft. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men de er jo ikke for vanlige folk. Vanlige folk kan bevege musklene bare ved tankens kraft. 

Ja, men spørsmålet mitt er jo om det virker, om man får trent musklene. Ikke alle greier komme seg ut på trening 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja, men spørsmålet mitt er jo om det virker, om man får trent musklene. Ikke alle greier komme seg ut på trening 

Man får f eks lårmuskelen til å trekke seg sammen, ja. Dersom du tar knebøy hjemme på kjøkkengulvet får du også lårmuskelen til å trekke seg sammen. Den får magemusklene til å trekke seg sammen også. Men det samme oppnår du ved å gjøre situps i sofaen. Osv osv osv. Alle bevegelser kan gjøres i hjemmet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man får f eks lårmuskelen til å trekke seg sammen, ja. Dersom du tar knebøy hjemme på kjøkkengulvet får du også lårmuskelen til å trekke seg sammen. Den får magemusklene til å trekke seg sammen også. Men det samme oppnår du ved å gjøre situps i sofaen. Osv osv osv. Alle bevegelser kan gjøres i hjemmet. 

Du skulle hatt gullmedalje for å med vilje unngå å svare på det HI egentlig lurer på ved å spille dum 😅

Anonymkode: cc956...a61

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du skulle hatt gullmedalje for å med vilje unngå å svare på det HI egentlig lurer på ved å spille dum 😅

Spille dum? Hun får jo svar. Alle muskler kan beveges på denne måten. Og alle muskler som beveges driver jo med trening på ett eller annet nivå. Men det betyr ikke at apparatet er hensiktsmessig. 

Anonymkode: 85919...6c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Å fortelle at man ser reklame for ett eller annet er ikke å «lure på» noe. Jeg får reklame for en type urtepille som skal gjøre meg tynn, er reklamen sann tro? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Spille dum? Hun får jo svar. Alle muskler kan beveges på denne måten. Og alle muskler som beveges driver jo med trening på ett eller annet nivå. Men det betyr ikke at apparatet er hensiktsmessig. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Å fortelle at man ser reklame for ett eller annet er ikke å «lure på» noe. Jeg får reklame for en type urtepille som skal gjøre meg tynn, er reklamen sann tro? 

Dere skjønte jo begge to at det HI egentlig spør om er om dette kan erstatte trening med tanke på å bygge muskler. Likevel velger f96 å svare på helt tullete måter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det funker jo i den forstand at musklene trekker seg sammen. 

Men nei, det kan ikke erstatte trening. Du oppnår mye mer ved å gå en tur samt gjøre litt styrketrening på stuegulvet

Anonymkode: 6b0fe...5c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dere skjønte jo begge to at det HI egentlig spør om er om dette kan erstatte trening med tanke på å bygge muskler. Likevel velger f96 å svare på helt tullete måter. 

Hun får jo vite at det ikke er ment for normaltfungerende kropper, da! Det er jo som å spørre om intravenøs næring kan erstatte mat. Klart den kan det! Men bare i nødsfall. 

Skrevet

Det funker jo i den forstand at musklene trekker seg sammen. 

Men nei, det kan ikke erstatte trening. Du oppnår mye mer ved å gå en tur samt gjøre litt styrketrening på stuegulvet

Anonymkode: 6b0fe...5c5

Får ikke trent så mye nå for venter på en operasjon, og er derfor litt umobil en periode. Tenkte kanskje dette kunne gi noe effekt når jeg ikke får trent som vanlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Får ikke trent så mye nå for venter på en operasjon, og er derfor litt umobil en periode. Tenkte kanskje dette kunne gi noe effekt når jeg ikke får trent som vanlig. 

Rart du ikke sa det i starten. Så kunne det ha belyst hvorfor du spør. 
Men det er nok neppe sånne som deg maskinen vanligvis brukes til. 

Skrevet

Slike maskiner hjelper helt klart på å styrke muskulaturen men det er ikke noe for feks. Vekttap. Da bør du heller se på kost. 

Det som er med slike maskiner er at det kan være vanskelig å plassere elektrodene iallefall i starten. Vet ikke hvilken maskin du har sett på men det er nok også et stort sprik i effekten pga. Styrken på elektrodene og maskinens kvalitet. 

Hvis du vil ha litt hjelp og prøve denne behandlingen så kan du prøve å dra på bailine, ser får du gratis prøvetime. Jeg gjorde det selv for et par år siden og du merker virkelig at muskler du ikke visste du hadde fikk trent seg. Hadde hatt noen år med sykdom for dette og hadde derfor ikke trent, bailine hjalp meg å trene musklene og gjorde det mye enklere å starte å trene vanlig trening etter kort tid. 

Vil si det er en veldig bra erstatning om du ikke får trent, selvfølgelig en kondisjon viktig med med en slik maskin så får du iallefall musklene til å jobbe og blodet til å sirkulere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Rart du ikke sa det i starten. Så kunne det ha belyst hvorfor du spør. 
Men det er nok neppe sånne som deg maskinen vanligvis brukes til. 

Det har jo ikke noe som helst å si hvorfor jeg spør? Jeg spør jo bare om det fungerer? Sånne som meg? Hvem er det? Hvem mener du de er beregnet for da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det har jo ikke noe som helst å si hvorfor jeg spør? Jeg spør jo bare om det fungerer? Sånne som meg? Hvem er det? Hvem mener du de er beregnet for da?

Det ble vel sagt at disse er designet for folk som ikke kan bevege seg selv. Typ lammelser og slag, der muskelen som sådan ikke er skadet, men nervesignalene til den.

Skrevet

Det ble vel sagt at disse er designet for folk som ikke kan bevege seg selv. Typ lammelser og slag, der muskelen som sådan ikke er skadet, men nervesignalene til den.

Ikke de jeg har sett reklame for og lest om. Se er for vanlige friske folk for å trene muskler passivt gjerne mens de gjør noe annet. Hvorfor er det umulig for enkelte å forholde seg til et relativt enkelt spørsmål? 

Skrevet

Jeg har bare erfaring med at folk som ikke kan komme seg ut av senga bruker det for å ikke miste altfor mye muskler. 

Jeg tror nok at hvis dette hadde vært god trening for også friske mennesker hadde det vært skikkelig populært. Trening uten å trene, hvem hadde ikke ønsket det

Anonymkode: 95e97...a03

Skrevet

Det er som regel mange måter man kan trene på selv om en del av kroppen ikke kan brukes, HI. Så jeg ville heller satset på vanlig, tilpasset trening. Hvilken operasjon er det du skal ha?

Slike maskiner kan til en viss grad stramme opp muskulatur og gjøre den "sterkere", men da kun i en posisjon. Den trener jo ikke muskelbruk i bevegelsesutslag, som er det som er funksjonelt når vi skal bevege oss.

Jeg hadde ikke brukt penger på en slik maskin, om det ikke var noen helt spesiell grunn til det - men er det det så bør fysioterapeut inn i bildet for veiledning.

Anonymkode: 810cb...159

Skrevet

«Trening» sier det meste 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 62b1f...aee

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Søkt litt, og ser ut til at det brukes ymse folk og virker bra. Eneste er visst at man lett får rabdomyelose eller hva det heter pga overstimuli av muskler.

https://www.fredrikgyllensten.no/2020/03/15/elektronisk-muskelstimulering-hvordan-fungerer-det/

Eh. Dette er jo en fyr som selv selger disse maskinene! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...