Gå til innhold

Positiv koronatest


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det nå komme til tannlege og lege med det? Jeg vet at det ikke er noen nasjonale restriksjoner, men noen som har opplevd å ikke få komme til time når man har positiv test nå? Sier dere i fra til folk dere har vært sammen med før positiv test?

Anonymkode: de5b9...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk positiv test i juni, og holdt meg hjemme til jeg ikke hadde symptomer. Gav også beskjed til de jeg hadde vært sammen med

Anonymkode: 403bb...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går selvfølgelig ikke til lege eller tannlege hvis du akkurat har fått positiv test!

Anonymkode: aee06...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du går selvfølgelig ikke til lege eller tannlege hvis du akkurat har fått positiv test!

Anonymkode: aee06...36e

Hvorfor er det selvfølgelig når det ikke er noen restriksjoner lenger?

Anonymkode: de5b9...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor er det selvfølgelig når det ikke er noen restriksjoner lenger?

Anonymkode: de5b9...bbe

Du er da ikke så dum, en tannlege skal inn i munnen din, mens du er svært smittsom. På legekontor, kan det være mennesker som virkelig ikke bør bli smittet.

Du går jo ikke inn for så smitte andre mennesker.

Anonymkode: 56245...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor er det selvfølgelig når det ikke er noen restriksjoner lenger?

Anonymkode: de5b9...bbe

Fordi du ikke smitter andre med vilje, det er som om du ville dratt til tannlegen med omgangssyke vel vitende om at han med all sannsynlighet ville spy etterpå. Man gjør det bare ikke

Anonymkode: aee06...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det er lov betyr ikke at du burde eller at det er en god ide. Har vi virkelig kommet dithen at alt som er lite smart faktisk må forbys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er frisk!

Du går vel ikke til tannlegen om du har influensa eller omgangssyke heller?

Anonymkode: ccc67...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når du er frisk!

Du går vel ikke til tannlegen om du har influensa eller omgangssyke heller?

Anonymkode: ccc67...d6d

Jeg har positiv test, men er ikke syk, har ingen symptomer.

Anonymkode: de5b9...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har positiv test, men er ikke syk, har ingen symptomer.

Anonymkode: de5b9...bbe

Hvorfor tok du test da?

Jeg ville gått. 

Anonymkode: 3f16b...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har positiv test, men er ikke syk, har ingen symptomer.

Anonymkode: de5b9...bbe

Du er syk, uten symptomer. Du smitter andre. Jeg FATTER IKKE at det skal være så vanskelig å forstå. Hold deg hjemme - og for guds skyld ikke gå til tannlegen. Evt får du ringe først og si du har korona så får de bestemme selv om de er så dumme at de tar deg inn.

Anonymkode: 3e655...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er syk, uten symptomer. Du smitter andre. Jeg FATTER IKKE at det skal være så vanskelig å forstå. Hold deg hjemme - og for guds skyld ikke gå til tannlegen. Evt får du ringe først og si du har korona så får de bestemme selv om de er så dumme at de tar deg inn.

Anonymkode: 3e655...548

Hvor lenge skal man holde seg hjemme da, det finnes ingen regler eller restriksjoner på det

Anonymkode: de5b9...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvor lenge skal man holde seg hjemme da, det finnes ingen regler eller restriksjoner på det

Anonymkode: de5b9...bbe

Til du får negativ test. Testen er positiv de dagene man er mest smittsom. Evt hold deg hjemme 7 dager etter positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man holder seg selvsagt hjemme om man vet man er smittet. Synes det handler om litt anstendighet. Du er kanskje ikke syk. Ikke sikkert du har symptom heller. Kanskje den du smitter blir skikkelig dårlig? 
Blir helt satt ut hvor egoistiske folk er. Jeg har tatt alle dosene med vaksine og er ung og ellers frisk. Likevel ble jeg kjempe dårlig av korona. Slet med ettervirkninger lenge etterpå.

Anonymkode: 4a97c...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (26 minutter siden):

Til du får negativ test. Testen er positiv de dagene man er mest smittsom. Evt hold deg hjemme 7 dager etter positiv test. 

Takk 😊

Anonymkode: de5b9...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, man holder seg selvsagt hjemme om man vet man er smittet. Synes det handler om litt anstendighet. Du er kanskje ikke syk. Ikke sikkert du har symptom heller. Kanskje den du smitter blir skikkelig dårlig? 
Blir helt satt ut hvor egoistiske folk er. Jeg har tatt alle dosene med vaksine og er ung og ellers frisk. Likevel ble jeg kjempe dårlig av korona. Slet med ettervirkninger lenge etterpå.

Anonymkode: 4a97c...32d

Du ble kjempedårlig på grunn av vaksinene. Immunforsvaret ditt var på bånn. 

Anonymkode: 3f16b...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (14 timer siden):

Til du får negativ test. Testen er positiv de dagene man er mest smittsom. Evt hold deg hjemme 7 dager etter positiv test. 

Tull! Når jeg hadde korona så var testen positiv i flere månender etter jeg var blitt frisk!  Så hun kan ikke vente helt til den ikke er positiv lenger. Før måtte en holde seg hjemme fire dager fra en får positiv test selv om en ikke hadde noen symptomer,så det er greit å følge nå også.

Anonymkode: 5b421...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (14 timer siden):

Til du får negativ test. Testen er positiv de dagene man er mest smittsom. Evt hold deg hjemme 7 dager etter positiv test. 

 

Screenshot_20220811-022921_Chrome.jpg

Anonymkode: 5b421...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tull! Når jeg hadde korona så var testen positiv i flere månender etter jeg var blitt frisk!  Så hun kan ikke vente helt til den ikke er positiv lenger. Før måtte en holde seg hjemme fire dager fra en får positiv test selv om en ikke hadde noen symptomer,så det er greit å følge nå også.

Anonymkode: 5b421...a76

Du hører selvfølgelig til unntaket. Det er ikke vanlig å teste positivt så lenge på hurtigtest. Da vi var syke var mannen  bortreist mens vi testet positivt. Han kom hjem og begynte å teste hver dag. Han fikk symptomer 2-3 dager før han fikk positiv test, og testet negativt på dag 6, og var da symptomfri. 

Hvis man er symptomfri etter en uke men fremdeles tester positivt vil jeg si det er greit å bevege seg offentlig.  Hvis man har både symptomer og positiv test etter en uke ville jeg gått utifra at man fremdeles er smittsom og holdt meg hjemme til man er symptomfri. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (3 timer siden):

Du hører selvfølgelig til unntaket. Det er ikke vanlig å teste positivt så lenge på hurtigtest. Da vi var syke var mannen  bortreist mens vi testet positivt. Han kom hjem og begynte å teste hver dag. Han fikk symptomer 2-3 dager før han fikk positiv test, og testet negativt på dag 6, og var da symptomfri. 

Hvis man er symptomfri etter en uke men fremdeles tester positivt vil jeg si det er greit å bevege seg offentlig.  Hvis man har både symptomer og positiv test etter en uke ville jeg gått utifra at man fremdeles er smittsom og holdt meg hjemme til man er symptomfri. 

Man får jo ikke sykmelding for å sitte hjemme hvis man ikke syk, hvorfor strengere regler enn det de nasjonale reglene sier.

Anonymkode: de5b9...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor testa du deg da? Man trenger ikke det lenger. 

Anonymkode: 0ee55...811

Det er mye en ikke MÅ gjøre men som det likevel er lurt å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 12.8.2022 den 6.29):

Hvorfor testa du deg da? Man trenger ikke det lenger. 

Anonymkode: 0ee55...811

Jeg testet meg fordi jeg trengte det, men var helt uforberedt på at jeg faktisk var smittet.

Hi

Anonymkode: de5b9...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...