Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Som folk sier her på forum. Eller «du må jo sitte her døgnet rundt hvis du har fått med deg alle tråder» Eller «på tide å logge av og finne deg noe fornuftig å gjøre» Det antyder jo at man syns dette er noe mindreverdig å bruke tid på. Og at vi som ofte er her, må være idioter som ikke er populære og produktive personer. Ikke at det nødvendigvis blir sagt direkte til meg, men jeg har sett det utallige ganger her på forum. Det er tydelig at man forakter folk som er her «for mye», hva nå det måtte være. Men når du skriver sånt, har du tenkt på at en del har det som meg? Jeg er for syk til å jobbe, og veldig ofte for syk til å ta imot besøk eller gå ut av huset for å treffe noen. Veldig mye av den menneskelige «input» jeg skaffer meg, er via kanaler som dette. Sosiale medier. Hvis jeg ikke var her, ville jeg uhyre sjeldent kunne diskutere dagsaktuelle ting med noen. Jeg klager ikke, og jeg har avfunnet meg med at min helse kun tillater det lille jeg gjør pr. nå: se på en skjerm innimellom, vanne planter, hvile. Men da blir det som om folk prøver å peke nese av meg når de bruker uttrykk som «du burde logge av og skaffe deg et liv!» Hva for et liv skal jeg skaffe meg? Jeg er i konstant konflikt mellom tre ting: det jeg selv skulle ønske, det samfunnet forventer, og det lille kroppen min tillater. Jeg vil gjerne ha «et liv», men her og nå dikteres mitt liv av sykdommen. Det er ganske fælt å ta inn over seg hvor foraktfullt den setningen egentlig brukes. Som om man er mindreverdig. Anonymkode: d8615...579
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Det handler ikke om synet folk har på de som er her mye. Det handler om at den som svarer slik ikke har et ordentlig svar på det som blir diskutert, ikke har noen gode argumenter. Folk som ikke har noe godt svar de svarer ofte med personangrep eller forskjellige former for hersketeknikker. Som regel så betyr det at du har rett og den som svarer slik har ingen gode argumenter. Anonymkode: 1e8fd...fca
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Jeg er enig med den over. Som regel er det brukere som selv er tom for relevante og saklige argumenter, og som derfor forsøker å devaluere det en annen har skrevet ved å skrive "skaff deg et liv". Det er egentlig veldig gjennomsiktig. Det sier bare noe om den som skriver det, lite om den som får det slengt til seg. Jeg har det som deg, HI, har enorm vilje, vil ut i jobb igjen, men har en kropp som foreløpig ikke er i stand til å jobbe. Jeg forsøker å være et godt medmenneske her inne, og jeg bruker forumet også for å diskutere dagsaktuelle ting (selv om det for tiden tydeligvis er få som vil det, og dessto flere som heller velger å latterliggjøre viktige temaer i tiden). Nå i det siste har forumet fått et par nye brukere som har gjort forumet så negativt at jeg seriøst vurderer å slutte å være her, for det gir svært lite for tiden. Så lenge forumansvarlig lar disse brukerne herje, så blir forumet bare mindre og mindre attraktivt, og det er jo flere fornuftige brukere som har sagt de holder seg borte. Det er jo synd for de som ønsker et forum som er positivt for ulike folk å være, ikke et forum som skal ødelegges av en-to-tre brukere. Jeg har sett at den ene som nå herjer også har brukt den setningen du påpeker, HI, eller i hvert fall noe som har omtrent samme betydning. Anonymkode: ec39d...aea
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 Det er nettopp det som er minus for de som har det meste av det sosiale livet på slike steder: man blir for sårbar ovenfor slike angrep. Du må tenke at det aldri er personlig, for det kan det ikke være på forum i og med at ingen kjenner deg. Du må tenke at hvis noen svarer sånn, så handler det ikke om deg. Jeg sier ikke at det er greit å snakke sånn til noen, over hodet ikke. Men jeg har vært såpass mye rundt på nettsider og forum, at du blir ikke skånet for sånt uansett. Det er ikke samme filter og innlevelse på et forum hvor det blir svart og skrevet veldig spontant. Du kan ta opp et alvorlig tema som normalt ville fått folk til å tenke før de svarte, men her og andre steder kommer svar nesten før du har rukket å poste. Det du må lære er å ignorere. Det er helt greit at du tar det opp, for all del, men jeg tror ikke at det vil endre så mye. Kanskje én får en aha-opplevelse, og en kan jo være bedre enn ingenting da.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Som folk sier her på forum. Eller «du må jo sitte her døgnet rundt hvis du har fått med deg alle tråder» Eller «på tide å logge av og finne deg noe fornuftig å gjøre» Det antyder jo at man syns dette er noe mindreverdig å bruke tid på. Og at vi som ofte er her, må være idioter som ikke er populære og produktive personer. Ikke at det nødvendigvis blir sagt direkte til meg, men jeg har sett det utallige ganger her på forum. Det er tydelig at man forakter folk som er her «for mye», hva nå det måtte være. Men når du skriver sånt, har du tenkt på at en del har det som meg? Jeg er for syk til å jobbe, og veldig ofte for syk til å ta imot besøk eller gå ut av huset for å treffe noen. Veldig mye av den menneskelige «input» jeg skaffer meg, er via kanaler som dette. Sosiale medier. Hvis jeg ikke var her, ville jeg uhyre sjeldent kunne diskutere dagsaktuelle ting med noen. Jeg klager ikke, og jeg har avfunnet meg med at min helse kun tillater det lille jeg gjør pr. nå: se på en skjerm innimellom, vanne planter, hvile. Men da blir det som om folk prøver å peke nese av meg når de bruker uttrykk som «du burde logge av og skaffe deg et liv!» Hva for et liv skal jeg skaffe meg? Jeg er i konstant konflikt mellom tre ting: det jeg selv skulle ønske, det samfunnet forventer, og det lille kroppen min tillater. Jeg vil gjerne ha «et liv», men her og nå dikteres mitt liv av sykdommen. Det er ganske fælt å ta inn over seg hvor foraktfullt den setningen egentlig brukes. Som om man er mindreverdig. Anonymkode: d8615...579 Hva slags sykdom? Håper du kan bli frisk. Anonymkode: af81d...73d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #6 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (26 minutter siden): Det er nettopp det som er minus for de som har det meste av det sosiale livet på slike steder: man blir for sårbar ovenfor slike angrep. Du må tenke at det aldri er personlig, for det kan det ikke være på forum i og med at ingen kjenner deg. Du må tenke at hvis noen svarer sånn, så handler det ikke om deg. Jeg sier ikke at det er greit å snakke sånn til noen, over hodet ikke. Men jeg har vært såpass mye rundt på nettsider og forum, at du blir ikke skånet for sånt uansett. Det er ikke samme filter og innlevelse på et forum hvor det blir svart og skrevet veldig spontant. Du kan ta opp et alvorlig tema som normalt ville fått folk til å tenke før de svarte, men her og andre steder kommer svar nesten før du har rukket å poste. Det du må lære er å ignorere. Det er helt greit at du tar det opp, for all del, men jeg tror ikke at det vil endre så mye. Kanskje én får en aha-opplevelse, og en kan jo være bedre enn ingenting da. Hvorfor gir du stygge svar til andre på forumet og bruker hersketeknikk, da? Anonymkode: ec39d...aea
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #7 Skrevet 5. august 2022 De som skriver det er nok de som er her inne mest. Anonymkode: 30060...8ff
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor gir du stygge svar til andre på forumet og bruker hersketeknikk, da? Anonymkode: ec39d...aea Jeg har aldri svart noen stygt. Jeg har svart nettopp de som driver med angrep ganske arrogant, det har jeg, for jeg ville parkere den. Du syns ikke at de bare skal fortsette å være så frekke og rett ut uforskammet, eller? Akkurat for tiden gidder jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke om det sånn at jeg tar det personlig.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #9 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (17 minutter siden): Jeg har aldri svart noen stygt. Jeg har svart nettopp de som driver med angrep ganske arrogant, det har jeg, for jeg ville parkere den. Du syns ikke at de bare skal fortsette å være så frekke og rett ut uforskammet, eller? Akkurat for tiden gidder jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke om det sånn at jeg tar det personlig. Det du skriver her er ikke sant, og det vet du godt. Du angriper de som presenterer deg for fakta som ikke passer dine egne påstander. Når du gjør det parkerer du ikke andre, du bruker tildels stygge metoder og hersketeknikker. Det er du som er frekk og rett ut uforskammet, gang på gang på gang. Men regner med at du nok en gang har glemt hva du selv har skrevet i utallige tråder, slik du alltid glemmer det når du blir konfrontert med egen uakseptable adferd på forumet. Kommentaren din til HI er bare skinnhellig fra sin side ut fra hvordan du ellers svarer andre her inne! Anonymkode: ec39d...aea
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #10 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det du skriver her er ikke sant, og det vet du godt. Du angriper de som presenterer deg for fakta som ikke passer dine egne påstander. Når du gjør det parkerer du ikke andre, du bruker tildels stygge metoder og hersketeknikker. Det er du som er frekk og rett ut uforskammet, gang på gang på gang. Men regner med at du nok en gang har glemt hva du selv har skrevet i utallige tråder, slik du alltid glemmer det når du blir konfrontert med egen uakseptable adferd på forumet. Kommentaren din til HI er bare skinnhellig fra sin side ut fra hvordan du ellers svarer andre her inne! Anonymkode: ec39d...aea Jeg får bare gjenta at jeg aldri har svart noen stygt, så tenker jeg at det er nok avsporing her?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #11 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (13 minutter siden): Jeg har aldri svart noen stygt. Jeg har svart nettopp de som driver med angrep ganske arrogant, det har jeg, for jeg ville parkere den. Du syns ikke at de bare skal fortsette å være så frekke og rett ut uforskammet, eller? Akkurat for tiden gidder jeg ikke. Jeg bryr meg heller ikke om det sånn at jeg tar det personlig. Du er en av dem som gjør forumet lite hyggelig for tiden. At du plutselig har bestemt deg for å opptre som et normalt menneske en stund betyr ikke at man glemmer hvordan du har oppført deg for bare kort tid siden. Så du kan legge av deg den skinnhellige tonen først som sist. Hi, jeg håper at du klarer å se bort fra slike kommentarer og at du får best mulig dager ❤️ Anonymkode: 57dfe...b6a
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #12 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du er en av dem som gjør forumet lite hyggelig for tiden. At du plutselig har bestemt deg for å opptre som et normalt menneske en stund betyr ikke at man glemmer hvordan du har oppført deg for bare kort tid siden. Så du kan legge av deg den skinnhellige tonen først som sist. Hi, jeg håper at du klarer å se bort fra slike kommentarer og at du får best mulig dager ❤️ Anonymkode: 57dfe...b6a Kanskje dere skal ha fokus på HI og ikke meg akkurat her ihvertfall?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #13 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Kanskje dere skal ha fokus på HI og ikke meg akkurat her ihvertfall? Kanskje du skal la folk svare som de vil. Du er ikke forumpoliti. Anonymkode: 57dfe...b6a
Elizabeth Skrevet 5. august 2022 #14 Skrevet 5. august 2022 Utrolig dumt uttrykk egentlig. Man ser jo hvem som sitter her dag ut og dag inn, men det er slik de velger å leve livet sitt. De om det. Så har man oss som er her inne noen ganger i uka, fordi vi har andre ting å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #15 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du skal la folk svare som de vil. Du er ikke forumpoliti. Anonymkode: 57dfe...b6a Nok nå! Det holder! Det er på ingen måte til hjelp at dere hakker på henne. Liker du ikke tråden finnes det nok av andre tråder på forumet å gå inn på. Anonymkode: 1e8fd...fca
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #16 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (46 minutter siden): Jeg får bare gjenta at jeg aldri har svart noen stygt, så tenker jeg at det er nok avsporing her? Haha, tror du på det selv? Anonymkode: 9050c...e7f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #17 Skrevet 5. august 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Det er nettopp det som er minus for de som har det meste av det sosiale livet på slike steder: man blir for sårbar ovenfor slike angrep. Du må tenke at det aldri er personlig, for det kan det ikke være på forum i og med at ingen kjenner deg. Du må tenke at hvis noen svarer sånn, så handler det ikke om deg. Jeg sier ikke at det er greit å snakke sånn til noen, over hodet ikke. Men jeg har vært såpass mye rundt på nettsider og forum, at du blir ikke skånet for sånt uansett. Det er ikke samme filter og innlevelse på et forum hvor det blir svart og skrevet veldig spontant. Du kan ta opp et alvorlig tema som normalt ville fått folk til å tenke før de svarte, men her og andre steder kommer svar nesten før du har rukket å poste. Det du må lære er å ignorere. Det er helt greit at du tar det opp, for all del, men jeg tror ikke at det vil endre så mye. Kanskje én får en aha-opplevelse, og en kan jo være bedre enn ingenting da. Jeg tar det ikke personlig til meg, som sagt. Jeg vet jo selv at jeg ikke kan skaffe meg mer av et liv enn det jeg makter med den helsen jeg har. Men jeg syns det er en merkelig ting å si til andre. Da antyder man at man selv har mer høyverdige grunner til å være på et forum, eller at man bare unntaksvis er her og nedlater seg til å snakke med det oppsopet som ikke "har et liv"... Anonymkode: d8615...579
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #18 Skrevet 5. august 2022 Elizabeth skrev (1 time siden): Utrolig dumt uttrykk egentlig. Man ser jo hvem som sitter her dag ut og dag inn, men det er slik de velger å leve livet sitt. De om det. Så har man oss som er her inne noen ganger i uka, fordi vi har andre ting å gjøre. Og akkurat sånn er det du kanaliserer forakt for f eks meg, fordi jeg ikke har andre ting å gjøre... DU, derimot er produktiv og populær, sant? Jeg bare "sitter her dag ut og dag inn"... Anonymkode: d8615...579
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #19 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva slags sykdom? Håper du kan bli frisk. Anonymkode: af81d...73d Det håper jeg også. Men jeg gidder ikke si hva diagnosen er. Jeg er lei av "men har du prøvd... ?" (fyll inn hva som helst her, JA; jeg har prøvd alt. Vi som er syke er faktisk ekspertene på vår egen tilstand.) Anonymkode: d8615...579
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #20 Skrevet 5. august 2022 Elizabeth skrev (1 time siden): Utrolig dumt uttrykk egentlig. Man ser jo hvem som sitter her dag ut og dag inn, men det er slik de velger å leve livet sitt. De om det. Så har man oss som er her inne noen ganger i uka, fordi vi har andre ting å gjøre. Utrolig dum kommentar. Anonymkode: 9050c...e7f
Elizabeth Skrevet 5. august 2022 #21 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og akkurat sånn er det du kanaliserer forakt for f eks meg, fordi jeg ikke har andre ting å gjøre... DU, derimot er produktiv og populær, sant? Jeg bare "sitter her dag ut og dag inn"... Anonymkode: d8615...579 Du klarte å gjøre det jeg skrev til noe negativt. Godt jobba.
Gjest NotNaomi Skrevet 5. august 2022 #22 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg tar det ikke personlig til meg, som sagt. Jeg vet jo selv at jeg ikke kan skaffe meg mer av et liv enn det jeg makter med den helsen jeg har. Men jeg syns det er en merkelig ting å si til andre. Da antyder man at man selv har mer høyverdige grunner til å være på et forum, eller at man bare unntaksvis er her og nedlater seg til å snakke med det oppsopet som ikke "har et liv"... Anonymkode: d8615...579 Ja der sa du det : et mer høyverdig liv til å være på et forum. Og de er jo her, ikke sant? Så...tenk litt på det.
Elizabeth Skrevet 5. august 2022 #23 Skrevet 5. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Utrolig dum kommentar. Anonymkode: 9050c...e7f Nei, det synes jeg ikke. Men måten du tolker det jeg skrev på er interessant. Det er ikke noe negativt i innlegget mitt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #24 Skrevet 5. august 2022 Elizabeth skrev (5 minutter siden): Du klarte å gjøre det jeg skrev til noe negativt. Godt jobba. Jeg tolker også den som bevis på hi. ‘Man ser hvem de er’ liksom… de som ikke har noe annet å bedrive i livet, slik som deg. Sikkert ikke ment slik, men altså oppfattet slik av flere. Anonymkode: 57dfe...b6a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2022 #25 Skrevet 5. august 2022 Elizabeth skrev (6 minutter siden): Du klarte å gjøre det jeg skrev til noe negativt. Godt jobba. Du, det du sa var vel eksakt det jeg ville ta tak i med hele tråden min, så jeg GJORDE det ikke til noe som helst. Du selv VALGTE å skrive noe negativt, som belyste hele hovedinnlegget med grelle søkelys og blinkende lamper! Anonymkode: d8615...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå