Gå til innhold

Hunden ødela min datter sine sko…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 12 år var besøk hos ei klassen. De har to hunder. En halvtime etter at hun kom bet en av hundene i filler den ene skoen hennes. Skoene var helt nye. Hun er lei seg og jeg er skikkelig sur. Går det ikke ann å ha litt styr på bikkjene?! De bare flyr rundt som de vil og ødelegger. 

Jeg har ikke sagt noe til faren til venninna. Syns det er ubehagelig. Så endte opp med at jeg bestilte nye sko til 1000 kr. 

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Sagt noe eller hold kjeft?

Anonymkode: b9d17...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde selvsagt ringt faren og bedt han kjøpe nye sko. Har litt ryggrad i slike situasjoner. 

Anonymkode: a1b03...23c

Skrevet

De må jo erstatte skoene! Det er deres plikt å se til at tingene til gjester er trygge.

Anonymkode: 2322c...10d

Skrevet

Jeg vet. Jeg burde virkelig si i fra. Men, syns det er ubehagelig må jeg si. Han er en type jeg ikke har helt sansen for i tillegg, så er usikker på reaksjonen hans. 
Er desverre konfliktsky. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg vet. Jeg burde virkelig si i fra. Men, syns det er ubehagelig må jeg si. Han er en type jeg ikke har helt sansen for i tillegg, så er usikker på reaksjonen hans. 
Er desverre konfliktsky. 

hi

Så får du ta konsekvensen.

Anonymkode: 799ad...bb4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så får du ta konsekvensen.

Anonymkode: 799ad...bb4

Det har jeg jo gjort. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det har jeg jo gjort. 

Har ikke datteren din en far som kan ta av seg dette hvis ikke du tør? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke datteren din en far som kan ta av seg dette hvis ikke du tør? 

Nei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nei. 

Da nytter det ikke å være konfliktsky hvis du skal komme noen vei. Men ser ut som du bare ha godtatt det. Bra du har greit med penger slik at du bare kan la det ligge. Som du selv skiver, tar du jo konsekvensen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Datteren min på 12 år var besøk hos ei klassen. De har to hunder. En halvtime etter at hun kom bet en av hundene i filler den ene skoen hennes. Skoene var helt nye. Hun er lei seg og jeg er skikkelig sur. Går det ikke ann å ha litt styr på bikkjene?! De bare flyr rundt som de vil og ødelegger. 

Jeg har ikke sagt noe til faren til venninna. Syns det er ubehagelig. Så endte opp med at jeg bestilte nye sko til 1000 kr. 

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Sagt noe eller hold kjeft?

Dette skjedde med oss og, men var heldigvis ikke så dyre sko. MEN jeg sa ifra og sa at siden gutten var på vei til å vokse ut av skoa, så trong de ikke erstatte den. Men neste gang gutten var på besøk der, tok jeg av han skoa, og sette de oppe på en kommode de har i gangen.

Viste tydelig hvor flau desse foreldrene var da

Anonymkode: 60013...499

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er desverre konfliktsky. 

hi

Men hvorfor spør du da? 

Se og mann deg opp og si fra? Er han et viktigere menneske enn deg? Har han evner som gjør han istand til å utøve svart magi mot de som gjør noe han ikke liker? Har han makt over deg?

Neppe.  Så si fra du. Normalt burde han selvfølgelig ha tilbudt seg, men det der du : så dum og frekk er han. Så ingenting å være redd for!

Anonymkode: 2322c...10d

Skrevet

Synes dette kommer an på et par ting. Feks om hun har slengt fra seg skoene mist i gangen mens denne familien setter skoene et annet sted? Om foreldrene til barnet i det hele tatt visste at hun var der (større barn ordner jo seg selv)?

Anonymkode: 44e3a...caf

Skrevet

Hvor caf hunden og hvorfor var din datter på samme sted som hunden?

Om hunden var løs ute og spiste skoene på stranda ville jeg nok bedt om erstatning. Om din datter derimot var på besøk hos venninnen der hun viste at hundene bodde, burde hun passet på selv.

Anonymkode: 1737a...62d

Skrevet

Far visste at min datter skulle komme. Hundene går løse over alt. Min datter satte fra seg skoene i gangen. En av hundene var tydeligvis i gangen og tok skoene. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Far visste at min datter skulle komme. Hundene går løse over alt. Min datter satte fra seg skoene i gangen. En av hundene var tydeligvis i gangen og tok skoene. 

hi

Selvfølgelig går hundene løse overalt, det er normalt det.

Anonymkode: b550e...2c5

Skrevet

Jeg hadde faktisk vært skeptisk til at min datter frekventerte et hjem med så lite kontroll over hundene. Det kan fort skje at de biter.

Anonymkode: b3d6d...9bf

Skrevet

Er desverre konfliktsky. 

hi

Hvis du er så konfliktsky, og også er det i saker som direkte angår din datter, da risikerer du å også lære opp din datter til å bli like konfliktsky. Det er vel ikke det du ønsker?

Selv om du nå har bestilt nye sko så er det ingen grunn til å ikke si fra.

Anonymkode: e7aae...a93

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig går hundene løse overalt, det er normalt det.

Jeg svarte på innlegget over om hvorfor min datter var på samme sted som hunden. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg svarte på innlegget over om hvorfor min datter var på samme sted som hunden. 

hi

De bare flyr rundt som de vil skriver du i hovedinnlegget

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde faktisk vært skeptisk til at min datter frekventerte et hjem med så lite kontroll over hundene. Det kan fort skje at de biter.

Dette er noe av det dummeste jeg har lest. 

Det er en hund. Hunder tygger. Noen hunder tygger sko. Sikkert slitsomt men… ja. Hunder liker å tygge.

Anonymkode: f79bd...0cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De bare flyr rundt som de vil skriver du i hovedinnlegget

Ja? Men, jeg syns vel kanskje gangen der folk setter fra seg skoene bør være avstengt hvis hundene har en tendens til å ødelegge. 

ts

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva du spør om. Hva hadde dere gjort? 90% sier: sagt ifra til hundeeier slik at de kan erstatte skoen. Du vil ikke det fordi du er konfliktsky. Ok, den er grei. Da er det jo ikke noe mere å prate om da?!

Ja hundene burde hatt bedre oppdragelse,men det kommer du jo heller ikke si noe om siden du er konfliktsky?

Skjønner det er jævlig kjipt. 1000kr på sko til barn som vokser ut av de på ett kvarter, er jævlig kjipt. Men igjen,  du vil ikke si noe om det.

Skrevet
FruGa skrev (22 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hva du spør om. Hva hadde dere gjort? 90% sier: sagt ifra til hundeeier slik at de kan erstatte skoen. Du vil ikke det fordi du er konfliktsky. Ok, den er grei. Da er det jo ikke noe mere å prate om da?!

Ja hundene burde hatt bedre oppdragelse,men det kommer du jo heller ikke si noe om siden du er konfliktsky?

Skjønner det er jævlig kjipt. 1000kr på sko til barn som vokser ut av de på ett kvarter, er jævlig kjipt. Men igjen,  du vil ikke si noe om det.

Hun har i hvert fall god råd. 

Skrevet

Rull inn, da! Hunder går vanligvis løse i sitt eget hjem, og det er svært uvanlig at hunder biter uprovosert. Hvis HIs datter har vært på besøk i huset tidligere, så vet hun om hundene og hundene kjenner jenta. Da skal det vanvittig mye til før hundene biter, altså, da må jenta provosere hundene kraftig. 

HI: Til mor og far i hundefamilien ville jeg sendt følgende sms: Hei! Da (navn) var hos dere i dag/i går fant hundene (ev. hundenes navn) det for godt å tygge i stykker skoene hennes. Skoene er ødelagte, og jeg hadde satt stor pris på om dere kunne bidratt litt til innkjøp av nye sko. Mvh (ditt navn). 99 % av alle hundeeiere ville da bedt om å få erstatte jentas sko. 

Anonymkode: e3eab...7bf

Skrevet

Send en melding til faren og bare informer om hva som har skjedd på en hyggelig måte. Han tilbyr seg da sannsynligvis å erstatte skoene. Også har jenta di lært at når hun er på besøk et sted der det er hunder så setter hun skoene et sted hundene ikke får tak i dem eller tar de med seg på rommet til venninna. Eventuelt setter dem der de andre i huset setter dem? Det er hundene sitt hjem, ikke din datters. Selvfølgelig går de der de vil. Og det er ikke alle hjem som har mulighet til å lukke av gangen. 

Anonymkode: 136b6...163

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...